null

Familjecentralen Högaborg

Furutorpsgatan 71, Helsingborg

Familjecentralen Högaborg

Hos familjecentralen Högaborg fÄr du trÀffa kunniga barnmorskor pÄ vÄr barnmorskemottagning. Vi ger dig det stöd du behöver genom hela din graviditet.

Vad hÀnder hos barnmorskan?

NÀr du har fÄtt veta att du Àr gravid kan du vÀlja att skriva in dig pÄ en barnmorskemottagning. DÀr fÄr du trÀffa en barnmorska för ett första samtal, och tillsammans lÀgger ni upp en vÄrdplan för din graviditet. Ni pratar om graviditeten, din hÀlsa, dina förvÀntningar och eventuell oro. Ni pratar ocksÄ om kost, motion, droger, alkohol och fosterdiagnostik.

PÄ barnmorskemottagningen kan du ocksÄ fÄ hjÀlp med preventivmedelsrÄdgivning, test för könssjukdomar och cellprovtagning.

VÀlkommen till barnmorskemottagningen pÄ Familjecentralen Högaborg!

VÀlkommen till Familjecentralen Högaborg!

PÄ Furutorpsgatan i Helsingborg hittar du Familjecentralen Högaborg. HÀr möts du av en öppen miljö dÀr alla kan kÀnna sig vÀlkomna. Vi arbetar tillsammans för att frÀmja fysisk, psykisk och social hÀlsa, och ger dig och din familj stöd och vÀgledning.

Vad Àr en familjecentral?

En familjecentral Àr en verksamhet som pÄ olika sÀtt arbetar hÀlsofrÀmjande och stödjande med barn och förÀldrar. PÄ familjecentralen samverkar flera olika yrkesgrupper och hos oss fÄr du trÀffa barnmorska frÄn Helsingborgs barnmorskemottagning, barnsjuksköterskor frÄn Helsingborgs BVC, förskollÀrare frÄn Wieselgrens förskoleomrÄde samt socialrÄdgivare frÄn socialtjÀnstens tidiga insatser.

Hos oss erbjuds du:

• Öppen förskola
  • BarnavĂ„rdcentral
  • Barnmorskemottagning
  • FörĂ€ldrastöd

Vi finns hÀr för dig och din familj!

GlÀdje, engagemang, delaktighet och nyfikenhet utmÀrker vÄrt sÀtt att arbeta och vi Àr stolta över att vÄr verksamhet frÀmjar integration och mÄngfald. Vi möter alla med omsorg och finns tillgÀngliga för att svara pÄ dina frÄgor.

Varmt vÀlkommen till Familjecentralen Högaborg!

Informationen uppdaterades 09:25 - 30 nov, 2022

Omdömen frÄn patienter

VĂ„rdkvalitet
TillgÀnglighet

Denna vÄrdgivare har inga omdömen Àn. Var den första att lÀmna omdöme!

Loading map