• 08 – 40 80 40 80

Akutläkare hos Nikos Tsiaklides Läkarmottagning i Stockholm

Eriksbergsgatan 36, 3 tr Stockholm - Visa på karta

• Lunchstängt mellan 12-13

Akutläkare

Behöver du söka läkare för akutsjukdom? Hos en allmänläkare kan stora och små få hjälp med flera typer av besvär som uppstår akut, exempelvis:

• Halsont
  • Halsfluss
  • Allergier
  • Eksem/utslag
  • Luftvägsinfektion
  • Urinvägsinfektion
  • Ont i magen

Dagligen öppnar vi upp för akuttider.

Välkommen att ringa oss på mottagningen för att träffa en läkare akut!

Vid akut fara - kontakta SOS på telefonnummer 112.

Informationen uppdaterades 11 april 2019 av Vården.se

Om Nikos Tsiaklides Läkarmottagning

Välkommen till Nikos Tsiaklides Läkarmottagning!

Vi är en allmänläkarmottagning som utreder och behandlar allmänmedicinska sjukdomar - precis som en vårdcentral. Vid behov kan vi remittera till specialist eller sjukhus.

Vår mottagning är tyvärr inte handikappanpassad.

Mottagningen drivs av mig, Nikos och Christina Tsiaklides. Vi kommer båda ursprungligen från Cypern. Mottagningen huserar i trivsamma välkomnande lokaler med högt tak och för ändamålet smakfull inredning. Vi finns på en lugn, mysig, kullerstensbelagd gata på Östermalm intill Humlegården, Eriksbergsgatan, där tiden stått stilla.

Om Dr Nikos Tsiaklides

Jag har efter en fil mag examen i Biokemi vid Stockholms universitet och i samband med forskningsarbete började jag läsa till läkare på Karolinska. Efter med kand. examen arbetade jag på helger och somrar som laboratorieläkare på DS.

På 80-talet startade vi vår första privata mottagning på Kungsgatan i Stockholm. Sedan 1991 har jag arbetat arbetat tillsammans med fyra andra specialistläkare på Hägerstens läkarmottagning som jag sedan blev ägare till och även klinikchef.

Under 1997 startade jag ytterligare en klinik, Rygg och Ledkliniken på Södermalm med tre läkare och nio sjukgymnaster med inriktning på ortopedisk medicin där jag har en bredd erfarenhet och en högre utbildning i ortopedisk medicin (steg 3) samt i idrottsskador.

Efter att ett större vårdbolag tog över klinikerna startade vi i april 2015 nuvarande läkarmottagning där vi har skapat en välkomnande atmosfär med familjekänsla.

Förutom ortopedi har jag stor erfarenhet i körkortsfrågor och i frågor rörande alla förekommande intyg.

Vi har korta väntetider och vid akuta fall ring till mottagningen. Vi har vårdavtal med Stockholms Läns Landsting och har därför deras taxor. Frikort gäller.

Exempel på vad vi kan hjälpa till och behandla:

• Hjärtsjukdomar
• Allergier
• Luftvägssjukdomar
• Utredning och behandling av blodtryck
• Endokrinologiska sjukdomar såsom sköldkörtelsjukdom
• Besvär i rörelseorganen
• Diabetes
• Mage och tarmsjukdomar
• Hudsjukdomar, hudutslag
• Barnsjukdomar
• Utfärda medicinska intyg, mm.

Vi välkomnar både gamla och nya kunder!

Vuxna och Barn över ett år är hjärtligt välkomna. Vid akuta tider ring till mottagningen.

Informationen uppdaterades 11 april 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Nikos Tsiaklides Läkarmottagning

Allmänläkare hos Nikos Tsiaklides Läkarmottagning i Stockholm

200 kr Frikort gäller

Vad gör en allmänläkare? Allmänmedicin eller allmänläkare är en medicinsk specialist. Allmänläkaren hjälper såväl barn som vuxna med att ...

Akuttid - allmänläkare hos Nikos Tsiaklides Läkarmottagning i Stockholm

Behöver du söka läkare för akutsjukdom? Tveka inte att ringa mottagningen så vi hjälper dig. Vi akut fara - kontakta SOS på telefonnummer...

Barnläkare hos Nikos Tsiaklides Läkarmottagning i Stockholm

Har ditt barn blivit sjukt? Hos Nikos Tsiaklides Läkarmottagning är alla barn välkomna på behandling! Vanliga barnsjukdomar Vanliga ba...

Ortopedi och ortopedisk manuell medicin hos Nikos Tsiaklides Läkarmottagning i Stockholm

Alla ortopediska sjukdomar behöver inte botas med kniv (kirurgi). En bra allmänläkare med kännedom om ortopedisk medicinska frågeställningar...

Läkarintyg hos Nikos Tsiaklides Läkarmottagning i Stockholm

fr. 800 kr Eventuella kostnader för EKG, provtagning etc. kan tillkomma.

Någon gång i livet kan du behöva ett frisk- eller läkarintyg, det vill säga ett intyg som verifierar att du är frisk och har genomgått en un...

Hjärtundersökning hos Nikos Tsiaklides Läkarmottagning i Stockholm

Här på läkarmottagningen erbjuder vi hjärtundersökningar. Vi använder oss bland annat av EKG, 24 timmars blodtrycksmätning och spirometri fö...

Hälsokontroll hos Nikos Tsiaklides Läkarmottagning i Stockholm

Syftet med att gå på en hälsokontroll är att tidigt upptäcka samt förebygga sjukdomar och andra besvär. Vem bör genomgå hälsokontroll och...

Blodtrycksmätning hos Nikos Tsiaklides Läkarmottagning i Stockholm

Alla patienter med högt blodtryck, även välbehandlat, bör någon gång i livet genomgå en 24 timmars blodtrycksmättning. Även om mätningar ho...

Spirometri hos Nikos Tsiaklides Läkarmottagning i Stockholm

Spirometri ger objektiv information för bedömning av andningskapaciteten. Undersökningen kräver god medverkan av patienten. Spirometri ...

Rökavvänjning hos Nikos Tsiaklides Läkarmottagning i Stockholm

Rökning innebär en stor hälsorisk både för Dig och för din omgivning. För att sluta röka måste ha viljan att göra det. Vill du sluta rök...

Akutläkare hos Nikos Tsiaklides Läkarmottagning i Stockholm

Behöver du söka läkare för akutsjukdom? Hos en allmänläkare kan stora och små få hjälp med flera typer av besvär som uppstår akut, exempelvi...

Nikos Tsiaklides

Nikos Tsiaklides

Allmänläkare

Christina Tsiaklides

Christina Tsiaklides

Receptionist

Karta - Eriksbergsgatan 36, 3 tr Stockholm

12:09 - 27 okt, 2019 skrev:

Fick snabb hjälp mot hosta och genomgick spirometri och detta var i våras
På alla sätt ett professionellt bemötande som väckte förtroende

23:15 - 29 jun, 2019 skrev:

In the Nikos Tsiaklides Läkarmottagning I found the most thorough, attentive, detailed, and conscientious caregiving. I am highly satisfied with the mottagning's performance.

12:23 - 10 apr, 2019 skrev:

Verkligen imponerade. En riktig arvtagare till Hippokrates.
Rekommenderas : 5/5.

10:33 - 09 apr, 2019 skrev:

En läkare med brett yrkes, vetenskaplig resp. social kompetens.

22:14 - 12 jan, 2019 skrev:

The very best in every way!

00:27 - 08 dec, 2018 skrev:

Quite simply the very best in every way.

11:53 - 10 sep, 2018 skrev:

Flexibla och vänliga

15:21 - 30 jul, 2018 skrev:

Efter 30 år i Sverige med många läkare för mina barn och mig själv jag kan säga att han är den bästa läkare jag har träffat. Det var för ca 10 år sen eller mer på vårdcentralen . När han slutade där följde jag honom till sin nuvarande mottagning. Då och då har jag varit tvungen att besöka vårdcentralen igen men ingen annat läkare har varit så lyhörd, noggrann och precis i sina diagnoser. Jag är så tacksam att han finns.

07:43 - 04 jul, 2018 skrev:

Mycket professionell och kompetent läkare med bred kunskap. Trevligt mottagning och snabba tider. Rekommenderar varmt!

14:24 - 24 maj, 2018 skrev:

En läkare som lyssnar på patienter . En läkare som har en stor kunskap i flera områden ; remiterar vidare till undersökningar eller specialister för att sätta rätt diagnosen . Rekomenderar varmt

23:20 - 03 maj, 2018 skrev:

Liten och trång mottagning. Obekväma sittmöbler. Tillhandahåller bara skoskydd vid förfrågan. Utan dessa måste skorna tas av enligt en skylt på golvet innanför entrédörr.
Mattor i väntrum och läkarrum, vilket ur hygienisk synpunkt måste ifrågasättas.
Dörren mellan väntrummet och läkarens mottagningsrum är inte ljudisolerad. Samtalet mellan denne och patienter hörs klart och tydligt ut i väntrummet. Ur sekretess och integritet synpunkt är detta helt oacceptabelt. Avbokning av besökstid måste ske 5 dagar före bokad tid vilket inte är i harmoni med landstingets rekommendation på 24 timmar.
Receptionisten bör arbeta i tjänstekläder.

2,5

21:04 - 22 jan, 2018 skrev:

Äntligen! En läkare med stor kunskap inom flera områden. Blev rekommenderad Nikos av en kamrat och är otroligt nöjd. Efter flera år av feldiagnoser hamnade vi äntligen hos någon som tog oss på allvar, och "satte diagnosen" efter rätt provtagning.
Kan varmt rekommenderas!

10:21 - 06 dec, 2017 skrev:

Dr Nikos Tsiaklides är väldigt professionell, kompetent med bred kunskap på flera områden. Man känner sig trygg och lugn vid hans bemötande. Han tar patienten på stort allvar, lyssnar, remitterar till specialister, ställer rätt diagnoser. Jag rekommenderar honom till alla som behöver den bästa läkaren!

08:29 - 18 sep, 2017 skrev:

Den bästa läkare jag har träffat under 50 år olika läkarbesök i olika länder. Övertalade hela familjen att lämna sina läkare och byta till Nikos. Han tog hand om min son, min dotter, min moster ,mm. Jag blev aldrig besviken, Alltid fick vi den rätta diagnos och de rätta medicinen. När han jobbade på vårdcentralen vi bokade besök bara med honom. Han flyttade till sin eget klinik, lite längre bort för mig men jag åker dit, det är värt.

21:21 - 24 aug, 2017

16:46 - 23 aug, 2017 skrev:

professionellt bemötande där läkaren verkligen tar sig tid att lyssna på patientien. Har gått hos Nikos ända från hans tidigare mottagningar på brännkyrkagatan samt Hägersten mottagning. Kan varmt rekommendera denna läkarmottagning!

16:40 - 26 jun, 2017

09:30 - 26 jun, 2017 skrev:

Väldigt nöjd, mycket professionella, en trygghet med att få rätt diagnos. Det är nåt som ett fåtal läkare har idag. Uppföljning, utredning, diagnostik, behandling i topp!

10:36 - 22 jun, 2017 skrev:

Trevligt bemötande och har tid vid mina besök.

15:29 - 02 jun, 2017

20:30 - 21 maj, 2017 skrev:

Jag har gått hos dr Tsiaklides i över 10 år. Har alltid fått korrekt diagnos och professionell förklaring. Rekommenderar honom varmt!

11:59 - 12 maj, 2017 skrev:

Väldigt professionellt i fina och varma lokaler.

20:57 - 04 okt, 2016 skrev:

Jag blev rekommenderad till dr.Tsiaklides av min mamma, då jag snabbt behövde en duktig och kompetent privatläkare efter att inte ha fått den hjälp jag behövde hos min vårdcentral. Dr.Tsiaklides bemötande var professionellt, värdigt och förtroendeingivande. Jag fick både hjälp med remiss till specialist och bättre mediciner än jag haft förut och kunde efter kort tid gå upp till heltidsarbete igen. Jag önskar att det fanns fler läkare som dr.Tsiaklides och kan varmt rekommendera honom!

09:27 - 24 aug, 2016 skrev:

Har varit min läkare i 25 år snart, Nicos är otroligt duktig på att hitta orsaker o ställa diagnoser snabbt. Är en läkare som tar patientens smärta på allvar och ser till att man får bra hjälp.

12:28 - 08 aug, 2016 skrev:

Dr Nikos Tsiaklides har varit husläkare till hela vår familj i 30 år, har vi alltid fått ett professionellt bemötande och känt oss trygga i hans områdeskunnande