Familjecentralen Högaborg

karta knapp bakgrund

Furutorpsgatan 71, Helsingborg

Hos familjecentralen Högaborg får du träffa kunniga barnmorskor på vår barnmorskemottagning. Vi ger dig det stöd du behöver genom hela din graviditet.

Vad händer hos barnmorskan?

När du har fått veta att du är gravid kan du välja att skriva in dig på en barnmorskemottagning. Där får du träffa en barnmorska för ett första samtal, och tillsammans lägger ni upp en vårdplan för din graviditet. Ni pratar om graviditeten, din hälsa, dina förväntningar och eventuell oro. Ni pratar också om kost, motion, droger, alkohol och fosterdiagnostik.

På barnmorskemottagningen kan du också få hjälp med preventivmedelsrådgivning, test för könssjukdomar och cellprovtagning.

Välkommen till barnmorskemottagningen på Familjecentralen Högaborg!

Välkommen till Familjecentralen Högaborg!

På Furutorpsgatan i Helsingborg hittar du Familjecentralen Högaborg. Här möts du av en öppen miljö där alla kan känna sig välkomna. Vi arbetar tillsammans för att främja fysisk, psykisk och social hälsa, och ger dig och din familj stöd och vägledning.

Vad är en familjecentral?

En familjecentral är en verksamhet som på olika sätt arbetar hälsofrämjande och stödjande med barn och föräldrar. På familjecentralen samverkar flera olika yrkesgrupper och hos oss får du träffa barnmorska från Helsingborgs barnmorskemottagning, barnsjuksköterskor från Helsingborgs BVC, förskollärare från Wieselgrens förskoleområde samt socialrådgivare från socialtjänstens tidiga insatser.

Hos oss erbjuds du:

• Öppen förskola
  • Barnavårdcentral
  • Barnmorskemottagning
  • Föräldrastöd

Vi finns här för dig och din familj!

Glädje, engagemang, delaktighet och nyfikenhet utmärker vårt sätt att arbeta och vi är stolta över att vår verksamhet främjar integration och mångfald. Vi möter alla med omsorg och finns tillgängliga för att svara på dina frågor.

Varmt välkommen till Familjecentralen Högaborg!

Informationen uppdaterades 09:25 - 30 nov, 2022

Omdömen från patienter