• 08 - 678 27 50

Prostatacancer hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

Barks väg 7, Solna - Visa på karta

Prostatacancer

Misstänker du att du har drabbats av prostatacancer och känner dig orolig? Hos Stockholms UroGynmottagning kan du får hjälp med utredning och uppföljning.

Vad är prostatacancer?

Prostatacancer är den vanligaste cancerformen i Sverige och risken att drabbas ökar med åldern. Sjukdomen börjar som en tumör inuti prostatakörteln och det kan ta lång tid innan den sprider sig eller visar några symtom. Oftast är det inte bråttom att påbörja behandling.

Symtom på prostatacancer

När du börjar märka av sjukdomen kan du få ett eller flera av dessa symtom:

• Du har svag urinstråle
  • Det dröjer innan urinen kommer när du vill kissa
  • Du behöver kissa oftare
  • Blod i urinen

Symtom på att sjukdomen har spridit sig kan vara att du får ont i skelettet utan att du har skadat dig, att du känner dig trött, förlorar aptiten och går ner i vikt.

Välkommen att kontakta Stockholms UroGynmottagning!

Informationen uppdaterades 27 augusti 2018 av Vården.se

Om Stockholms UroGynmottagning

4,9

Välkommen till Stockholms UroGynmottagning!

Stockholms UroGynmottagning är en landstingsansluten öppenvårdsmottagning för gynekologi, urologi och uroterapi. Vi är specialiserade inom allmän gynekologi och urologi och särskilt inom urininkontinens och avföringsinkontinens. Vi utför även specialiserat gynekologiskt ultraljud och ultraljudsundersökning av ändtarmsmuskeln.

På Stockholms UroGynmottagning värdesätter vi att ge snabb och bra vård till våra patienter.

Vi har flyttat till Berghamra

Nu har vi flyttat vår mottagning från Östermalm till Barks väg 7 i Bergshamra, Solna. Här fortsätter vi att erbjuda samma vårdutbud och tjänster - fast på en större yta!

Till vår nya mottagning välkomnar vi patienter från hela Stockholm.

Drop-in till gynekolog

Måndag-fredag mellan kl 09.00-14.30 (stängt 12-13) har vi drop-in mottagning till gynekolog. Då kan kvinnor komma för hjälp med bland annat allmänna gynekologiska besvär och infektioner, preventivmedelsrådgivning, klimakterierådgivning, framfall och inkontinens.

Inför ditt gynbesök

Inför ditt gynbesök finns det några saker som kan vara bra att tänka på. Du behöver också fylla i en hälsodeklaration så att vi kan ge dig så bra hjälp som möjligt. All information inför ditt besök hittar du här!

Kontakta oss på UroGynmottagningen om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 27 augusti 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Stockholms UroGynmottagning

Gynekolog hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

Vad kan gynekologen hjälpa till med? Gynekologi hanterar sjukdomar och besvär som har med de kvinnliga könsorganen att göra vilket omfatt...

Endometrios hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

Vad är endometrios? Endometrios innebär att det finns livmoderslemhinna på andra ställen än inuti livmodern. Livmoderslemhinna på andra s...

Framfall hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

Hos Stockholms UroGynmottagning kan vi hjälpa kvinnor som har framfall. Vad är framfall? Längst ner i bukhålan ligger bäckenbotten och...

Klimakteriebesvär hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

På Stockholms UroGynmottagning kan vi hjälpa kvinnor som har klimakteriebesvär. Vad innebär klimakteriebesvär? Klimakteriebesvär kalla...

Förlossningsskador hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

Har du skador i ditt underliv efter förlossningen? Hos Stockholms UroGynmottagning kan vi hjälpa kvinnor som har förlossningsskador. Det ...

Urolog hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

Hos Stockholms UroGynmottagning kan du få träffa en urolog för utredning och behandling. Vad gör en urolog? En urolog är specialisera...

Inkontinens hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

Hos Stockholms UroGynmottagning kan du som lider av inkontinensproblem få hjälp med utredning och behandling. Inkontinens är ett vanligt...

Prostatacancer hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

Leg sjuksköterska, Uroterapeut

Karta - Barks väg 7, Solna

4,9

17:55 - 20 mar, 2020 skrev:

Dr Ursula, vilken läkare och vilken kvinna! Tack, Ursula!

10:31 - 03 feb, 2020 skrev:

Stort tack till Ursula Wrobel för mänsklig och professionell kompetens!

11:19 - 07 jan, 2020

22:37 - 13 nov, 2019 skrev:

Var för några dagar sedan hos Gyn Ursula Wrobel Taki och det var ett varmt återseende. Blev orolig när hon inte längre var kvar i Solna. Vilken FANTASTISK Kvinna. Så stort intresse för patienten och dess problem.

20:05 - 03 okt, 2019 skrev:

Som patient hos gynekolog Urzula Wrobel Taki sedan ett antal år tillbaka, får jag inte bara väldigt bra kvinnovård utan i henne finner jag också en medmänniska. Som läkare är hon inkännande, lugn, vänlig, lyhörd, genuint intresserad, oerhört medmänsklig och inte minst professionell. Önskar jag fick ett sådant mottagande i annan kontakt med vården. Hos henne är jag alltid i goda, trygga händer!

07:01 - 26 sep, 2019 skrev:

De alla stjärnor sätter jag till Urszula Wrobel-Taki för hennes kunskap och hjälp. Tack för det!

14:37 - 22 aug, 2019 skrev:

Gynekologen Urszula Wrobel Taki är en av det bästa läktare jag har träffat , hon är både duktig . Kunnig och trevligt.Rekommenderar henne värmt till de som vill ha hjälp .

14:19 - 06 aug, 2019 skrev:

Gynekolog Urszula Wrobel- Taki är den enda gynekologen jag träffat som har kommit med ett ordentligt svar gällande mina blödningar jag får vid sex. Bemötandet och viljan att hjälpa mig som patient är över förväntan. Rekommenderar henne till alla som av någon anledning behöver uppsöka en gynekolog.

16:02 - 24 jun, 2019 skrev:

Jag har en toppen bra gynekolog som heter Urszula Wrobel-Taki. Hon lyssnar och hon är noggrann. Jag kan varmt rekommendera henne.

19:21 - 20 jun, 2019 skrev:

Dr Ursula Wrobel-Taki är verkligen en sån där läkare jag önskar alla kunde få möjlighet att bli behandlad av.
Hon lyssnar och ställer följdfrågor, ger sig tid att svara på frågor och är intresserad av patienten/människan.
En gynekologundersökning är inte vilken undersökning som helst. Den ställer stora krav på läkarens förmåga att förmedla trygghet och tillit. Dr Wrobel-Taki uppfyller detta krav med råge. Hon är en underbar läkare

09:11 - 16 maj, 2019

10:13 - 11 maj, 2019 skrev:

Fick träffa en fantastisk dr. Ursula🌸
Hon både lyssnade och ställde frågor.
Hon tog hand om och brydde sig🌸
Tack, dr Ursula🌸

12:23 - 25 mar, 2019 skrev:

Har varit hos Dr Urszula idag och är jätte nöjd och glad att jag hittat henne!Hon är jätte trevlig,uppmärksam,lyhörd och professionell inom sitt område ,tycker jag,jag träffade många olika läkare men hon är bäst av alla! Rekommenderar!

12:14 - 25 mar, 2019 skrev:

Läkare var jätte trevlig, uppmärksam och professionell i sin verksamhet .Fick hjälp snabbt ,rekommenderar!

15:36 - 09 dec, 2018 skrev:

Jag går till dr Urszula
Wrobel-Taki som ör den bästa gynekologen jag stött på. Hon ör proffesionell, empatisk och ser till helheten. Rekommenderar henne starkt!

21:47 - 22 nov, 2018 skrev:

En mottagning jag verkligen kan rekommendera till andra! Dr Urszula Wrobel tog sig tid och jag blev hjälpt. Äntligen jag har hittat en min bästa ginekolog!

13:46 - 22 nov, 2018 skrev:

Jag var hos doktor Ursula i början på sommarn och blev mycket vänligt och kunnigt bemött. Jag är oerhört glad att jag hittat henne och till er överlag mycket trevliga klinik, med snabba tider att få. Vänligt bemötande från receptionisten, var också ett plus. Tack än en gång doktor Ursula.

07:13 - 10 nov, 2018 skrev:

Tack , för all "vård" lugnt och bra

19:19 - 19 aug, 2018 skrev:

Ett par månader sökte hjälp att ta redan på var finns De Ursula Wrobel..egentligen fätt ta reda på.
Ursula är en av bästa läkarna jag möts..med vänlighet mänsklighetens sätt att behandla
Patienter hjälper att klara sjukdomar
Jag som cancer patient fått besvär
Men hennes mänskliga kunskap inom medicin området hjälpte mig
Att klara den svara tid.
Varmt rekommenderar Dr Ursula

18:05 - 09 aug, 2018 skrev:

Jag var hos Ursula och det var första gången jag besökte kliniken och jag har aldrig tidigare upplevt en sådan trygghet och lugn känsla hos någon annan gynekolog.Rekommenderar verkligen denna klinik

18:32 - 20 jul, 2018 skrev:

Har i många år varit patient hos gynekolog Ursula Wrobel Taki . Hon är professionell, snabb och ser till helheten . Kan varmt rekommendera denna läkare. Tycker även de nya lokalerna i Bergshamra är luftiga , bra kunna boka tid på nätet .

14:46 - 20 jul, 2018 skrev:

Är sedan många år patient hos gynekolog med dr Ursula Wrobel Taki. Hon är ytterst professionell , snabb och medkännande läkare. Ser öven till hela patienten och är mycket stöttande och älskvärd. Kan varmt rekommendera henne. Nya mottagningen i Bergshamra luftig och modern. Bra kunna boka/omboka/avboka tider på nätet /Vårdguiden . Kort trevlig promenad från t-banan.

13:12 - 19 jul, 2018 skrev:

Ursula är den bästa och finaste gynekolog jag har varit till. Så himla glad och lättad att hon nu tar emot på Urogyn så jag kan fortsätta gå till henne.

13:42 - 15 jun, 2018 skrev:

Gynekologen Ursula Wrobel Taki som jobbar i Bergshamra är ytterst professionell och mycket erfaren (40 år i yrket) bemöter patienten på ett sådant sätt att patienten känner sig helt bekväm med undersökningen som annars vissa kvinnor kan tycka är utlämnande och obehaglig. Att hon dessutom är jättetrevlig och snäll gör att man nästan längtar till nästa besök.

10:42 - 31 maj, 2018 skrev:

Jag var till Ursula Wrobel Taki en oerhört trevlig empatisk noggrann och respektfull
Läkare. Jag är en äldre kvinna och har träffat många olika läkare genom åren men Ursula är utan tvekan den bästa läkare jag har träffat.

10:05 - 28 maj, 2018 skrev:

Min gynekolog var mycket vänlig och noggrann och tog sig tid med mig. Jag bemöttes
respektfullt och professionellt och kände mig trygg och full av tillförsikt efter besöket.

15:21 - 22 maj, 2018 skrev:

Den allra bästa läkaren jag haft i hela mitt liv tror jag måste vara min underbara gynekolog Ursula. Vilket bemötande och professionalism varje gång. Vilket kunskap om både kvinnan och människan. Och vilket upplyft jag får varje gång! Tack för att du finns och gör mitt liv lättare!

• Fråga ställd 21:36 11 dec 2019

Kan en läkare som behandlar en patient bara avsäga sig vidare behandling?

Stockholms UroGynmottagning svarar:

För generella frågor som gäller vilka rättigheter man har som patient eller vilka skyldigheter en vårdgivare har, vänd er till Patientnämnden https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/Patientnamnden-Stockholm/

Har ni en specifik fråga eller synpunkt som gäller vår mottagning kontaktar ni oss via 1177.se alternativt ringer oss.