Tandläkarundersökning

Östermalms tandhälsa - Östermalm, Stockholm

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Om problem behöver åtgärdas

Välkommen till oss på Östermalms tandhälsa!

Informationen uppdaterades 15 juni 2017 av Vården.se

Visa telefonnummer

Artillerigatan 48, Stockholm - Visa på karta

Om Östermalms tandhälsa

Varmt välkommen till Östermalms tandhälsa!

Vi tänker på dig. Vi tar oss tid. Vi tar hand om dig. I en värld där allt går snabbare så vill vi visa att det går att jobba på andra sätt. Ett mer personligt sätt där just du kommer till tals.

Tandläkarmottagning sedan 1976

Här i lokalerna grundade Per Wedendals far en tandläkarmottagning redan 1976. Men lika länge som det varit tandläkare i lokalen, lika viktigt tycker vi att det är med modern utrustning. Därför kan vi alltid behandla dig med hjälpa av den senaste utrustningen.

Tandhygienist och sköterskorna

En viktig roll har tandhygienisten och sköterskorna, med stöd från tandläkaren, som i samråd med patienten lägger upp en individanpassad behandlingsplan med lämpliga kallelseintervaller.

Varmt välkommen att ta kontakt med oss!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Östermalms tandhälsa

• Tandhygienist

Vad gör en tandhygienist? Tandhygienisten har en viktig roll i modern tandvård. Genom regelbundna kontroller av tänderna skapar tandhygie... Läs mer

• Kronor och broar

Vad är en tandkrona? Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas och då b... Läs mer

• Tandimplantat

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan... Läs mer

• Tandblekning

Varför missfärgas tänder? Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan ... Läs mer

Karta - Artillerigatan 48, Stockholm

• 08:48 - 24 aug, 2015 skrev:

Dr Wedendal är fantastisk som tandläkare. Snäll, försiktig, duktig, urkompetent.