Laserbehandling

Anna Bäcklund Kiropraktik - Östermalm, Stockholm

Laser är ett bra hjälpmedel för att påskynda läkningsprocesser och används främst för behandling av smärta och inflammatoriska tillstånd.

Då laserljus påverkar många olika processer i cellen, bl a inflammatoriska processer och mikrocirkulationen, kan en hel rad vitt skilda tillstånd behandlas.

Exempel på besvär som kan behandlas

Problem i rygg, nacke, axlar och knän, artros, idrottsskador så som stukningar samt vid nervinflammation.

Laserbehandling i kombination med kiropraktik

En laserbehandling sker oftast i kombination med kiropraktik, men efter ett nybesök så kan en ev behandlingsplan läggas upp som ibland kräver specifika laserbehandlingar mellan vanliga besök.

Informationen uppdaterades 29 mars 2016 av Vården.se

070- 494 68 72
Visa telefonnummer

Strandvägen 63, Stockholm - visa på karta

Om Anna Bäcklund Kiropraktik

Anna Bäcklund Kiropraktik utgörs av Anna Bäcklund som är utbildad vid Skandinaviska Kiropraktorhögskolans femåriga utbildning. Utbildningen är legitimationsgrundande och utfärdas av Socialstyrelsen.

Ny adress

Kliniken finns f.r.o.m juni 2014 på Strandvägen 63b på Östermalm. Fortfarande i närheten av den gamla klinikadressen Oxenstiernsgatan 37, Garnisonen, SVT och Radiohuset.

Förutom att Anna jobbar på kliniken på Strandvägen är hon också lärare på Kiropraktorhögskolan i Solna och kursledare på Svenska Laseragenturen.

Laserbehandling

Laser är ett effektiv hjälpmedel vid många olika typer av skador och det är något vi frekvent använder oss av på mottagningen.

Kort om kiropraktik

Ordet kiropraktik kommer från grekiskan och betyder fritt översatt ”att utföra för hand”. Målet med den kiropraktiska behandlingen är att återställa felaktig funktion i rörelseapparaten (kroppens muskler och leder) och därmed minska smärtan.

Längre ner kan du läsa mer om några exempel på behandlingar och besvär som vi kan hjälpa dig med.

Varmt välkomna till Anna Bäcklund!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Anna Bäcklund Kiropraktik

• Kiropraktorbehandling

fr. 550 kr

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler och smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom ... Läs mer

• Massage

450 kr 25 minuter

Vad är massage bra för? Den primära effekten är att lösa upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och fle... Läs mer

• Nackspärr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n... Läs mer

• Tennisarmbåge

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ... Läs mer

• Ryggskott

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfre... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 15:44 - 01 mar, 2017

• 07:38 - 07 nov, 2016 skrev:

Mycket proffesionell i sitt yrkesutövande. Både behandlingar och råd för egen vård har varit de bästa.

• 20:17 - 27 sep, 2016

• 20:10 - 27 sep, 2016 skrev:

Har fått proffsig behandling/hjälp av Anna Bäcklund många ggr under årens lopp. Anna engagerar sig totalt, personligt och mkt noggrant följer hon upp tills hälsan är "åtgärdad".
    Hon lyssnar aktivt, ger proffesionell & "trygg" behandling och hon följer upp noggrant.
    Anna har ett behagligt behandlingssätt; utöver mer djupgående "behandling" ingår även stretching & massage. Jag kan fullt ut rekommendera Anna Bäcklund, hos henne blir man sedd och bekräftad, vid ev. återbesök vet hon precis hur att behandla vidare, hon är duktig på att finna individuella idéer & lösningar för sina patienter.

• 17:46 - 27 sep, 2016 skrev:

Anna hjälpte mig med smärta i ryggen som orsakades av mycket stillasittande i mina studier. Anna är väldigt kompetent och trevlig. Som tidigare friidrottare har jag fått behandling hos många kiropraktorer men aldrig träffat någon så proffsig som Anna. Rekommenderar henne för dig som har ont och vill ha hjälp med behandling och träningsråd!

• Allemanshälsans vårdcentral - Landala Fantastiskt bra omhändertagande. Läkaren så omsorgsfull och inkännande. Övrig personal supergulliga och vänliga. Effektivt och snab... - Helène Billing Lord
    • Bromma Ortopedmottagning Så nöjd o glad att jag gick hit! Snabb hjälp. Varmt och omhändertagande bemötande av Dr.Isam och Annette. Rekommenderas!!! - Jennie
    • Rosa Gynekologmottagning Jag är jätte nöjd med läkare och varm rekommenderar Rosa Gyn mot. Tack för att ni finns. - D Hedberg
    • Solna Husläkarmottagning i Frösunda Otroligt välkomnande och flexibla !!👍👍👍👍 - Lotta
    • Rehdo Denna klinik rekommenderas varmt och då särskilt Patrik som har allt det en patient kan önska av sin läkare, *varmt o mkt vänligt bemötand... - Mona