Krona på enstaka tand, metall och porslin

Logo Dina Tandläkare - Nils-Erik Gustafsson

Dina Tandläkare - Nils-Erik Gustafsson - Östermalm, Stockholm

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Informationen uppdaterades 24 juni 2015 av Vården.se

*4 695 kr

* Inkl. Högkostnadsskydd

Brantingsgatan 24, Stockholm - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 08:15 - 17:00 Lunchstängt 12:45-13:30.

Om Dina Tandläkare - Nils-Erik Gustafsson

Välkommen till Dina Tandläkare – Team Nils-Erik!

Team Nils-Erik är ett av fyra tandläkarteam som arbetar på Dina tandläkare. Praktiken finns i trevliga och moderna lokaler utrustade med den senaste tekniken på Gärdet i Stockholm.

Här har vi bland annat behandling med hjälp av laser samt den senaste generationens röntgen som gör behandlingen bekvämare för dig som patient.

Vi erbjuder allmän och estetisk tandvård som kronor, broar, skalfasader, tandblekning, bettskenor och implantat.

Vi kan ofta erbjuda en tid med kort varsel vid akuta besvär.

Tandläkare Nils-Erik Gustafsson

År 1976 tog jag tandläkarexamen och sedan dess har jag arbetat inom privattandvården som allmänpraktiker. För mig är utbildning och ny teknik viktigt för att på bästa sätt ge patienten god vård.

Behandling med laser

Hos mig kan du laga dina tänder och behandla snarkproblem med laser, en behandling som är nästintill smärtfri och utan bedövning.

Tandtekniker

Hos oss arbetar även tandtekniker vilket gör det smidigt och enkelt om du till exempel skulle vara i behov av tandimplantat.

Varmt välkommen till Nils-Erik Gustafsson!

Tandläkare Nils-Erik Gustafsson är en del av Praktikertjänst

Läs om våra medarbetare