• 010 - 888 54 07

Hörseltest hos Audika Östermalm i Stockholm

Sibyllegatan 36, Stockholm - Visa på karta

Hörseltest

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket är kostnadsfritt och du behöver ingen remiss för att göra hörselundersökningen hos oss på Audika Östermalm.

Hur går hörselundersökningen till?

Besöket tar cirka 60 min. En legitimerad audionom gör hörselundersökningen. Du får veta direkt hur bra du hör och om du skulle vara hjälpt av en eller två hörapparater. Du bestämmer själv om du vill gå vidare och prova ut en hörapparat eller tänka på saken. Valet är alltid ditt.

Boka en hörselundersökning genom att klicka på knappen ”Boka här” längre upp på sidan. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mail!

Informationen uppdaterades 07 mars 2019 av Vården.se

Om Audika Östermalm

4,3

Välkommen till Audika på Östermalm!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Östermalm ligger i Stockholms innerstad på Sibyllegatan 36. Oss når du enkelt med tunnelbana till Stadion eller buss till station Nybrogatan.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika Östermalm erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen är kostnadsfri.

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Region Stockholm eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 07 mars 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Östermalm

Hörseltest hos Audika Östermalm i Stockholm

Hörapparater hos Audika Östermalm i Stockholm

Audika på Östermalm erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel ...

Batterier till hörapparater hos Audika Östermalm i Stockholm

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Östermalm kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batte...

Karta - Sibyllegatan 36, Stockholm

4,3

10:40 - 16 jan, 2019 skrev:

Mycket gott och adekvat bemötande!

10:38 - 16 jan, 2019 skrev:

Mycket bra bemötande och service - nu som tidigare. Lite trång lokal, men inget problem. Inga problem vid spontanbesök, personalen i receptionen ställer alltid upp och löser akuta problem.

10:36 - 16 jan, 2019 skrev:

Mycket nöjd med god service!

08:41 - 04 dec, 2018

08:40 - 04 dec, 2018

15:06 - 19 nov, 2018 skrev:

Mycket trevlig och hjälpsam receptionist

15:05 - 19 nov, 2018

3,2

15:03 - 19 nov, 2018 skrev:

Trevlig och hjälpfull personal

15:02 - 19 nov, 2018 skrev:

Mycket hjälpsamma och snälla.

15:01 - 19 nov, 2018 skrev:

Mycket vänlig personal som gjorde bytet av hörapparat, smidigt och lätt för patienten.