• 0570-15680

Besök hos optiker hos Synsam Arvika

Storgatan 28, Arvika - Visa på karta

Besök hos optiker

Har du svårt att se på olika avstånd eller upplever du problem med trötta ögon? Välkommen att boka en tid för synundersökning hos Synsam i Arvika!

Det är viktigt att testa synen

Att gå omkring med synfel som inte korrigeras kan vara frustrerande och ge många onödiga symtom. Våra legitimerade optiker kan mäta din syn och skulle det visa sig att du har ett synfel som behöver korrigeras hjälper de dig naturligtvis med att skaffa glasögon och/eller linser.

Det här ingår i en synundersökning

Innan själva undersökningen påbörjas ställer optikern frågor kring din syn och ögonhälsa, till exempel om du vet om att du har någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar. Efter det gör optikern olika mätningar, för att kunna konstatera om du har något synfel. Visar det sig att det finns fel som behöver korrigeras hjälper vi dig att hitta rätt styrka på glasögon och/eller linser. Om vi vid undersökningen skulle upptäcka något annat som är avvikande skickar vi en remiss vidare till ögonläkare, som kan göra en mer noggrann undersökning.

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Arvika redan idag!

Informationen uppdaterades 11 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Arvika

Välkommen till Synsam Arvika!

I vår välsorterade butik på Storgatan 28 i Arvika kan du få hjälp med allt från olika sorters synundersökningar till bågar, glasögon, eller linser. Våra legitimerade optiker hjälper både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som haft glasögon ett tag och exempelvis vill byta dina bågar.

Vi erbjuder syntest hos legitimerade optiker

Hos Synsam Arvika får du träffa legitimerade optiker som kan hjälpa dig med olika synundersökningar, om du till exempel:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Vi välkomnar både gamla och unga till vår butik, och hjälper dig utifrån dina unika behov och önskemål.

Hitta dina nya glasögon hos Synsam Arvika

Uppföljning det första året

Mycket kan hända på ett år och hos Synsam finns vi som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Om du märker att du fått ytterligare försämrad syn inom det första året är du naturligtvis också välkommen tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Arvika på Storgatan!

Informationen uppdaterades 11 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Arvika

Besök hos optiker hos Synsam Arvika

Skaffa glasögon hos Synsam Arvika

Dags att skaffa glasögon? Varmt välkommen till Synsam Arvika! Glasögon kan rätta till ditt synfel Har du under en tid känt av problem ...

Skaffa linser hos Synsam Arvika

Linser är ett bra alternativ för dig som inte kan eller vill ha glasögon. Hos Synsam Arvika kan vi hjälpa dig. Att skaffa linser hos Syns...

Karta - Storgatan 28, Arvika