• 0224-872 00

Rotfyllning av framtand hos Tandläkarna i Centrum - Tandläkare Susanne Frosteman i 733 30

*3 143 kr

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

* Inkl. Högkostnadsskydd

Södra Esplanaden 3, 733 30 Sala - Visa på karta

Rotfyllning av framtand

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

Om Tandläkarna i Centrum - Tandläkare Susanne Frosteman

Du är välkommen till oss!

Den vänliga kliniken som vill ge dig ett trevligt bemötande
och ett bra omhändertagande.
Vi vill tillgodose dina önskemål så långt det är möjligt.
-Vi er bjuder all slags tandvård.
Vi har stor erfarenhet av patienter med tandvårdsrädsla.
Jämna veckor:
Må, Ons 11.30-19
Tis, Tors 7-13
Fre 13-17

Behandlingar hos Tandläkarna i Centrum - Tandläkare Susanne Frosteman

Undersökning av ny patient hos Tandläkarna i Centrum - Tandläkare Susanne Frosteman i 733 30

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
810 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkarna i Centrum - Tandläkare Susanne Frosteman i 733 30

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
1 005 kr

Tandutdragning hos Tandläkarna i Centrum - Tandläkare Susanne Frosteman i 733 30

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 180 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkarna i Centrum - Tandläkare Susanne Frosteman i 733 30

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 575 kr

*3 143 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkarna i Centrum - Tandläkare Susanne Frosteman i 733 30

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 695 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkarna i Centrum - Tandläkare Susanne Frosteman i 733 30

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 695 kr

Karta - Södra Esplanaden 3, 733 30 Sala