Svensk Provtagning Sundsvall

karta knapp bakgrund

Centralgatan 14, Sundsvall

Svensk Provtagning Sundsvall

Vill du ha den bästa hälsokontrollen som marknaden erbjuder? Då är Hälsokontroll Premium Plus för dig - den mest heltäckande hälsokontrollen som vi på Svensk Provtagning Sundsvall erbjuder.

Allt du behöver veta om din hälsa - och lite till

Nu kan du ta reda på så mycket som möjligt om hur din kropp mår genom vår kompletta hälsokontroll Premium Plus. Den innehåller samma analyter som i hälsokontrollen Premium, till exempel B-celler, blodstatus, inflammation i kroppen och njurfunktion. Men utöver det tittar Premium Plus även på:

• Metabolisk störning. Vi undersöker din metabolism och din kropps ämnesomsättning. På så sätt kan vi tidigt upptäcka hälsorisker och ge förslag på passande åtgärder för dig.
  • Reumatism. I huvudsak drabbas man av reumatism i muskler, leder och skelett, vilket kan orsaka rodnad, svullnad och smärta. I vårt test ingår två analyter som kan ge en indikation på en misstänkt reumatisk sjukdom.

I Premium Plus omfattas hela 61 analyter. Eftersom det är en mer omfattande hälsokontroll så behöver du lämna mer blod än vid våra andra hälsokontroller. Du får därefter vänta i upp till 5-7 dagar innan du får svar på dina prover i din digitala journal.

Dina resultat kompletteras med en kommentar

När du läser dina provresultat, kommer du även kunna läsa en kommentar som en av våra legitimerade specialistläkare skrivit. Den syftar till att förklara dina resultat så att du ska få en tydlig bild av vad dina resultat faktiskt innebär. Du får även förslag på hur du kan förbättra dina värden, om det behövs.

Viktiga saker att tänka på inför prov för Premium Plus

• Ta med giltig legitimation till provtagningsenheten på Centralgatan 14.
  • Vi rekommenderar att ta provet innan klockan 10:00.
  • Undvik att träna innan provtagningen.
  • Ät inget 10-12 timmar innan provtagningen. Det går bra att dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk.
  • Undvik att äta fet mat och att dricka alkohol dagen innan.
  • Ta inte järnmedicin dagen innan.

Du kan inte lämna prover om något av detta gäller:

• Du tar medicin med NSAID-preparat.
  • Du tar Levaxin/annan medicin för sköldkörteln timmarna precis innan provtagningen.
  • Du har/har nyss haft en pågående antibiotikabehandling eller infektion.

Vill du boka marknadens bästa hälsokontroll redan idag? Beställ då Premium Plus hos Svensk Provtagning Sundsvall!

Hälsokontroll Stor

Pris: 1495 kr

Hälsokontroll Bas

Pris: 795 kr

Graviditetstest

Pris: 595 kr

Prostatatest

Pris: 245 kr

Välkommen till Svensk Provtagning Sundsvall!

Få en inblick i hur du mår på insidan genom en skräddarsydd hälsokontroll hos Svensk Provtagning Sundsvall. Vi är en digital hälsotjänst som kan hjälpa dig som vill veta mer om din hälsa. Med våra hälsokontroller får du snabbt en indikation på dina värden och får insikt om det är något i din livsstil du borde förändra.

Det är smidigt att göra din hälsokontroll online. Det enda du behöver göra att lämna ett blodprov på vårt provtagningsställe på Centralgatan i Sundsvall. Du kan boka enkelt på nätet och dina provsvar hamnar sedan i en digital journal tillsammans med kommentarer från en legitimerad läkare om vad resultaten i praktiken betyder för dig.

Ett urval av alla de hälsokontroller vi erbjuder

Beroende på vad du vill testa, kan du hitta många olika hälsokontroller hos oss på Svensk Provtagning Sundsvall. Läs mer om dessa hälsokontroller under fliken “Behandlingar”:

• Hälsokontroll bas
  • Hälsokontroll kost
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll för sköldkörteln
  • Prostatatest

Varför är det bra att göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Sundsvall?

Genom våra hälsokontroller kan du enkelt få en indikation på om du ligger i riskzonen för sjukdomar såsom diabetes typ-2, eller hjärt- och kärlsjukdomar. Blodprov kan nämligen avslöja avvikande värden, något som man oftast inte är medveten om. Får du chansen att tidigt upptäcka dessa indikatorer finns det goda möjligheter att tidigt sätta in behandling och därmed motverka framtida hälsoproblem. Dessutom är det fördelaktigt att para ihop de resultaten du får av din hälsokontroll med en kombination av en varierad kost och goda levnadsvanor. Då kan du skapa förutsättningarna för ett långt och hälsosamt liv!

Så här gör du en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Sundsvall

1. Du loggar in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator på den hälsokontroll du vill beställa.
  2. Om du beställer din hälsokontroll på en vardag brukar Svensk Provtagning Sundsvall ge dig en remiss för provtagning samma dag. Den är giltig i 5 månader.
  3. Du lämnar sedan dina prover på det provtagningsställe du har valt. Du kan välja bland flera; Svensk Provtagning samarbetar med aktörer i hela Sverige. Svensk Provtagning Sundsvall finns på Centralgatan och drivs av Encia, SYNLAB Partner.
  4. Du får sedan ett meddelande av oss när dina provsvar finns tillgängliga i din digitala journal. Det brukar ta cirka 1-2 dagar efter att du lämnat proverna. Ibland kan det ta något längre beroende på omfattningen av hälsokontrollen.
  5. Se all din hälsodata enkelt i din digitala journal, som du loggar in i med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Tillsammans med dina provsvar får du också utförliga kommentarer av en legitimerad specialistläkare.

Nyfiken på hur du mår på insidan? Hitta din hälsokontroll redan idag hos Svensk Provtagning Sundsvall!

Informationen uppdaterades 11:13 - 3 mar, 2023

Omdömen från patienter