Svensk Provtagning Lidköping Källaregatan

Graviditetstest

Pris: 595 kr

Prostatatest

Pris: 245 kr

Besväras du av värk i leder och muskler och vill veta vad som kan ligga bakom? Då kan du göra en hälsokontroll specifikt utformad för ledvärk och muskelvärk hos oss på Svensk Provtagning Lidköping Källaregatan!

Det här testar vi i vår hälsokontroll för led- och muskelvärk

För att ge dig en bra bild av ditt allmänna hälsotillstånd går vi igenom 14 stycken olika analyter och analyserar dem inom dessa områden:

• Blodstatus - vi testar för att se om du lider av blodbrist och för att ge dig en indikation på hur ditt immunförsvar fungerar.
  • Inflammation - vi testar för att se om du har några tecken på inflammation i kroppen.
  • Njurfunktion - vi testar hur väl dina njurar fungerar, eftersom de är ett av våra viktigaste organ.
  • Leverfunktion - vi testar din leverfunktion för att se hur väl den fungerar, något som är oerhört viktigt för att må bra.
  • Enzymer - vi testar dina enzymer, som fyller en viktig funktion när det gäller matsmältning och omvandling av socker till energi.
  • Sköldkörtel - vi testar för att se om din sköldkörtel är över- eller underaktiv.
  • Reumatism - vi testar för att se om du visar några tecken på reumatisk sjukdom.

Läkarkommentar tillsammans med dina provsvar

Vanligtvis tar det 1-2 dagar från det att du har lämnat dina prov på Källaregatan 4a tills du får dina provsvar, men ibland kan det ta lite längre tid. Svaren hamnar i din digitala journal, tillsammans med en kommentar från en legitimerad läkare. Detta hjälper dig att förstå dina provsvar bättre och du får också råd kring vad du eventuellt behöver göra själv för att förbättra dina värden.

Att ha i åtanke innan du lämnar blodprov på Källaregatan 4a

Gör detta:

• Ta med giltig legitimation till provtagningsenheten.
  • Vi rekommenderar att ta provet innan klockan 10:00.
  • Fasta innan du lämnar blodprovet, det vill säga ät inget 10-12 timmar innan provtagningen. Det går dock bra att dricka vatten, svart kaffe och te utan tillsatser av socker eller mjölk.

Gör inte detta:

• Träna innan provtagningen.
  • Ät fet mat och drick alkohol dagen innan din provtagning.
  • Ta järnmedicin dagen innan provtagningen.

Gör inte en provtagning om du:

• medicineras med NSAID-preparat.
  • tar Levaxin/annan medicin för sköldkörteln timmarna precis innan provtagningen.
  • har/nyss har haft en pågående antibiotikabehandling eller infektion.

Varmt välkommen att beställa en hälsokontroll för muskelvärk och ledvärk hos oss på Svensk Provtagning Lidköping Källaregatan!

Välkommen till Svensk Provtagning Lidköping Källaregatan!

Få en inblick i hur du mår på insidan genom en skräddarsydd hälsokontroll hos Svensk Provtagning. Vi är en digital hälsotjänst som kan hjälpa dig som vill veta mer om din hälsa. Med våra hälsokontroller får du snabbt en indikation på dina värden och får insikt om det är något i din livsstil du borde förändra.

Det är smidigt att göra din hälsokontroll online. Det enda du behöver göra att lämna ett blodprov på vårt provtagningsställe på Källaregatan 4a i Lidköping. Du kan boka enkelt på nätet och dina provsvar hamnar sedan i en digital journal tillsammans med kommentarer från en legitimerad läkare om vad resultaten i praktiken betyder för dig.

Vad erbjuder vi för typer av hälsokontroller?

Hos oss på Svensk Provtagning hittar du ett antal olika hälsokontroller, som fokuserar på lite olika tester, beroende på vad du vill få reda på. Några exempel på hälsokontroller som vi erbjuder är:

• Hälsokontroll premium
  • Hälsokontroll stor
  • Hälsokontroll bas
  • Hälsokontroll kost
  • Graviditetstest
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll sköldkörtel
  • Prostatatest

Läs mer om och beställ våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Därför är det bra att göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Lidköping Källaregatan

Ett blodprov är ett väldigt enkelt sätt att snabbt få en indikation på hur dina värden ser ut och om du ligger i riskzonen för några sjukdomar. Många av oss har avvikande värden utan att veta om det, så genom en hälsokontroll kan du få behandling i ett tidigt skede, om det till exempel visar sig att du till riskerar hjärt- och kärlsjukdom eller diabetes. Utifrån dina provsvar kan du också justera din kost och dina levnadsvanor till det bättre, så att du har förutsättningar att må riktigt bra, riktigt länge!

Hur går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till?

1. Du loggar in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator på den hälsokontroll du vill beställa.

2. Om du beställer din hälsokontroll på en vardag brukar Svensk Provtagning Lidköping Källaregatan ge dig en remiss för provtagning samma dag. Den är giltig i 5 månader.

3. Du lämnar sedan dina prover på det provtagningsställe du har valt. Du kan välja bland flera; Svensk Provtagning samarbetar med aktörer i hela Sverige. Svensk Provtagning Lidköping Källaregatan finns på Källaregatan 4a och drivs av Estetiska Hudvårdskliniken, Unilabs.

4. Du får sedan ett meddelande av oss när dina provsvar finns tillgängliga i din digitala journal. Det brukar ta cirka 1-2 dagar efter att du lämnat proverna. Ibland kan det ta något längre beroende på omfattningen av hälsokontrollen.

5. Se all din hälsodata enkelt i din digitala journal, som du loggar in i med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Tillsammans med dina provsvar får du också utförliga kommentarer av en legitimerad specialistläkare.

Boka din hälsoundersökning hos Svensk Provtagning Lidköping Källaregatan i dag!

Informationen uppdaterades 10:39 - 28 feb, 2023

Omdömen från patienter