• 0226-577 60

Synundersökning hos Synsam Avesta

Kungsgatan 17, Avesta - Visa på karta

Synundersökning

Besväras du av trötta ögon och återkommande huvudvärk, eller upplever du problem med synen? Då är du välkommen att boka tid för en synundersökning hos optikerna på Synsam i Avesta!

Varför ska jag undersöka min syn?

Att inte se ordentligt kan ge många symtom och vara mycket störande. Därför är det viktigt att du genomgår en synundersökning om du upplever problem, så att du kan få den hjälp du behöver. Har du behov av någon typ av synkorrigering kan vi på Synsam naturligtvis hjälpa dig att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går en synundersökning till

Undersökningen inleds med att vi ställer frågor kring hur du själv upplever din syn och ögonhälsa, och om det finns någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar som du vet om. Därefter gör vi flera olika mätningar för att konstatera om du har något synfel, och om det behövs hjälper vi dig att hitta rätt styrka på glasögon och/eller linser. Om vi vid undersökningen skulle hitta något annat som är avvikande skickar våra optiker en remiss till ögonläkare, för mer djupgående undersökning av din ögonhälsa.

Boka din synundersökning hos Synsam Avesta redan idag!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Avesta

Välkommen till Synsam Avesta!

Du hittar vår välsorterade butik på Kungsgatan 17 i Avesta. Här kan du få hjälp med olika sorters synundersökningar av legitimerade optiker. Vi erbjuder glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och kan hjälpa både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Boka tid för synundersökning hos legitimerade optiker

På Synsam Avesta hittar du kunniga, legitimerade optiker som kan hjälpa dig som vill testa din syn. Genom olika mätningar kan vi konstatera om du har något synfel som behöver korrigeras, och sedan hitta en bra lösning för dig. Synundersökning kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi hjälper dig utifrån just dina behov och önskemål.

Gör en ögonhälsoundersökning hos oss

Om du är orolig för din ögonhälsa, kan vi på Synsam Avesta utföra en ordentlig ögonhälsoundersökning. Detta rekommenderar vi till alla som fyllt 40 år. Då tittar vi på hela ögat för att upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken.

Hitta dina nya glasögon hos oss

Våra rådgivare på Synsam Avesta kan hjälpa dig hitta rätt glasögon och välja bland bågar från många olika märken. Tillbehör, solglasögon, samt linsvätska hittar du också i vår butik. På Synsam erbjuder vi även abonnemanget Synsam Lifestyle, som gör att du kan hyra dina glasögon hos oss.

Trygghet hela första året

När du har gått hem med dina nya glasögon erbjuder vi på Synsam fortfarande stöd. Det kan hinna hända mycket under ett år, så om dina glasögon skulle gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem helt utan extra kostnad. Du är också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri synundersökning, om du skulle märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Avesta på Kungsgatan redan idag!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Avesta

Synundersökning hos Synsam Avesta

Skaffa glasögon hos Synsam Avesta

Funderar du på om du behöver glasögon? Välkommen till oss på Synsam Avesta! Glasögon är till för att korrigera ditt synfel Har du svår...

Skaffa linser hos Synsam Avesta

Om du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, är linser ett bra alternativ. Hos Synsam i Avesta kan vi hjälpa dig! Så går det...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Avesta

Du kan göra en ögonhälsoundersökning hos oss på Synsam Avesta för att kontrollera din ögonhälsa. Våra optiker undersöker hela ögat En ...

Karta - Kungsgatan 17, Avesta