1/5
Öppet, idag till 18:00

Beiring Tandklinik Olskroken

Redbergsvägen 13 A, 416 65, Göteborg

Beiring Tandklinik Olskroken

Beiring Tandklinik utför all form av tandvård. Våra två kliniker hittar du i Olskroken och i centrum vid Kopparmärra. Beiring Tandklinik vill skapa långsiktiga patientrelationer för att bibehålla och återskapa friska munnar. Lokalerna är i en lugn, stillsam och privat miljö där du som patient får vara ostörd under din behandling.

Vi arbetar med stolthet och professionalism för fler leende Göteborgare. Be smiling!

Vår filosofi

Hos oss på Beiring Tandklinik vill vi att Du som patient känner att du är i fokus, vi vill vara lyhörda och förstående för dig och dina behov. Vi är en modern tandvårdsklinik som ständigt jobbar för att göra nya förbättringar.

Förebyggande tandvård

Vi jobbar helst av allt förebyggande och stor vikt av vårt behandlande skall fokusera på att motverka problem med dina tänder och i munnen. Om det är behov av reparationer och lagningar så jobbar vi alltid i så stor utsträckning som det går efter principerna med minsta invasiva behandlingen, vilket innebär att vi försöker borra så lite som möjligt på dina tänder.

Material, kunskap och teknologi är alltid uppdaterade och detta gör vi för att du ska få det bästa för dina tänder, samtidigt som vi tycker att det är väldigt roligt att ständigt utvecklas i våra yrken.

Välkommen att boka tid hos Beiring Tandklinik!

Informationen uppdaterades 14:27 - 8 mar, 2016

Bettskena hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Bettskenor är en väldigt effektiv behandling för att skydda dina tänder och din emalj vid tandpressning eller tandgnissling, men fördelarna är många.

I perioder av stress kan muskulatur i nacke och axlar sprida sig upp mot huvud-käkmuskulaturen och göra att vi "biter ihop" mer, vilket kan reslutera i att vi gnisslar eller pressar tänderna.

Tänderna ska naturligt bara vara i kontakt med varandra när vi äter så all ytterliggare påfrestning gör att våra tänder slits mer och detta påverkar såväl tandemalj, som tidigare gjorda konstruktioner vilka då kan få en kortare livslängd.

Vid en underökning kan man ofta uppmärksamma om du har slitage eller nötningar på tandens emalj och i många fall leder den överarbetade tugg- och bitarmuskulaturen till att man ofta har huvudvärk. Märker vi detta på undersökningen så får du rekommendationen att skaffa en bettskena.

När använder man en bettskena?

Bettskenan används framförallt nattetid och sitter vanligtvis på tänderna i överkäken. Det är en individuellt anpassad bettskena som avlastar underkäkens pressande och gnisslande mot överkäken och helt enkelt "tvingar" underkäken och dess muskulatur att slappna av.

Bettskenan skall alltid vara hård och täcka samtliga tänder, vilket inte alla bettskenor som man köper "ute på stan" gör. Behandlingen spar tandsubstans och tidigare lagningar på dina tänder och oftast blir morgonhuvudvärken mindre.

Tanken med bettskenan är att man ska få den i tid innan man hunnit att gnissla ner tänderna för mycket. Det sker oftast inte mycket från år till år, men risken är att man efter 10 års gnisslande har tänder som har en annorlunda form och ser kortare ut.

Att man sedan gnisslat bort emalj gör att den inre ytan av tanden, dentinet, ibland blottas och då detta är en känsligare yta så är det lättare att nerven i tanden reagerar mot kallt och varmt vilket kan vara obehagligt när man äter eller dricker.

Välkommen att fråga oss om dina tänder behöver bettskena.

Tandläkarundersökning

Tandhygienist
hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Akuttandvård
hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Har oturen varit framme och en tandvärk kommit akut eller har du haft ont en längre tid? Vi försöker alltid att finnas tillgängliga för a...

Tandblekning
hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Vi utför tandblekning med det amerikanska Zoomsystemet, som har en dokumenterat god effekt. Innan blekning måste du ha en nyligen gjord unde...

Tandimplantat
hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Tandimplantat är en väldokumenterad behandling för att ersätta förlorade tänder. Fördelarna är många när det gäller att ersätta en tand med ...

Tandreglering - Inman Aligner
hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Inman Aligner är en tandregleringsapparatur som hjälper oss att få raka tänder i över- och underkäksfronten. Behandlingen är framförallt för...

Frågor och svar

Fråga ställd 15:13 - 22 jan, 2017

HaDe ont i en tand så nu är jag svullen vad ska jag göra har många tänder som är sönder men är rädd

Beiring Tandklinik Olskroken svarar:

Hej Drita. I ditt tillstånd börda absolut besöka en tandläkare. Annars blir det bara sämre. FU är välkommen att boka en akuttid hos oss. Ring 020-202080. Vi har stor erfarenhet avträdda patienter. Med vänlig hälsning, Martin Beiring klinikchef Göteborg

Fråga ställd 08:24 - 7 apr, 2016

Hej jag har stora mellanrum mellan framtänder undrar om inman aligner funkar bra för mig ? Tack

Beiring Tandklinik Olskroken svarar:

Hej Nadia, Och tack för din fråga! Tyvärr så är inte Inman Aligner i sin konstruktion att den kan sluta mellanrum, men det finns andra smidiga lösningar och där kan vår specialist i tandreglering hjälpa till. Du är välkommen att boka en tid hos honom 031-138304 för att få hjälp med ditt problem. Med vänlig hälsning, Beiring tandklinik

Drop-in-tider

Måndag : 08:00 - 18:00 Gäller akuttider