Familjeterapeuterna Syd i Örebro

Familjerådgivning

Psykodynamisk terapi, PDT

Kognitiv beteendeterapi, KBT

Pris från: 1125 kr

Vi på Familjeterapeuterna Syd i Örebro kan erbjuda behandling med metoden kognitiv beteendeterapi (KBT). Det är en metod där tonvikten ligger på samspelet mellan individen och omgivningen.

Vad innebär KBT?

Genom KBT får du fokusera på att identifiera de tankemönster du har när du mår dåligt. Tillsammans med din terapeut arbetar ni sedan för att förändra dessa mönster så att du ska kunna må bra igen. Till exempel kan din terapeut under en behandling använda metoder som ångestexponering, verbala övningar eller avslappningsövningar.

Hur läggs en behandling med KBT upp?

Du och din terapeut arbetar i enskilda samtal och du kan även få övningar att göra hemma. Ni kommer tillsammans överens om hur behandlingen ska läggas upp och vilken målsättning ni ska ha. Du kan även få KBT i form av gruppbehandling, eller vägledd självhjälp via bok eller internet.

Välkommen till oss på Familjeterapeuterna Syd om du har frågor om KBT och vill veta hur vi kan hjälpa dig!

Stöd och rådgivning

Pris från: 1125 kr

Välkommen till Familjeterapeuterna Syd i Örebro!

Vi arbetar sedan starten 2012 utifrån ledord som respekt, transparens och glädje. Vi eftersträvar alltid att kunna erbjuda personlig service, korta väntetider och möjlighet till utveckling – hos oss ska både klienter och anställda känna sig välkomna och sedda.

Vi hjälper dig!

Hos oss på Familjeterapeuterna Syd i Örebro kan vi erbjuda en rad olika tjänster utifrån dina behov, till exempel:

• Par- och familjeterapi

• Familjerådgivning

• Individuell psykoterapi

• Handledning och utbildning

• Stöd och rådgivning

• Digitala vårdtjänster

Inom psykoterapin arbetar vi med inriktningar som som psykodynamisk terapi samt kognitiv beteendeterapi.

Vi har breda språkkunskaper och kan också förmedla tolk vid behov.

Vi är en del av Region Örebro

Vår mottagning i Örebro är del av region Örebro genom vårdval Psykoterapi, vilket innebär att vi på uppdrag av Region Örebro arbetar med psykoterapi via remiss från psykiatrin. Högkostnadsskyddet gäller hos oss för remitterade besök.

Våra mottagningar

Familjeterapeuterna har verksamhet på många orter i Sverige. Du hittar oss i:

• Stockholm - Gamla stan

• Rättvik

• Nässjö

• Göteborg

• Kristianstad

Vi har även mottagningar utanför Sverige i:

• Köpenhamn

• Fuengirola

• Barcelona

• Morgan Hill

Varmt välkommen till Familjeterapeuterna Syd i Örebro!

Informationen uppdaterades 10:19 - 10 nov, 2023

Vi jobbar här