Logo Tandläkarna Caroline & Sigrid

Tandläkarna Caroline & Sigrid - Bålsta

En tandläkar- eller tandhygienistundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder beror på hur stora problem man har med sina tänder.

Tillsammans med oss lägger vi upp en individuell behandlingsplan för dig. Det vanliga, om man inte har några större problem, är att man gör en undersökning per år. De vanligaste problemen är karies och tandlossning och det är viktigt att upptäcka detta i tid, därför rekommenderas man att gå på regelbundna besök hos sin tandläkare och tandhygienist.

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om man har hål, hur tandköttet ser ut och om det finns risk för tandlossning. Vid besöket brukar vi även ta bort tandsten om det finns.

Fyra röntgenbilder ingår i priset.

Om problem behöver åtgärdas

Varmt välkommen att boka en tid hos Tandläkarna Caroline & Sigrid!

Informationen uppdaterades 09 maj 2018 av Vården.se

850 kr

Mansängsstigen 10, Bålsta - Visa på karta

4,9

Om Tandläkarna Caroline & Sigrid

Vi hälsar dig varmt välkommen till vår fräscha praktik på Mansängsstigen 10 vid Bålsta Centrum. Vårt kunniga och serviceinriktade team, som förutom tandläkarna Caroline och Sigrid, består av två tandhygienister och fyra tandsköterskor, erbjuder tandvård av högsta kvalitet med den allra senaste tekniken.

Vi erbjuder en bred, trygg och säker tandvård och har även spetskompetens inom estetik och bettfunktion. Vi utför även tandreglering med avtagbar tandställning; nya diskreta varianter.

I vårt dagliga arbete tar vi emot och behandlar såväl barn som vuxna och har nära samarbete med specialisttandläkare.

Vi är anslutna till Försäkringskassan samt medlemmar i Privattandläkarna.

Privattandläkarnas logotyp

Privattandläkarna ger ökad trygghet för dig som patient

Våra medlemmar följer:

* Inkl. Högkostnadsskydd

Karta - Mansängsstigen 10, Bålsta

4,9

• 21:51 - 22 aug, 2018 skrev:

De är professionella, erfarna, trygga och trevliga. Jag känner respekt och förtroende för alla som jobbar där och glädje för att jag hitta till dem. Aldrig varit på en bättre tandläkarmottagning. Helt enkelt bäst.

• 09:20 - 18 jul, 2018 skrev:

Caroline med personal är den bästa tandläkaren för mig som inte tycker om att gå till tandläkaren. Alltid trevliga & glada. De tar sig tid för DIG när du är där och tycker inte att du är larvig om du är lite orolig & rädd. NI ÄR BÄST!! <3
    När jag inte bodde i Bålsta, (under 7 års tid) åkte jag 30 mil för att göra min årliga undersökning hos dem.

• 09:08 - 09 jul, 2018

• 00:09 - 30 maj, 2018

• 17:46 - 20 feb, 2018

• 21:06 - 28 jun, 2017 skrev:

Riktigt proffsiga alla som jobbar där.
    Bästa Tandläkarmottagning jag varit i .
    Rekommenderar verkligen!