Logo Tandläkare Roland Waller

Tandläkare Roland Waller - Östermalm, Stockholm

Vad innebär tandimplantat?

Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar som fästs i tandbenet, på dessa titanskruvar fäster man sedan så kallade distanser och på dessa distanser fästs slutligen de konstgjorda tänderna.

Välkommen att kontakta Tandläkare Roland Waller för konsultation om tandimplantat!

Informationen uppdaterades 05 juli 2017 av Vården.se

Sturegatan 18, Stockholm, 1 tr - Visa på karta

4,9

Om Tandläkare Roland Waller

Välkommen till Tandläkare Roland Waller och sköterska Assia Morabet! Vår tandvårdsklinik ligger centralt i Stockholm, ett 50-tal meter ifrån Stureplan.

Förutom allmän tandvård lägger vi stor vikt på det estetiska utförandet. Vi har 25 års erfarenhet av keramiska skalfasader, tillsammans med Sverige bästa tandtekniker borgar det för du blir riktigt nöjd.

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandläkare Roland Waller

• Tandläkarundersökning

fr. 1 350 kr

Hos Tandläkare Roland Waller ingår det mesta i en tandläkarundersökning, tandstensborttagning är till exempel en självklarhet. "Mina und... Läs mer

• Akuttandvård

Har du tandvärk, slagit ut en tand eller drabbats av andra akuta tandbesvär? Hos Tandläkare Roland Waller tar vi emot patienter akut. Du ... Läs mer

• Bettskenor

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att... Läs mer

• Tandblekning

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos ... Läs mer

• Kronor och broar

Kronor Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel ... Läs mer

Karta - Sturegatan 18, Stockholm, 1 tr

4,9

• 14:41 - 24 apr, 2018 skrev:

Kunnig, duktig, trevlig. Mycket förtroendeingivande. Rekommenderar absolut.

• 15:53 - 17 feb, 2016

• 12:49 - 20 maj, 2015 skrev:

Väldigt trevligt bemötande och man känner sig trygg och i väldigt goda händer. Tack för ert tålamod och tack för att ni öppnade dörren till ett nytt liv för mig. Varmt rekommenderat!

• 12:49 - 22 apr, 2015 skrev:

Personligt och vänligt bemötande, tänker alltid kundens bästa! Kan inte tänka mig en annan tandläkare.

• 12:49 - 07 apr, 2015 skrev:

Utan Roland skulle jag inte le så vackert (;o). Kunning, kompetent, modern tekning, älskvärd och har alltid tid även under semestertider då t o m hans trevliga fru kom och hjälpte till och tog hand om mig. Assia är en fantastisk tandssköterska. Min allra varmaste rekommendationer, särkilt om du har tandläkarskräck!

• 12:49 - 04 apr, 2015 skrev:

Roland Waller är en mycket skicklig och omtyckt tandläkare. Modern och fräsch mottagning med trevlig och kompetent personal. Jag och min familj har varit kunder hos Roland i många år och vi kan varmt rekommendera honom till nya patienter.

• 12:49 - 02 apr, 2015 skrev:

Kunnig, arbetar effektivt och är mkt trevlig, en oslagbar kombination! Rekommenderas:)

• 12:49 - 29 mar, 2015 skrev:

Jättebra. Uppskattar att han satsar på ny teknik och vidareutbildning. Känner att jag får en modern o riktig behandling. Dessutom trevligt o avslappnande sätt. Nuvarade sköterska är också toppen. Enda nackdelen kan vara att jag har en känsla av att han är lite dyr, men det är mer en känsla, har inte jämfört med andra

• 12:49 - 26 mar, 2015 skrev:

Otroligt bra tandläkare som alltid ställer upp och fixar en tid om det är något problem. Väldigt kunnig och noggrann. Gjort större jobb hos honom och är mycket nöjd.

• 12:49 - 23 feb, 2015 skrev:

Bra! Förtroendeingivande. Noggrann.

• 12:49 - 02 feb, 2015 skrev:

Kunnig tandläkare med vänligt bemötande, min tandläkarskräck är helt borta. Fantastisk med våra barn. Har blivit nöjd med samtliga behandlingar under alla år, allt från kontroll till min fina fasader!

• 12:49 - 31 jan, 2015 skrev:

Roland Waller är den bästa tandläkaren jag har haft, han är skicklig, förtroendeingivande och genuint trevlig. Rekommenderas varmt, och alla de sköterskor jag mött har varit kanon!

• 12:49 - 08 jan, 2015 skrev:

Snabb, trevlig och rolig! Det känns alltid tryggt att lägga sina tänder i Rolands händer.