• 0322-122 30

Skaffa glasögon hos Synsam Alingsås

Kungsgatan 22, Alingsås - Visa på karta

Skaffa glasögon

Dags att skaffa glasögon? Varmt välkommen till Synsam i Alingsås!

Glasögon kan rätta till ditt synfel

Har du under en tid känt av problem med din syn, bör ett första steg vara att besöka en av våra optiker. Då får du besvara frågor om din ögonhälsa och testa din syn på olika sätt. Skulle det visa sig att du behöver glasögon, hjälper optikern dig med justeringarna för att hitta rätt styrka på glasögonen.

Vår hjälp för att du ska hitta rätt glasögon

Vi erbjuder rådgivning för att hitta rätt bågar för dig. Dina glasögon täcks av vår olycksgaranti, så om de skulle gå sönder inom de första 365 dagarna reparerar vi eller ersätter dem. Vill du hyra dina glasögon kan du välja vårt abonnemang Synsam Lifestyle. I det ingår tre olika typer av glasögon för en fast månadskostnad.

Hitta dina glasögon hos oss på Synsam Alingsås!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Alingsås

Varmt välkommen till Synsam i Alingsås!

På Kungsgatan 22 hittar du vår välsorterade butik, där vi kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Våra legitimerade optiker kan utföra olika typer av syntest och undersökningar, så att vi kan hitta den bästa lösningen för just dig. Vi erbjuder ett brett sortiment med produkter från välkända märken, och till oss är du välkommen vare sig du ska skaffa glasögon för första gången eller bara vill uppdatera din stil.

Våra legitimerade optiker hjälper dig med syntest

Hos Synsam Alingsås kan du få hjälp med olika typer av synundersökningar av våra legitimerade optiker. Det kan exempelvis vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Vi hjälper dig utifrån dina behov och välkomnar både unga och gamla till vår butik.

Synsam Alingsås hittar rätt glasögon för dig

Behöver du glasögon? Hos oss på Synsam hittar du ett stort utbud glasögonbågar från välkända märken. Är du inte helt säker på vad du vill ha kan våra duktiga rådgivare hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör kan vi naturligtvis hjälpa dig med det också!

Trygghet hela första året

När du har gått hem med dina nya glasögon erbjuder vi på Synsam fortfarande stöd. Det kan hinna hända mycket under ett år, så om dina glasögon skulle gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem helt utan extra kostnad. Du är också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri synundersökning, om du skulle märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Alingsås på Kungsgatan redan idag!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Alingsås

Synundersökning hos Synsam Alingsås

Träffa en av våra legitimerade optiker på Synsam i Alingsås för en synundersökning. Våra optiker kontrollerar ditt öga Har du känt att...

Skaffa glasögon hos Synsam Alingsås

Dags att skaffa glasögon? Varmt välkommen till Synsam i Alingsås! Glasögon kan rätta till ditt synfel Har du under en tid känt av prob...

Skaffa linser hos Synsam Alingsås

Linser fungerar som ett bra alternativ eller komplement till glasögon. Vi på Synsam Alingsås kan hjälpa dig med det. Hur gör du för att s...

Karta - Kungsgatan 22, Alingsås