Logo Anna Bäcklund Kiropraktik

Anna Bäcklund Kiropraktik - Östermalm, Stockholm

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfrestning såsom ett lyft eller en vridning. Smärtan är oftast ofarlig men kan vara påfrestande.

Att få hjälp bidrar till att lindra och snabba på läkeprocessen.

Vilka symtom brukar förekomma?

Många gånger kommer smärtan väldigt plötsligt och känns då skärande eller huggande. Ibland kan ryggskott komma smygande med en molande smärta. Ofta ökar då smärtan gradvis.

Vad kan jag själv göra om jag har fått ryggskott?

• Värme kan lindra smärtan en aning. Ta hjälp av till exempel en värmedyna, en varm dusch eller bastu.

• Kyla kan också vara lindrande, använd exempelvis en kylklamp eller en plastpåse fylld med is.

• Att röra sig är alltid bra. Blodcirkulationen kommer då igång vilket är bra för hela kroppen. Så om möjligt överväg promenader.

Välkommen att kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa dig!

Informationen uppdaterades 29 mars 2016 av Vården.se

Visa telefonnummer

Strandvägen 63, Stockholm - Visa på karta

Om Anna Bäcklund Kiropraktik

Anna Bäcklund Kiropraktik utgörs av Anna Bäcklund som är utbildad vid Skandinaviska Kiropraktorhögskolans femåriga utbildning. Utbildningen är legitimationsgrundande och utfärdas av Socialstyrelsen.

Ny adress

Kliniken finns f.r.o.m juni 2014 på Strandvägen 63b på Östermalm. Fortfarande i närheten av den gamla klinikadressen Oxenstiernsgatan 37, Garnisonen, SVT och Radiohuset.

Förutom att Anna jobbar på kliniken på Strandvägen är hon också lärare på Kiropraktorhögskolan i Solna och kursledare på Svenska Laseragenturen.

Laserbehandling

Laser är ett effektiv hjälpmedel vid många olika typer av skador och det är något vi frekvent använder oss av på mottagningen.

Kort om kiropraktik

Ordet kiropraktik kommer från grekiskan och betyder fritt översatt ”att utföra för hand”. Målet med den kiropraktiska behandlingen är att återställa felaktig funktion i rörelseapparaten (kroppens muskler och leder) och därmed minska smärtan.

Längre ner kan du läsa mer om några exempel på behandlingar och besvär som vi kan hjälpa dig med.

Varmt välkomna till Anna Bäcklund!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Anna Bäcklund Kiropraktik

• Kiropraktorbehandling

fr. 550 kr

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler och smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom ... Läs mer

• Laserbehandling

Laser är ett bra hjälpmedel för att påskynda läkningsprocesser och används främst för behandling av smärta och inflammatoriska tillstånd. ... Läs mer

• Massage

450 kr 25 minuter

Vad är massage bra för? Den primära effekten är att lösa upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och fle... Läs mer

• Nackspärr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n... Läs mer

• Tennisarmbåge

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ... Läs mer