• 0278-100 25

Synundersökning hos Glasögonhuset Synsam Bollnäs

Långgatan 17, Bollnäs - Visa på karta

Synundersökning

Har du svårt att se på olika avstånd eller upplever du problem med trötta ögon? Välkommen att boka en tid för synundersökning hos Glasögonhuset Synsam i Bollnäs!

Det är viktigt att testa synen

Att gå omkring med synfel som inte korrigeras kan vara frustrerande och ge många onödiga symtom. Våra legitimerade optiker kan mäta din syn och skulle det visa sig att du har ett synfel som behöver korrigeras hjälper de dig naturligtvis med att skaffa glasögon och/eller linser.

Det här ingår i en synundersökning

Innan själva undersökningen påbörjas ställer optikern frågor kring din syn och ögonhälsa, till exempel om du vet om att du har någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar. Efter det gör optikern olika mätningar, för att kunna konstatera om du har något synfel. Visar det sig att det finns fel som behöver korrigeras hjälper vi dig att hitta rätt styrka på glasögon och/eller linser. Om vi vid undersökningen skulle upptäcka något annat som är avvikande skickar vi en remiss vidare till ögonläkare, som kan göra en mer noggrann undersökning.

Tveka inte att boka en tid hos Glasögonhuset Synsam i Bollnäs redan idag!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Glasögonhuset Synsam Bollnäs

Varmt välkommen till Glasögonhuset Synsam i Bollnäs!

På Långgatan 17 hittar du vår välsorterade butik, där vi kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Våra legitimerade optiker kan utföra olika typer av syntest och undersökningar, så att vi kan hitta den bästa lösningen för just dig. Vi erbjuder ett brett sortiment med produkter från välkända märken, och till oss är du välkommen vare sig du ska skaffa glasögon för första gången eller bara vill uppdatera din stil.

Undersök din syn hos oss

Våra optiker på Glasögonhuset Synsam Bollnäs är legitimerade och erfarna, så du kan känna dig trygg hos oss när du vill undersöka din syn. Det kan vara aktuellt om du upplever någon/några av dessa situationer, där du:

• Ofta har trötta ögon
  • Vill skaffa glasögon och/eller linser

För oss är det viktigt att vi hjälper dig utifrån dina förutsättningar och behov. Alla är välkomna, unga som gamla!

Vi hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos oss på Glasögonhuset Synsam Bollnäs hittar du bågar från ett stort antal märken, för att du ska hitta rätt glasögon för dig. Du hittar även linsvätska, solglasögon och andra tillbehör i vår butik. Skulle du vilja hyra dina glasögon? Det kan du göra genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle.

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Glasögonhuset Synsam Bollnäs på Långgatan 17 redan idag!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Glasögonhuset Synsam Bollnäs

Synundersökning hos Glasögonhuset Synsam Bollnäs

Skaffa glasögon hos Glasögonhuset Synsam Bollnäs

Hos Glasögonhuset Synsam i Bollnäs kan vi hjälpa dig genom hela processen att skaffa glasögon: från en första undersökning till val av bågar...

Skaffa linser hos Glasögonhuset Synsam Bollnäs

Linser är ett bra alternativ för dig som inte kan eller vill ha glasögon. Hos Glasögonhuset Synsam i Bollnäs kan vi hjälpa dig. Att skaff...

Karta - Långgatan 17, Bollnäs