null

Nygatan 15, Örebro

Familjeterapeuterna Syd i Örebro

Parterapi och familjeterapi

Pris från: 1125 kr

Att befinna sig i en par- eller familjerelation kan både vara fantastiskt och utmanande. Det handlar ofta om att hitta balansen mellan behovet av närhet och behovet av självständighet. Om relationen känns svår att hantera kan terapi vara en bra hjälp.

Hur går par- och familjeterapi till?

Genom att gå i terapi får ni möjligheten att tillsammans öka er förståelse för varandra, men även för hur och varför negativa beteendemönster ständigt upprepas. Tillsammans med terapeuten arbetar ni med djupliggande känslor och utvecklar förmågan att hålla sig självständig i relationen, men samtidigt känna närhet och gemenskap.

Om din partner/familjemedlem också går i psykoterapi hos oss via remiss kan vi erbjuda er gruppterapi med metoderna IPT-kort och KBT-kort.

Välkommen att kontakta Familjeterapeuterna Syd i Örebro för frågor eller för att boka tid!

Familjerådgivning

Psykodynamisk terapi, PDT

Kognitiv beteendeterapi, KBT

Stöd och rådgivning

Pris från: 1125 kr

Välkommen till Familjeterapeuterna Syd i Örebro!

Vi arbetar sedan starten 2012 utifrån ledord som respekt, transparens och glädje. Vi eftersträvar alltid att kunna erbjuda personlig service, korta väntetider och möjlighet till utveckling – hos oss ska både klienter och anställda känna sig välkomna och sedda.

Vi hjälper dig!

Hos oss på Familjeterapeuterna Syd i Örebro kan vi erbjuda en rad olika tjänster utifrån dina behov, till exempel:

• Par- och familjeterapi

• Familjerådgivning

• Individuell psykoterapi

• Handledning och utbildning

• Stöd och rådgivning

• Digitala vårdtjänster

Inom psykoterapin arbetar vi med inriktningar som som psykodynamisk terapi samt kognitiv beteendeterapi.

Vi har breda språkkunskaper och kan också förmedla tolk vid behov.

Vi är en del av Region Örebro

Vår mottagning i Örebro är del av region Örebro genom vårdval Psykoterapi, vilket innebär att vi på uppdrag av Region Örebro arbetar med psykoterapi via remiss från psykiatrin. Högkostnadsskyddet gäller hos oss för remitterade besök.

Våra mottagningar

Familjeterapeuterna har verksamhet på många orter i Sverige. Du hittar oss i:

• Stockholm - Gamla stan

• Rättvik

• Nässjö

• Göteborg

• Kristianstad

Vi har även mottagningar utanför Sverige i:

• Köpenhamn

• Fuengirola

• Barcelona

• Morgan Hill

Varmt välkommen till Familjeterapeuterna Syd i Örebro!

Informationen uppdaterades 10:19 - 10 nov, 2023

Vi jobbar här