Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk

Graviditetstest

Pris: 595 kr

Prostatatest

Pris: 245 kr

Har du ont i dina muskler och leder? Funderar du på vad som kan ligga bakom? Vår hälsokontroll för ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Kallhäll kan hjälpa dig att få svar på dina frågor.

Det här testar vi i vår hälsokontroll för led- och muskelvärk

För att ge dig en bra bild av ditt allmänna hälsotillstånd går vi igenom 14 st olika områden och analyserar dem:

1. Blodstatus - vi testar för att se om du lider av blodbrist och för att ge dig en indikation på hur ditt immunförsvar fungerar.
  2. Inflammation - vi testar för att se om du har några tecken på inflammation i kroppen.
  3. Njurfunktion - vi testar hur väl dina njurar fungerar, eftersom de är ett av våra viktigaste organ.
  4. Leverfunktion - vi testar din leverfunktion för att se hur väl den fungerar, något som är oerhört viktigt för att må bra.
  5. Enzymer - vi testar dina enzymer, som fyller en viktig funktion när det gäller matsmältning och omvandling av socker till energi.
  6. Sköldkörtel - vi testar för att se om din sköldkörtel är över- eller underaktiv.
  7. Reumatism - vi testar för att se om du visar några tecken på reumatisk sjukdom.

Dina provsvar för led- och muskelvärk kompletteras med läkarkommentar

Efter att du lämnat ditt prov hos Svensk Provtagning Kallhäll kan det ta 1-2 dagar innan du får dina resultat i din digitala journal. Ibland kan det ta längre tid. Tillsammans med dina resultat får du också en kommentar av en legitimerad specialistläkare. Då kan du få en tydligare förklaring till dina resultat och förslag på hur du kan förbättra dina värden, om det behövs.

Att ha i åtanke innan du lämnar blodprov på Kopparvägen 2B

Gör detta:

• Ta med giltig legitimation till provtagningsenheten på Kopparvägen 2B.
  • Vi rekommenderar att ta provet innan klockan 10:00.
  • Fasta innan du lämnar blodprovet, det vill säga ät inget 10-12 timmar innan provtagningen. Det går dock bra att dricka vatten, svart kaffe och te utan tillsatser av socker eller mjölk.

Gör inte detta:

• Träna innan provtagningen.
  • Ät fet mat och drick alkohol dagen innan din provtagning.
  • Ta järnmedicin dagen innan provtagningen.

Gör inte en provtagning om du:

• medicineras med NSAID-preparat.
  • tar Levaxin/annan medicin för sköldkörteln timmarna precis innan provtagningen.
  • har/nyss har haft en pågående antibiotikabehandling eller infektion.

Få en förklaring på din ledvärk och muskelvärk redan idag - beställ en hälsokontroll från oss på Svensk Provtagning Kallhäll!

Välkommen till Svensk Provtagning Kallhäll!

Svensk Provtagning Kallhäll är en digital hälsotjänst. Hos oss kan du boka skräddarsydda hälsokontroller för att snabbt och enkelt få en indikation på dina värden och se om det är något i din livsstil du borde förändra.

Att göra sin hälsokontroll online är ett bra och smidigt alternativ. Allt du behöver göra är att lämna blodprov på vårt provtagningsställe på Kopparvägen 2B i Järfälla. Bokningen gör du på nätet och dina provsvar och all hälsodata samlas i en digital journal tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare.

Vilka hälsokontroller erbjuder vi?

Hos oss kan du göra en rad olika hälsokontroller beroende på vad det är du vill testa. Några av de hälsokontroller vi erbjuder är:

• Hälsokontroll Premium Plus
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll för sköldkörteln
  • Prostatatest
  • Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk

Du kan läsa mer om våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Varför ska jag göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Kallhäll?

Många har avvikande värden utan att vara medvetna om det. Ett blodprov är ett enkelt och smidigt sätt att få en indikation på hur dina värden ser ut och om du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, exempelvis hjärt- kärlsjukdom eller diabetes. Tidig upptäckt av dessa indikatorer gör att du kan få behandling i ett tidigt skede och motverka framtida hälsoproblem. Om du kombinerar din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor har du bra förutsättningar för att må riktigt bra, riktigt länge!

Hur går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till?

1. Du loggar in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator på den hälsokontroll du vill beställa.

2. Om du beställer din hälsokontroll på en vardag brukar Svensk Provtagning Kallhäll ge dig en remiss för provtagning samma dag. Den är giltig i 5 månader.

3. Du lämnar sedan dina prover på det provtagningsställe du har valt. Du kan välja bland flera; Svensk Provtagning samarbetar med aktörer i hela Sverige. Svensk Provtagning Kallhäll finns på Kopparvägen 2B och drivs av Laboratoriet Kallhäll, Karolinska Universitetslaboratoriet.

4. Du får sedan ett meddelande av oss när dina provsvar finns tillgängliga i din digitala journal. Det brukar ta cirka 1-2 dagar efter att du lämnat proverna. Ibland kan det ta något längre beroende på omfattningen av hälsokontrollen.

5. Se all din hälsodata enkelt i din digitala journal, som du loggar in i med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Tillsammans med dina provsvar får du också utförliga kommentarer av en legitimerad specialistläkare.

Varmt välkommen att boka din hälsoundersökning hos Svensk Provtagning Kallhäll!

Informationen uppdaterades 13:39 - 5 maj, 2022

Omdömen från patienter