Hälsokontroll hos Sturebadet Läkarmottagning i Stockholm

Humlegårdsgatan 17, Stockholm - Visa på karta

• Måndag - Fredag 08:00 - 17:00 Lunchstängt kl 11:45-12:45

Hälsokontroll

På Sturebadet Läkarmottagning erbjuder vi tre olika hälsokontroller: Livsstil, Medium och Large. Alla hälsoundersökningar kan byggas på med enskilda analyser och moduler utifrån dina önskemål och/eller rådgivning av vår sköterska/läkare.

Vilka fördelar finns med att genomgå en hälsoundersökning?

Det finns många anledningar till varför man väljer att göra en hälsoundersökning. Att tidigt upptäcka avvikande värden kan vara en signal om att förändra sin livsstil. Att upptäcka ohälsa och sjukdom i ett tidigt skede kan också förkorta och förenkla vidare utredning samt behandling.

Hälsoundersökningar innebär inte svar på olika tester, utan är en del i skapandet av en hälsobedömning och hälsoplan. Samtalet med sköterska och/eller läkare är minst lika viktigt som analyserna.

Vad innehåller Hälsoundersökning Livsstil?

Vår Hälsoundersökning Livsstil fokuserar på dina levnadsvanor och vad du behöver ändra på och/eller förbättra för att må bättre, ha en friskare kropp, orka mer och vara mer motståndskraftig mot stress och annan yttre påverkan.

Vid Hälsokontroll Livsstil ingår följande:

• Lungfunktion (PEF)
  • Konditionstest
  • Blodfetter, blodsocker och blodvärden

Vad innehåller Hälsoundersökning Medium?

Hälsoundersökning Medium är en medicinskt upplagd hälsoundersökning med syfte att mäta ett antal värden och organfunktioner i kroppen. Hälsoundersökningen hjälper dig att upptäcka eventuella avvikelser och upptäcka ohälsa i tid, samtidigt ger vi dig ett mått på hur just dina värden ser ut vilket är en bra grund inför framtiden.

Vid Hälsokontroll Medium ingår följande:

• Lungfunktion (PEF)
  • Mätning av blodfetter och blodsocker
  • Blodstatus
  • SR (sänka)
  • Leverstatus
  • Järnvärde
  • Njurfunktion
  • Prostataprov (män över 45 år)
  • Sköldkörtelprov (kvinnor över 45 år)
  • Uppföljande läkarbesök för återkoppling av samtliga tester och provresultat.

Vad innehåller Hälsoundersökning Large?

Hälsoundersökning Large riktar sig till dig som vill göra en grundligare och mer omfattande analys av din hälsa. Till skillnad från Medium finns det fler mätvariabler och analyser så att du kan få en utökad mätning av varje organ och funktion.

Vid Hälsokontroll Large ingår följande:

• Lungfunktion (Spirometri)
  • Konditionstest på cykel
  • Urinstatus
  • Avföringsprov (endast vid 45-60 års ålder)
  • Synd- och hörselscreening (vid behov)
  • Vilo-EKG
  • Mätning av blodfetter och blodsocker
  • Blodstatus
  • B12
  • SR (sänka)
  • CRP (högklassigt inflammationstest)
  • Folsyra
  • Bikörtel/skelett
  • Hjärtstatus
  • Leverstatus
  • Järnvärde
  • Njurfunktion
  • Prostataprov (män över 45 år)
  • Sköldkörtelprov (kvinnor över 45 år)
  • Uppföljande läkarbesök för återkoppling av samtliga tester och provresultat.

Kontakta oss på Sturebadet Läkarmottagning för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 30 januari 2020 av Vården.se

Om Sturebadet Läkarmottagning

Varmt välkommen till Sturebadet Läkarmottagning!

Sturebadet Läkarmottagning är en privat specialistläkarmottagning som ligger på Humlegårdsgatan 17 i Stockholms innerstad. Vårt utbud av hälsotjänster vänder sig till alla: privatpersoner, företag och försäkringskunder.

Vi kan erbjuda läkartid hos specialistläkare med korta väntetider.

Vad kostar sjukvården?

Vissa av våra specialistläkare har avtal med landstinget och då kan besök innefattas av högkostnadskort. I övrigt så bekostas sjukvården via sjukvårdsförsäkring, sjukvårdsavtal med företag eller av kunden själv.

Sturebadet Läkarmottagning Hälsoabonnemang – Sveriges mest moderna och heltäckande hälsotjänst

Till privatpersoner erbjuder vi speciellt utvecklade hälso- och sjukvårdstjänster med oslagbar tillgänglighet och personligt mottagande. Basen är en årlig, individuellt anpassad hälsoundersökning hos en allmänläkare, som också är din personliga läkare. Undersökningen ger dig en god bild av ditt nuvarande hälsotillstånd och tillsammans med läkaren tar ni sedan fram en individuell hälsoplan för att uppnå dina mål. Läs mer om vårt hälsoabonnemang.

SLM Företagshälsovård

Vår företagshälsovård innefattar alla tjänster som ett företag kan behöva inom hälsa. Det som gör oss unika är att vi fortfarande har kvar en läkarmottagning dit du och dina anställda kan vända er för att snabbt få hjälp med allt från ett vanligt läkarbesök för förkylning till mer specialiserad vård.

SLM Försäkringskunder

Till vår försäkringsmottagning kan du vända dig om ditt försäkringsbolag har avtal med oss.

Välkommen att höra av dig om du har frågor, så hjälper vi dig!

Informationen uppdaterades 30 januari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Sturebadet Läkarmottagning

Hälsokontroll hos Sturebadet Läkarmottagning i Stockholm

Vaccination hos Sturebadet Läkarmottagning i Stockholm

Hos Sturebadet Läkarmottagning erbjuder vi olika typer av vaccinationer, exempelvis mot influensa och TBE. Vad innebär det att vaccinera ...

Friskintyg/Läkarintyg hos Sturebadet Läkarmottagning i Stockholm

Hos oss på Sturebadet Läkarmottagning utfärdar vi läkarintyg, med andra ord ett friskintyg, för privat bruk och inför försäkringar, anställn...

Läkarbesök hos specialistläkare hos Sturebadet Läkarmottagning i Stockholm

Hos oss på Sturebadet Läkarmottagning erbjuder vi läkarbesök hos specialistläkare med korta väntetider. Vad kostar ett läkarbesök hos Stu...

Kostrådgivning hos Sturebadet Läkarmottagning i Stockholm

Den mat du äter och den livsstil du lever har en stor påverkan på din totala hälsa och välmående. På Sturebadet Läkarmottagning erbjuder vi ...

Dr Manizhe Afra

Professor Kerstin Brismar

Endokrinolog

Dr Veronika Bushati

Dr Bengt-Erik Carbin

Urolog. Utför urologisk kirurgi och manliga steriliseringar

Dr Jonas Centergård

Dr Kjell Huddénius

Dr Gun Jörneskog

Endokrinolog

Professor Cecilia Linde

Kardiolog, med rytmrubbningar och hjärtsvikt som spetskompetens

Dr Santiago Lopez

Annika Fahlén

Hälsoutvecklare

Karta - Humlegårdsgatan 17, Stockholm

• Fråga ställd 15:08 05 nov 2019

Hej! Vad kostar de olika hälsoundersökningarna?

Sturebadet Läkarmottagning svarar:

Hej,
    vi har flera olika hälsoundersökningar och tillval så ring oss gärna på tel. 08-54567130 så berättar vi mer.
    Med vänlig hälsning
    Sturebadet Läkarmottagning