Trötthet

Hormonelle Läkarmottagning - Östermalm, Stockholm

Känner du dig inte utvilad när du vaknar varje morgon? Saknar du energi?

Att vara trött och känna sig orkeslös är mycket jobbigt i längden. I vissa fall är det inte bristen på sömn som ligger bakom tröttheten, i de fallen är det viktigt att du får korrekt hjälp.

10 faktorer som kan leda till kronisk trötthet:

• Inflammation
  • Gifter
  • Virusinfektioner
  • Mediciner

Hormonelle hjälper dig att återställa hormonbalansen

På Hormonelle kan vi hjälpa dig att hitta tillbaka till ditt normaltillstånd som orsakats av hormoner och signalsubstanser.

Välkommen att boka ett besök hos oss så att vi kan hjälpa dig!

Informationen uppdaterades 07 juli 2016 av Vården.se

08-85 00 00
Visa telefonnummer

Nybrogatan 71, Stockholm - visa på karta

Om Hormonelle Läkarmottagning

Varmt välkommen till Hormonelle - Läkarmottagningen som skapar naturlig hormonell balans för kvinnor och män!

Hormonelle är vi specialiserade på kvinnor och mäns hälsa och välbefinnande med fokus på naturlig hormonell balans. Hormoner i obalans orsakar mycket onödigt lidande för många kvinnor och män i alla åldrar.

På Hormonelle kan vi hjälpa både kvinnor och män med olika besvär.

Lider du av återkommande trötthet? Läs om faktorerna som kan ligga bakom och boka en tid hos här!

Första besöket

När du bokat en tid hos Hormonelle får du ett frågeformulär där du fyller i tidigare sjukdomar, åkommor och symtom, dvs en hälsodeklaration. Den tar du sedan med dig till ditt första läkarbesök hos oss.

Vid besöket för vi ett samtal om dig och går igenom dina svar. Utifrån noggrann utvärdering baserat på hälsodeklarationen fastställer vi sedan var dina obalanser ligger. Det kan vara mag-tarmkanalen, binjurarna, sköldkörteln eller seretoninnivåerna som är påverkade, eller att du lider av klimakteriebesvär.

Baserat på utfallet upprättar vi en individuell behandlingsplan för de kommande 6-9 månaderna, där du får tillskott som gör att obalansen blir till balans. Målet är du ska hitta tillbaka till ditt normaltillstånd orsakat av hormoner och signalsubstanser.

Funktionella tester för att hitta obalanser

Hormonelle erbjuder funktionella tester via Scandinavian Diagnostics (SCDI) för att förstå ohälsa och obalanser i kroppen. Det kan exempelvis vara test för salivkortisol, östrogen, testosteron och borrelia.

Den som söker sjukvård via landstinget blir sällan botad då orsaken till ohälsa ofta förblir okänd eftersom funktionella tester inte utförs inom den svenska sjukvården. Oftast är alternativet ett blodprov hos husläkare, vårdcentral eller specialist, som sedan ger förslag på läkemedel utifrån FASS. Problemet är att de ger läkemedel för att behandla symtomen istället för att behandla orsaken.

På Hormonelle behandlar vi orsaken till dina obalanser, inte symtomen. Vi hjälper dig att gå från ohälsa till hälsa, från sjuk till frisk, för resten av livet.

Söker du dig till oss på Hormonelle gör du ett medvetet val att det är orsaken till dina problem som behandlas och inte symtomen. Vi arbetar tvärtemot hur den traditionella sjukvården gör idag.

Vi samarbetar med Mia Lundin

Hormonelle har ett nära samarbete med Mia Lundin som är barnmorska med specialistutbildning inom gynekologi. Hon har arbetat med kvinnor och naturliga hormoner i USA i 25 år och skrivit boken "Kaos i kvinnohjärnan".

Hormonelle är en privat läkarmottagning. För ytterligare information, tidsbokning och priser, vänligen mejla oss på info@hormonelle.se.

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Hormonelle Läkarmottagning

• Stress

Har du svårt att koppla av och varva ner? Stress är något som vi alla upplever någon gång i livet. Ibland är det kopplat till vissa varda... Läs mer

• Sömnbesvär

Har du svårt att somna? Vaknar du ofta under natten? Idag ses att lida av sömnsvårigheter som väldigt vanligt. Vad som orsakar problem me... Läs mer

• Nedstämdhet

Känner du dig orkeslös eller att du saknar energi? Om du känner dig nedstämd under en längre tid, har svårt att sova och koncentrera dig ... Läs mer

• Viktuppgång

Har du gått upp mycket i vikt på kort tid? Om du har upplevt en viktökning och inte kan se något klar anledning så kan det vara bra att k... Läs mer

• Klimakterierelaterad problematik

Lider du av vallningar? Får du ofta humörsvängningar? Sover du dåligt och svettas mycket? Det som händer under klimakteriet är att kvinna... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Aktivera Kiropraktik och Privatvård Tillgängligheten verkar bättre hos er än konkurrenter men ni har mycket bokat. - Gustav Cedenholm
    • BB Stockholm Family Ekerö Superbra hjälp med alla frågor osv. Johanna är super! :) - Malin Jonsson
    • Rosenlunds vårdcentral Detta är en riktigt dålig vårdcentral. Rekommenderas inte. - Moa Larsson
    • Rehdo Ett bra bemötande av en läkare som bryr sig samt tar sig tiden att lyssna på sin patient. Kunnig inom sin profession och som har hjälpt mig ... - Tatjana Sadkov