1/5
Öppet, idag till 18:00

Beiring Tandklinik Olskroken

Redbergsvägen 13 A, 416 65, Göteborg

Beiring Tandklinik Olskroken

Beiring Tandklinik utför all form av tandvård. Våra två kliniker hittar du i Olskroken och i centrum vid Kopparmärra. Beiring Tandklinik vill skapa långsiktiga patientrelationer för att bibehålla och återskapa friska munnar. Lokalerna är i en lugn, stillsam och privat miljö där du som patient får vara ostörd under din behandling.

Vi arbetar med stolthet och professionalism för fler leende Göteborgare. Be smiling!

Vår filosofi

Hos oss på Beiring Tandklinik vill vi att Du som patient känner att du är i fokus, vi vill vara lyhörda och förstående för dig och dina behov. Vi är en modern tandvårdsklinik som ständigt jobbar för att göra nya förbättringar.

Förebyggande tandvård

Vi jobbar helst av allt förebyggande och stor vikt av vårt behandlande skall fokusera på att motverka problem med dina tänder och i munnen. Om det är behov av reparationer och lagningar så jobbar vi alltid i så stor utsträckning som det går efter principerna med minsta invasiva behandlingen, vilket innebär att vi försöker borra så lite som möjligt på dina tänder.

Material, kunskap och teknologi är alltid uppdaterade och detta gör vi för att du ska få det bästa för dina tänder, samtidigt som vi tycker att det är väldigt roligt att ständigt utvecklas i våra yrken.

Välkommen att boka tid hos Beiring Tandklinik!

Informationen uppdaterades 14:27 - 8 mar, 2016

Akuttandvård hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Har oturen varit framme och en tandvärk kommit akut eller har du haft ont en längre tid?

Vi försöker alltid att finnas tillgängliga för akuttider för att så snabbt som möjligt kunna åtgärda orsaken till ditt problem, då vi vet att detta kan skapa en enorm smärta och obehag för dig som patient.

Hur kan vi behandla dig på en akuttid?

På akuttider diagnosticerar vi och hittar orsaken till din tandvärk eller ditt problem. Finns tid så gör vi en permanent lösning, men ibland är man tvungen att komma på fler besök för att åtgärda skadan helt och hållet.

Det finns en mängd orsaker till varför man kan få ont i munhålan, tänderna eller ifrån sitt tandkött:

• Djup nervnära karies
  • Tandrotsinfektioner
  • Frakturerade tänder och fyllningar som blir vassa och skapar sår på kind eller tunga
  • Slemhinneförändringar
  • Virusinfektioner
  • Tandsten som kommit djupt under tandköttet och givit en kraftig inflammation vilken har akutiserat
  • Rotytor som är blottlagda vilket retat upp nerven i tanden så att den blivit överkänslig
  • Att man ramlat och slagit sig och fått skador på tänder eller käkben i samband med detta.

Välkommen att ringa oss så vi kan hjälpa dig så snart som möjligt med just ditt akuta problem.

Tandläkarundersökning

Tandhygienist
hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Tandblekning
hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Vi utför tandblekning med det amerikanska Zoomsystemet, som har en dokumenterat god effekt. Innan blekning måste du ha en nyligen gjord unde...

Tandimplantat
hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Tandimplantat är en väldokumenterad behandling för att ersätta förlorade tänder. Fördelarna är många när det gäller att ersätta en tand med ...

Tandreglering - Inman Aligner
hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Inman Aligner är en tandregleringsapparatur som hjälper oss att få raka tänder i över- och underkäksfronten. Behandlingen är framförallt för...

Bettskena
hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Bettskenor är en väldigt effektiv behandling för att skydda dina tänder och din emalj vid tandpressning eller tandgnissling, men fördelarna ...

Frågor och svar

Fråga ställd 15:13 - 22 jan, 2017

HaDe ont i en tand så nu är jag svullen vad ska jag göra har många tänder som är sönder men är rädd

Beiring Tandklinik Olskroken svarar:

Hej Drita. I ditt tillstånd börda absolut besöka en tandläkare. Annars blir det bara sämre. FU är välkommen att boka en akuttid hos oss. Ring 020-202080. Vi har stor erfarenhet avträdda patienter. Med vänlig hälsning, Martin Beiring klinikchef Göteborg

Fråga ställd 08:24 - 7 apr, 2016

Hej jag har stora mellanrum mellan framtänder undrar om inman aligner funkar bra för mig ? Tack

Beiring Tandklinik Olskroken svarar:

Hej Nadia, Och tack för din fråga! Tyvärr så är inte Inman Aligner i sin konstruktion att den kan sluta mellanrum, men det finns andra smidiga lösningar och där kan vår specialist i tandreglering hjälpa till. Du är välkommen att boka en tid hos honom 031-138304 för att få hjälp med ditt problem. Med vänlig hälsning, Beiring tandklinik

Drop-in-tider

Måndag : 08:00 - 18:00 Gäller akuttider