Stjärnkliniken Stockholm Solna

Råsundavägen 102, Solna

Stjärnkliniken Stockholm Solna

Naprapatbehandling

Har du fått ont under hälen? Misstänker du att du kan ha fått hälsporre? Då kan vi på Stjärnkliniken Stockholm i Solna hjälpa dig.

Vad innebär hälsporre?

Om du får ont under hälen, precis i hälens framkant, så kan det vara hälsporre. Det kan ibland bli så att senan omvandlas till ben vid infästningen i hälbenet, vilket är en vanlig reaktion från kroppen när man utsatts för en kroniskt ökad belastning. Många märker av det genom att det gör ont under foten så fort när man kliver ur sängen upp på morgonen. Vad beror det på? När man låter foten och vristen vila under natten så blir belastningen extra påtaglig när man sedan ställer sig upp.

Vad är anledningen till att man får hälsporre?

Man kan få hälsporre när man överbelastar ett visst område i sin kropp. Om du upplever obalans i dina muskler eller att vissa delar av din kropp är stela, så finns det risk att krafterna inte fördelas optimalt. I detta fall sker då en överbelastningen på en vävnad i kroppen som påverkar hälen. Har du en stel ländrygg eller svaga muskler i höften kan det vara en orsak till att belastningen på dina fötter inte fördelas på ett bra sätt och att det är därför du fått hälsporre.

Vår behandling för hälsporre

Våra duktiga naprapater på Stjärnkliniken Stockholm i Solna behandlar din hälsporre med samma utgångsläge som för andra besvär: vi undersöker var funktionsfelet ligger i ditt nervsystem och åtgärdar det. Genom att analysera din kropp kan vi undersöka din rygg och ifall du har svaga stabiliseringsmuskler i höften och fötter. Efter det väljer vi en behandling som passar dig bäst. Du får också övningar som du kan göra själv för att hålla borta hälsporren.

Har du fått hälsporre och vill åtgärda det? Boka då en tid hos Stjärnkliniken Stockholm i Solna!

Välkommen till Stjärnkliniken Stockholm Solna!

I trevliga lokaler på Råsundavägen 102 i Gamla Råsunda, hittar du Stjärnkliniken Stockholm Solna. Här får du träffa våra duktiga terapeuter som har lång erfarenhet av att undersöka och behandla problem kopplat till din rörelseapparat. Vårt mål är att du inte bara ska få hjälp med dina akuta besvär, utan också få en hållbar vardag så att du kan nå din högsta nivå.

Stjärnklinikens vision: skapa ett friskare Sverige, med prägling av elitidrotten.

Det här kan vi hjälpa dig med

Våra kunniga naprapater och fysioterapeuter kan ge dig behandling med manuella tekniker, övningar och stötvågsbehandling. Vi hjälper till med de flesta besvär från muskler, leder och nerver, till exempel:

• ryggskott
  • nackspärr
  • tennisarmbåge
  • musarm

Om Stjärnkliniken

Stjärnkliniken grundades i Norrköping 2008 och har sedan dess växt till en av Sveriges största kliniker inom manuell medicin. Hos oss samarbetar ett team med olika specialister, inklusive naprapater, kiropraktorer, fysioterapeuter, massörer, psykoterapeuter och personliga tränare. Vi erbjuder ett heltäckande utbud och du kan alltid känna dig trygg med den behandling du får hos oss.

Varmt välkommen att boka tid hos Stjärnkliniken Stockholm Solna, redan idag!

Informationen uppdaterades 11:45 - 17 nov, 2023

Loading map