1/5

Beiring Tandklinik Olskroken

Redbergsvägen 13 A, 416 65, Göteborg

Beiring Tandklinik Olskroken

Boka behandling

Beiring Tandklinik utför all form av tandvård. Våra två kliniker hittar du i Olskroken och i centrum vid Kopparmärra. Beiring Tandklinik vill skapa långsiktiga patientrelationer för att bibehålla och återskapa friska munnar. Lokalerna är i en lugn, stillsam och privat miljö där du som patient får vara ostörd under din behandling.

Vi arbetar med stolthet och professionalism för fler leende Göteborgare. Be smiling!

Vår filosofi

Hos oss på Beiring Tandklinik vill vi att Du som patient känner att du är i fokus, vi vill vara lyhörda och förstående för dig och dina behov. Vi är en modern tandvårdsklinik som ständigt jobbar för att göra nya förbättringar.

Förebyggande tandvård

Vi jobbar helst av allt förebyggande och stor vikt av vårt behandlande skall fokusera på att motverka problem med dina tänder och i munnen. Om det är behov av reparationer och lagningar så jobbar vi alltid i så stor utsträckning som det går efter principerna med minsta invasiva behandlingen, vilket innebär att vi försöker borra så lite som möjligt på dina tänder.

Material, kunskap och teknologi är alltid uppdaterade och detta gör vi för att du ska få det bästa för dina tänder, samtidigt som vi tycker att det är väldigt roligt att ständigt utvecklas i våra yrken.

Välkommen att boka tid hos Beiring Tandklinik!

Informationen uppdaterades 14:27 - 8 mar, 2016

Tandimplantat hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Tandimplantat är en väldokumenterad behandling för att ersätta förlorade tänder. Fördelarna är många när det gäller att ersätta en tand med implantat.

Det är mycket hög lyckandefrekvens och man kan undvika att borra på de närliggande tänderna, vilket man annars behöver då man preparerar tänderna inför en brokonstruktion.

Straumann Implant System

Vi arbetar i huvudsak med Straumann Implant system när vi utför kirurgin och protetiken. Straumann är ett ytterst väldokumenterat implantatsystem med många studier och mycket forskning bakom sina implantat.

Vi utför både den protetiska och kirurgiska rehabiliteringen på implantatsidan och vi har även protetiska verktyg för att kunna jobba med Astra, Nobel Biocare och 3i.

Detta är framför allt om man har fått en implantatkonstruktion på någon av dessa implantatsystem, som har gått sönder och man behöver få den reparerad eller om man behöver göra en ny. Mer om Straumann finns att läsa här.

Viktigt att tänk på när man fått implantat

Det är viktigt att veta att ett implantat fungerar som en ny tandrot. Man kan inte få karies på implantaten eller kronan, men det är lika viktigt att man håller rent runt ett implantat med tandborste och tandtråd, så att man inte får skador på fästet till den nya "roten".

Vilka förutsättningar man har för att få implantat kontrolleras vid undersökningen, då vi kontrollerar hur benvolymen ser ut samt kartlägger nervstrukturer inför behandlingen.

Vi har en diskussion angående förväntningar och resultat och ibland kan det vara rekommenderat att göra en tandbro, om det till exempel finns risk för nervskador eller om tänderna bredvid tandluckan har äldre volymiösa fyllningar som är skadade sedan innan.

Välkommen att boka tid hos oss för en undersökning och konsultation för hur vi kan återskapa din bettfunktion och ditt leende.

Tandläkarundersökning

Tandhygienist
hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Akuttandvård
hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Har oturen varit framme och en tandvärk kommit akut eller har du haft ont en längre tid? Vi försöker alltid att finnas tillgängliga för a...

Tandblekning
hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Vi utför tandblekning med det amerikanska Zoomsystemet, som har en dokumenterat god effekt. Innan blekning måste du ha en nyligen gjord unde...

Tandreglering - Inman Aligner
hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Inman Aligner är en tandregleringsapparatur som hjälper oss att få raka tänder i över- och underkäksfronten. Behandlingen är framförallt för...

Bettskena
hos Beiring Tandklinik Olskroken i Göteborg

Bettskenor är en väldigt effektiv behandling för att skydda dina tänder och din emalj vid tandpressning eller tandgnissling, men fördelarna ...

Frågor och svar

Fråga ställd 15:13 - 22 jan, 2017

HaDe ont i en tand så nu är jag svullen vad ska jag göra har många tänder som är sönder men är rädd

Beiring Tandklinik Olskroken svarar:

Hej Drita. I ditt tillstånd börda absolut besöka en tandläkare. Annars blir det bara sämre. FU är välkommen att boka en akuttid hos oss. Ring 020-202080. Vi har stor erfarenhet avträdda patienter. Med vänlig hälsning, Martin Beiring klinikchef Göteborg

Fråga ställd 08:24 - 7 apr, 2016

Hej jag har stora mellanrum mellan framtänder undrar om inman aligner funkar bra för mig ? Tack

Beiring Tandklinik Olskroken svarar:

Hej Nadia, Och tack för din fråga! Tyvärr så är inte Inman Aligner i sin konstruktion att den kan sluta mellanrum, men det finns andra smidiga lösningar och där kan vår specialist i tandreglering hjälpa till. Du är välkommen att boka en tid hos honom 031-138304 för att få hjälp med ditt problem. Med vänlig hälsning, Beiring tandklinik

Drop-in-tider

Måndag : 08:00 - 18:00 Gäller akuttider