1/7

Östermalmstorg 1, Stockholm

Lyhörd Östermalmstorg

4.84
Boka behandling

Välkommen till Lyhörd Östermalmstorg!

Lyhörd arbetar på uppdrag av Stockholms Läns Landsting med kostnadsfria hörseltester, hörselutredningar och hörapparatutprovningar. Ingen remiss krävs för att träffa oss!

Du hittar vår mottagning på Östermalmstorg 1. Du går in i porten bredvid Åhléns och åker upp till plan 3, där du anmäler dig i Regus reception.

Vad vi på Lyhörd kan hjälpa dig med

Vi erbjuder service på din befintliga hörapparat och tillbehör, och kan bland annat hjälpa dig med justeringar, byte av batterier och annat praktiskt.

Våra audionomer kan också anpassa ditt hem t.ex. TV, telefon och musik, samt din arbetsplats med telefoni, möten, dator, videokonferenser eller annan kommunikationsutrustning. Kring arbetsplatsanpassning samarbetar vi med din arbetsgivare eller Försäkringskassan.

Vi arbetar även med individuellt anpassade hörselskydd för påfrestande arbete, fritid eller jakt.

Leverantörsoberoende mottagning

Lyhörd är leverantörsoberoende och har patientens välmående som enda prioritet. Vi är inte bunden till någon enskild leverantör eller kedja då vi anser att det är mycket viktigt att kunna skräddarsy bästa möjliga hörsellösning för våra patienter.

Kontakta oss på Lyhörd Östermalmstorg om du har några frågor eller vill boka en tid!

Hörseltest hos Lyhörd Östermalmstorg i Stockholm

Vi på Lyhörd Östermalmstorg utför hörseltester med marknadens senaste utrustning.

Du behöver ingen remiss för att göra ett hörseltest hos oss!

Hur går hörseltestet till?

Besöket tar cirka 60 min och då genomförs ett smärtfritt hörseltest, ett så kallat audiogram. Audiogrammet visar hur stor din hörselnedsättning är på respektive öra, vilken typ av hörselnedsättning det är och vilka ljud som är påverkade. Utifrån det gör audionomen sedan en rekommendation på vilka rehabiliteringsåtgärder som kan vara aktuella för just dig.

Kontakta oss på Lyhörd om du har några frågor om hörseltest!

Hörapparater
hos Lyhörd Östermalmstorg i Stockholm

Lyhörds legitimerade audionomer kan hjälpa dig med utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är e...

Batterier till hörapparater
hos Lyhörd Östermalmstorg i Stockholm

Idag är alla hörapparater batteridrivna och drivs av specialbatterier. Hos Lyhörd Östermalmstorg kan du hitta batterier till de flesta hörap...

Tinnitus
hos Lyhörd Östermalmstorg i Stockholm

Tinnitus är ett symtom som innebär att man upplever ljud i huvudet eller i öronen. Denna ljudupplevelse kan nästan alltid bara uppfattas av ...

Hörselskydd
hos Lyhörd Östermalmstorg i Stockholm

På Lyhörd Östermalmstorg säljer vi olika typer av hörselskydd, både standardhörselskydd och individuellt tillverkade. Individuella hörsel...

Frågor och svar

Fråga ställd 11:40 - 6 dec, 2019

Hej fick 2 hörapparater d 2/12 av Pennie. Fungerar inte så bra vid tex telefon här jag bara ljud i det vä örat och jag har en känsla av att app i det högra görat stänger av sig . Jag kanske inte sätter in dem rätt. Ljudet är också lite billigt i vä öra. Jag har tid 2/1 men det känns lite långt bort

Lyhörd Östermalmstorg svarar:

Hej Vi pratade på telefon precis men svarar även här, vi tittar på den när du kommer på extra besöket nästa vecka Tror du inte får in din ordentligt i örat Vi ses Välkommen

Fråga ställd 12:02 - 15 okt, 2019

Hej! Jag ringde er nyss och fick svar att ni inte hade tid. Jag var hos audiolog Xenia på Sabbatsberg förra året som remitterade mig vidare till en läkare som i sin tur skulle remittera mig vidare till uppföljning av hörseln. Nu har det gått en väldigt lång tid och inget har jag hört från någon, så nu går jag tillbaka till ursprungsbesöket hos er. Vad är det som har fallit mellan stolarna? Mvh Elizabeth Bagge

Lyhörd Östermalmstorg svarar:

Hej Elizabeth, Vi har gott om lediga tider, men tyvärr tidigast den 30/10. Tråkigt att din remiss inte kommit tillbaka till oss och att du fått vänta. Om du vill ha en tid tidigare, så finns det en tid imorgon 16/10 kl 13. Vänligen maila info@lyhord.se i så fall Beklagar återigen

Fråga ställd 11:40 - 14 dec, 2018

Hur gör jag för att boka om en tid?

Lyhörd Östermalmstorg svarar:

Hej Bo! Gå in på www.lyhord.se/boka-tid välkommen!

4.84 / 5

14 jan, 2021 Hans J. skrev:

Väldigt bra bemötande!

8 jan, 2021 Elisabeth V. skrev:

Rekommenderar er till flera i min nära omgivning.

5 jan, 2021 Kjell N. skrev:

8 dec, 2020 Jan K. skrev:

Kompetent och intresserad personal i ljusa och trevliga lokaler. En bemannad reception gjorde mottagandet enkelt och smidigt.

3 dec, 2020 Lars B. skrev: