Naprapatbehandling

Logo Rygg & Rehab

Rygg & Rehab - Östermalm, Stockholm

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar både muskler och leder.

Vi behandlar akuta och kroniska besvär.

Före besöket

Du behöver inte förbereda något inför ditt besök.

Under en naprapatbehandling

Innan en behandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning.

Syftet med behandlingen är att jobba med rörlighet i muskler och leder och att minska smärta. De vanligaste behandlingsmetoderna är mobilisering, manipulation, massage, töjning och naprapaten kan även komplettera behandlingen med stötvåg och elektrisk muskelstimulering.

Efter naprapatbehandlingen

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

När man genomgått en serie naprapatbehandlingar och blivit kvitt sitt besvär så kvarstår en viktig del - att se till att besväret inte kommer tillbaka. Av det skälet kommer du som patient få råd och hjälp kring ergonomi och hur du kan träna upp din muskulatur för att undvika att besväret återkommer.

Hur många gånger behöver man få en naprapatbehandling?

Detta är väldigt individuellt och beror på vilken typ av besvär man har och hur länge man haft besväret etcetera, men tre till fem gånger är vanligt.

Informationen uppdaterades 18 maj 2017 av Vården.se

Sturegatan 16, Stockholm - Visa på karta

Om Rygg & Rehab

Välkommen till oss på Rygg & Rehab!

Vi som jobbar här är naprapater och massörer med lång erfarenhet av att ta hand om skador och besvär som uppstår i kroppens muskler och leder.

Vi vet hur man tar hand om kroppen vare sig det gäller i vardagen eller vid träning.

Vad kan vi på Rygg & Rehab hjälpa dig med?

Vi hjälper dig att få smärtlindring och bli av med akuta eller långdragna besvär som musarm, spänningshuvudvärk, nackspärr, ryggskott, knä- och hälsenebesvär. Du kan också få hjälp med förebyggande behandling och rådgivning.

Välkommen att kontakta oss!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Rygg & Rehab

• Massage

fr. 500 kr

Vad är massage bra för? Den primära effekten är att lösa upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och fle... Läs mer

• Stötvågsbehandling

650 kr

Stötvågsbehandling är en modern och mycket effektiv behandlingsmetod för långvariga besvär i kroppens senor, ligament, muskler och leder. Vi... Läs mer

• Medicinsk akupunktur

650 kr

Akupunktur är en form av smärtlindring där en person får nålar applicera på specifika punkter på kroppen där sjukdom, smärta eller ohälsa fö... Läs mer

• MammaMageTränare

fr. 650 kr Första besöket kostar 850 kr (60 min). Efterföljande besök 650 kr.

Vår naprapat Eva Enequist är certifierad MammaMageTränare och jobbar med MammaMagekonsultationer. Vad innebär en MammaMagekonsultation? ... Läs mer

Karta - Sturegatan 16, Stockholm

• 21:45 - 23 nov, 2015 skrev:

Jag har alltid fått snabb och proffsig hjälp på Rygg & Rehab oavsett ärende. Därtill är bemötandet särdeles vänligt och lyhört. Jag har gjort till en vana att rekommendera Rygg & Rehab så fort någon funderar på att uppsöka en naprapat, så jag tänkte att jag kunde tipsa om detta eminenta ställe även här.

• 21:54 - 10 feb, 2015 skrev:

Jag är en trogen kund till detta fantastiska gäng. Alltid väl mött, väl omhändertagen och mår alltid så mycket bättre i ryggen efteråt. Mina varmaste rekommendationer!!!

• 15:36 - 10 feb, 2015 skrev:

Fantastiskt duktiga naprapater! Jag har gått hos Rygg&Rehab i många år och fått hjälp med både nacke, rygg och knä. Proffsiga behandlingar och tydlig och bra rådgivning. Bäst i Stockholm!