Svensk Provtagning Gävle Nygatan

Hälsokontroll Bas

Pris: 795 kr

Graviditetstest

Pris: 595 kr

Har du funderat på om du lider av någon vitaminbrist? Hos oss på Svensk Provtagning Gävle Nygatan kan vi hjälpa dig ta reda på det!

Vad är vitaminer?

Vitaminer är näringsämnen som är livsnödvändiga i lagom mängder, för att kroppen ska fungera. Det finns en mängd olika typer av vitaminer, och vi får i första hand i oss dem genom livsmedel. Därför är det viktigt att vi äter en varierad kost. Om du har ett över- eller underskott av vitaminer kan du få olika symtom, som till exempel trötthet, depression eller problem med huden.

Vad ingår i testet?

Vill du veta hur din kropp tillgodogör sig några av de vanligaste vitaminerna och få fördjupade insikter om dina järndepåer rekommenderar vi dig att göra vårt test för vitaminbrist (Vitamin och mineralpaket stort). Vi tittar då på 11 stycken analyter som är kopplade till två viktiga områden för din hälsa: vitaminer/mineraler och njurfunktion. Dina resultat ger dig en bra indikation på om du bör se över din kost eller välja att ta kosttillskott.

Kommentar av legitimerad läkare

Utöver dina provsvar får du också en kommentar av en legitimerad läkare. Den tar hänsyn till de enkätsvar som du fått lämna innan provtagningen. Syftet med kommentaren är att du ska få en ännu tydligare bild av dina resultat, vad som kan påverka dem och vad du eventuellt kan göra för att förbättra dina värden, om det behövs.

Viktiga saker att tänka på inför provtagningen

• Ta med giltig legitimation till provtagningsenheten på Nygatan.
  • Vi rekommenderar att ta provet innan klockan 10:00.
  • Undvik att träna innan provtagningen.
  • Ät inget 10-12 timmar innan provtagningen. Det går bra att dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk.
  • Undvik att äta fet mat och att dricka alkohol dagen innan.
  • Ta inte järnmedicin dagen innan.

Du kan inte lämna prover om något av detta gäller:

• Du tar medicin med NSAID-preparat.
  • Du tar Levaxin/annan medicin för sköldkörteln timmarna precis innan provtagningen.
  • Du har/har nyss haft en pågående antibiotikabehandling eller infektion.

Välkommen att beställa test för vitaminbrist från Svensk Provtagning Gävle Nygatan genom att klicka på boka här!

Prostatatest

Pris: 245 kr

Välkommen till Svensk Provtagning Gävle Nygatan!

Svensk Provtagning Gävle Nygatan är en hälsotjänst som gör det enkelt att boka skräddarsydda hälsokontroller online. Med våra tester får du snabbt och tydligt en bild av din hälsa och dina värden, som kan hjälpa dig ta beslut för din kropp och livsstil.

Det är smidigt att beställa sin hälsokontroll online. Efter det behöver du bara lämna dina prover fysiskt på vårt provtagningsställe på Nygatan i Gävle. Provsvaren och din hälsodata hamnar sedan i en digital journal tillsammans med förklarande kommentarer från en legitimerad specialistläkare.

De här hälsokontrollerna kan du boka hos oss

Vi kan erbjuda många olika typer av hälsokontroller. Några av dessa är:

• Hälsokontroll Premium Plus
  • Hälsokontroll sköldkörtel
  • Prostatatest
  • Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk
  • Hälsokontroll kost

Du hittar all information om de olika hälsokontrollerna under fliken behandlingar!

Vilka fördelar finns med hälsokontroll hos Svensk Provtagning Gävle Nygatan?

Du kan ha avvikande värden utan att vara medveten om det. Genom en hälsokontroll där du lämnar blodprov får du en indikation på hur dina värden ser ut och ifall du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, till exempel diabetes. Upptäcks sådana indikationer tidigt så kan du få behandling i ett tidigare skede och därmed motverka framtida hälsoproblem. Naturligtvis är den bästa kombinationen att du kombinerar resultaten från din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor. Då skapar du bra förutsättningar för ett långt och friskt liv!

Hur du gör en hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Gävle Nygatan

1. Först väljer du vilken hälsokontroll du vill boka online genom att logga in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator.
  2. Beställer du på en vardag får du vanligtvis en remiss för provtagning samma dag och remissen är giltig i 5 månader.
  3. Du besöker ett av våra provtagningsställen för lämna ditt blodprov. Vi samarbetar med flera aktörer över hela Sverige. Just Svensk Provtagning Gävle Nygatan hittar du på Nygatan och vi samarbetar med Encia Gävle, SYNLAB Partner.
  4. Redan 1-2 dagar efter provtagningstillfället får du dina provsvar. Ibland kan det dröja något längre. Då får du både mejl och sms från oss.
  5. Dina provsvar och din hälsodata samlas i din digitala journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. för att få tillgång till din digitala journal måste du logga in med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Det är bara du som kan se informationen.

Ta reda på hur din hälsa är redan idag med en hälsokontroll från Svensk Provtagning Gävle Nygatan!

Informationen uppdaterades 11:36 - 3 mar, 2023

Omdömen från patienter