Medicinsk akupunktur

Logo Rygg & Rehab

Rygg & Rehab - Östermalm, Stockholm

Akupunktur är en form av smärtlindring där en person får nålar applicera på specifika punkter på kroppen där sjukdom, smärta eller ohälsa föreligger. Vid problem beskrivs energiflödet som störd. Akupunktur återställer dessa besvär då balansen och ett lagom flöde av energin uppnås.

Gör akupunktur ont?

Givetvis är detta individuellt. De allra flesta tycker inte att akupunktur är smärtsamt, dock kan ett visst obehag upplevas när nålen går genom huden.

Ger akupunktur några biverkningar?

Vid rätt utförd akupunktur förekommer få biverkningar då det är en mycket säker behandlingsform.

Vissa personer kan dock uppleva viss trötthet under och efter behandling, medan andra får känslan av ökad energi. Även en känsla av bortdomnande samt ömhet kan förekomma där nålen suttit.

Informationen uppdaterades 18 maj 2017 av Vården.se

Sturegatan 16, Stockholm - Visa på karta

Om Rygg & Rehab

Välkommen till oss på Rygg & Rehab!

Vi som jobbar här är naprapater och massörer med lång erfarenhet av att ta hand om skador och besvär som uppstår i kroppens muskler och leder.

Vi vet hur man tar hand om kroppen vare sig det gäller i vardagen eller vid träning.

Vad kan vi på Rygg & Rehab hjälpa dig med?

Vi hjälper dig att få smärtlindring och bli av med akuta eller långdragna besvär som musarm, spänningshuvudvärk, nackspärr, ryggskott, knä- och hälsenebesvär. Du kan också få hjälp med förebyggande behandling och rådgivning.

Välkommen att kontakta oss!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Rygg & Rehab

• Naprapatbehandling

650 kr

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ... Läs mer

• Massage

fr. 500 kr

Vad är massage bra för? Den primära effekten är att lösa upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och fle... Läs mer

• Stötvågsbehandling

650 kr

Stötvågsbehandling är en modern och mycket effektiv behandlingsmetod för långvariga besvär i kroppens senor, ligament, muskler och leder. Vi... Läs mer

• MammaMageTränare

fr. 650 kr Första besöket kostar 850 kr (60 min). Efterföljande besök 650 kr.

Vår naprapat Eva Enequist är certifierad MammaMageTränare och jobbar med MammaMagekonsultationer. Vad innebär en MammaMagekonsultation? ... Läs mer

Karta - Sturegatan 16, Stockholm

• 21:45 - 23 nov, 2015 skrev:

Jag har alltid fått snabb och proffsig hjälp på Rygg & Rehab oavsett ärende. Därtill är bemötandet särdeles vänligt och lyhört. Jag har gjort till en vana att rekommendera Rygg & Rehab så fort någon funderar på att uppsöka en naprapat, så jag tänkte att jag kunde tipsa om detta eminenta ställe även här.

• 21:54 - 10 feb, 2015 skrev:

Jag är en trogen kund till detta fantastiska gäng. Alltid väl mött, väl omhändertagen och mår alltid så mycket bättre i ryggen efteråt. Mina varmaste rekommendationer!!!

• 15:36 - 10 feb, 2015 skrev:

Fantastiskt duktiga naprapater! Jag har gått hos Rygg&Rehab i många år och fått hjälp med både nacke, rygg och knä. Proffsiga behandlingar och tydlig och bra rådgivning. Bäst i Stockholm!