Urinläckage hos Centrum för Andrologi och Urologi i Stockholm

Storängsvägen 10, Stockholm - Visa på karta

Urinläckage

Överflödesinkontinens är en form av inkontinens där blåsan aldrig helt töms. För dig som lider av detta kan våra sköterskor visa hur du kan tömma blåsan med så kallad RIK – Ren Intermittent Kateterisering. Detta innebär att man tappar sig själv på urin.

Informationen uppdaterades 23 april 2018 av Vården.se

Om Centrum för Andrologi och Urologi

Centrum för Andrologi och Urologi (tidigare Andrologmottagningen vid Sophiahemmet) har sin verksamhet i Storängsbotten, vid Lidingövägen på Östermalm i Stockholm, inom Specialistklinikerna/Akademikliniken.

Vad menas med andrologi resp urologi?

Vi kan erbjuda dig specialistvård inom andrologi (läran om mannen och hans sexuella och reproduktiva hälsa) och urologi (diagnos och behandling av urinvägarnas sjukdomar).

Vad kan vi på Centrum för Andrologi och Urologi hjälpa dig med?

Det kan handla om flera vanliga åkommor som exempelvis prostataförstoring/prostatacancer, prostatit, vattenkastningsbesvär, sexuell dysfunktion, manlig hormonbrist, barnlöshet med mera. Utöver besök på vår specialistmottagning utför vi utredningar, behandlingar och operationer.

OBS! Vi tar endast emot vuxna patienter, ej barn under 18 år.

Vi har Sveriges ledande kirurger inom titthålskirurgi och har genom åren genomfört många laparoskopiska ingrepp med många nöjda patienter. Vi har korta väntetider och du får snabbt tillgång till våra erfarna specialister.

På mottagningen har vi även stor kunskap och erfarenhet av österländsk medicin vilket gör att vi även kan arbeta med akupunktur och värme som behandlingsmetoder.

Sjukvårdsförsäkring

Vi har samarbete med de flesta försäkringsbolagen och det är därför möjligt att använda sig av sin sjukvårdsförsäkring vid behandling hos oss på Centrum för Andrologi och Urologi.

Välkommen att ta kontakt med oss!

Informationen uppdaterades 23 april 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Centrum för Andrologi och Urologi

Besvär med vattenkastning hos Centrum för Andrologi och Urologi i Stockholm

Vattenkastningsbesvär (LUTS*), kan bero på godartad prostataförstoring, prostatit, prostatacancer, förträning i urinröret, överaktiv blåsa e...

Potensbesvär/erektil dysfunktion hos Centrum för Andrologi och Urologi i Stockholm

Många män upplever någon gång i livet problem med att upprätthålla erektion vid sexuella aktiviteter. Detta kallas för impotens vid tillfäll...

Manlig omskärelse - circumcision hos Centrum för Andrologi och Urologi i Stockholm

Manlig omskärelse innebär att man avlägsnar hela eller delar av förhuden genom en kirurgisk operation. Om förhuden är för trång kan det vara...

Prostatacancer hos Centrum för Andrologi och Urologi i Stockholm

Om cancer upptäcks vid ett tidigt stadium, det vill säga att tumören är lokaliserad inom prostatakapseln erbjuds en så kallad kurativsyftand...

Manlig sterilisering hos Centrum för Andrologi och Urologi i Stockholm

Vasektomi, eller manlig sterilisering, är ett mindre kirurgiskt ingrepp. Ingreppet innebär att spermierna hindras att vandra från testiklarn...

Urinläckage hos Centrum för Andrologi och Urologi i Stockholm

Om du lider av urinläckage, så kallad inkontinens, kan vi hjälpa till med att skriva ut olika hjälpmedel. Överflödesinkontinens är en for...

Eugen Wang

Eugen Wang

Leg läkare, med. dr, specialist inom urologi och andrologi
Överläkare och medicinskt ansvarig

Doktor Wang är en av de främsta specialisterna i Sverige på titthålsoperation framför allt vad gäller prostatacancer.

Doktor Wang började sin läkarbana i Shanghai, Kina för 28 år sedan. Han kom till Sverige 1988 och disputerade på Sahlgrenska akademin 1994.

För närvarande är han adj lektor på Uppsala universitet där han bedriver forskning kring prostata och prostatacancer.

Gunnar Trygg

Elin Weilow

Sjuksköterska

Karta - Storängsvägen 10, Stockholm

19:32 - 19 mar, 2018 skrev:

Bästa vård och empati jag nånsin har fått inom vård i Sverige
Bra jobbat dr wang

14:37 - 08 mar, 2018

12:48 - 26 mar, 2017 skrev:

Toppen - Utmärkt bra vård!

13:14 - 28 mar, 2014 skrev:

Trevlig mottagning i fina lokaler .Man blir väl omhändertagen av skicklig doktor o trevlig personal. Kan absolut rekommenderas!