null

karta knapp bakgrund

Barkarbyvägen 71, Järfälla

Öppet idag till 19:00

Magical Dental Group

Har du förlorat en eller flera tänder? Då kan tandimplantat vara en bra lösning för dig. Hos oss på Magical Dental Group kan du få hjälp!

Vad är ett tandimplantat?

Tandimplantat fungerar som en ersättning för en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av två delar: en titanskruv och en krona, det vill säga en konstgjord tand. I det första steget fäster man skruven i käkbenet genom ett kirurgiskt ingrepp. När den har läkt fast ordentligt kan man i andra steget fästa den nya kronan i skruven, som fungerar ungefär som en konstgjord tandrot. Kronan tillverkas specifikt för dig och när den sitter på plats ser den ut och fungerar precis som en vanlig tand.

Vi på Magical Dental Group är specialister på tandimplantat och vi använder oss av metoder från Straumann och Neoss, två av de mest pålitliga tillverkarna av implantat.

Varmt välkommen att boka en tid hos oss på Magical Dental Group i Järfälla!

Magical Dental Group - din tandläkare i Järfälla!

Välkommen till Magical Dental Group, tandvårdskliniken som vill erbjuda den bästa tandvården i Norrort! Vi är en liten privat tandvårdsklinik som består av tandläkarspecialister och tandläkare, som är här för att hjälpa dig med olika behandlingar inom kirurgisk tandvård, estetisk tandvård och självklart behandling av tandsjukdomar. Hos oss är det lätt att boka tid och vi strävar efter att alla ska få en tid så snabbt det går - så att du kan få bra tandvård, när det behövs. Vi sitter i nya moderna lokaler på Barkabyvägen i Järfälla.

Det här erbjuder vi på Magical Dental Group

Hos oss får du hjälp med:

• Allmäntandvård
  • Estetisk tandvård, till exempel tandblekning och andra kosmetiska tandvårdstjänster
  • Bettskena
  • Kronor och broar
  • Rotfyllning
  • Tandutdragning
  • Tandskydd
  • Delprotes

Boka akut tandvård i Järfälla hos oss

Har du drabbats av akuta besvär med tänderna? Du kan till exempel ha skadat eller tappat en tand, eller smärta i tanden eller tandköttet. Hos oss på Magical Dental Group får du hjälp inom 24 timmar. Det bästa sättet att boka en akuttid är att ringa oss.

Så hittar du till oss på Magical Dental Group

Du hittar vår klinik på Barkabyvägen 71 i Järfälla, mitt emot Barkaby flygfält.

Välkommen till Magical Dental Group i Järfälla, din tandläkarklinik i Norrort!

Informationen uppdaterades 14:36 - 27 jan, 2023

Omdömen från patienter

4.54 av 5
4.54 av 5
4.42 av 5

18 jun, 2024

Mycket bra tandläkare och assisten. Noggranna och kunniga, fick bra råd och mycket bra bemötande.

5 jun, 2024

Rekommenderar inte.

27 feb, 2024

Rekommenderar inte

4 nov, 2023

Proffsig tandläkare och trevlig personal. Kommer komma tillbaka!

4 nov, 2023

Otroligt duktig tandläkare och trevlig personal. Kommer lätt tillbaka!

Måndag - Fredag:08:30 - 19:00
Lördag:10:00 - 15:00