Synundersökning hos Synsam Östersund Lillänge

Hagvägen 7A, Östersund - Visa på karta

• Söndag 12:00 - 16:00

Synundersökning

Optikern undersöker ögat

Det kan vara bra att undersöka dina ögon om du upplever problem med din syn. Detta för att se om det finns något eventuellt synfel. Är du i behov av synkorrigering, kan optikern hjälpa dig att skaffa glasögon och/eller linser.

Hur går undersökningen till?

Inledningsvis vill vår optiker på Synsam ta reda på hur du själv uppfattar din syn och ögonhälsa. Inför undersökningen kan det därför vara bra att veta ifall du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. I nästa steg genomför optikern olika mätningar för att avgöra ifall du har någon typ av synfel. Skulle det visa sig att du har ett synfel som kan korrigeras med glasögon eller linser hjälper vi självklart till med att hitta rätt styrka för dig. Är det en något mer avvikande upptäckt får du remiss till en ögonläkare.

Boka en synundersökning hos oss på Synsam Östersund Lillänge redan idag!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Östersund Lillänge

Välkommen till Synsam Östersund Lillänge!

Du hittar vår välsorterade butik på Hagvägen 7A i Östersund. Här kan du få hjälp med olika sorters synundersökningar av legitimerade optiker. Vi erbjuder glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och kan hjälpa både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Du kan undersöka din syn hos Synsam

Vi har legitimerade optiker med lång erfarenhet hos oss på Synsam Östersund Lillänge som kan hjälpa dig med olika typer av synundersökningar. Ofta är det bra att kolla upp synen om du har svårt att se på olika avstånd, upplever återkommande huvudvärk eller har problem med trötta ögon. Hit kommer du om du vill skaffa glasögon och/eller linser, eller om du ska ta körkort. Alla är välkomna - unga som gamla. Vi ser till att hjälpa dig utifrån just dina behov och förutsättningar.

Synsam Östersund Lillänge hittar rätt glasögon för dig

Behöver du glasögon? Hos oss på Synsam hittar du ett stort utbud glasögonbågar från välkända märken. Är du inte helt säker på vad du vill ha kan våra duktiga rådgivare hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör kan vi naturligtvis hjälpa dig med det också!

Vår olycksgaranti för dina glasögon

När du köper glasögon hos oss täcks de av vår kostnadsfria olycksgaranti, vilket betyder att om glasögonen skulle gå sönder inom de första 365 dagarna så reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året så får du boka en ny synundersökning hos oss på Synsam Östersund Lillänge - utan extra kostnad såklart.

Välkommen till oss på Synsam Östersund Lillänge!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Östersund Lillänge

Synundersökning hos Synsam Östersund Lillänge

Besök någon av våra legitimerade optiker på Synsam Östersund Lillänge för en synundersökning. Optikern undersöker ögat Det kan vara b...

Skaffa glasögon hos Synsam Östersund Lillänge

Funderar du på om du behöver glasögon? Välkommen till oss på Synsam Östersund Lillänge! Glasögon är till för att korrigera ditt synfel ...

Skaffa linser hos Synsam Östersund Lillänge

Linser fungerar som ett bra alternativ eller komplement till glasögon. Vi på Synsam Östersund Lillänge kan hjälpa dig med det. Hur gör du...

Karta - Hagvägen 7A, Östersund