• 084 - 800 12 06

Odengatan 19, Stockholm - Visa på karta

AudioNova Odengatan - Östermalm, Stockholm

Behöver du hjälp med utprovning av hörapparater?

Hos AudioNova Östermalm har vi en egen metod för individuell utprovning av hörapparater. Den tar fasta på hur du hör just nu, dina behov samt önskemål. Första steget till utprovning av hörapparater är alltid ett hörseltest.

Olika typer av hörapparater

Eftersom det finns olika öronform och hörselnedsättningar finns det också olika sorters hörapparater. De kan se ut på olika sätt men det finns tre huvudtyper:

• Bakom örat
  • I ytterörat
  • Inne i hörselgången

Våra produkter har den senaste tekniken för att ge garanterat bra ljudkvalité och anpassas individuellt för varje enskild person. Tillsammans med audionomen kommer ni fram till vilken som passar dig bäst.

Hjälpmedel till din hörapparat

Även med bra hörapparater kan det i vissa situationer vara svårt att uppfatta vad som sägs. Då kan du komplettera dina hörapparater med produkter som hjälper dig vid dessa tillfällen.

Har du nedsatt hörsel och behöver kompletterande hörselprodukter i ditt arbete kan du få bidrag av Försäkringskassan för en arbetsplatsanpassning.

Välkommen till oss på AudioNova Östermalm!

Informationen uppdaterades 09 januari 2018 av Vården.se

Om AudioNova Odengatan

Välkommen till AudioNova - Din Hörselspecialist!

AudioNova är en rikttäckande kedja av audionommottagningar och vi är specialiserade på anpassning och försäljning av hörapparater, hörselprodukter och hörselskydd.

Vi har korta väntetider och du behöver ingen remiss för att komma till oss!

På AudioNova Östermalm kan våra erfarna audionomer hjälpa dig med hörselprov samt utprovning av hörapparater och hörselskydd. De kan också hjälpa till med arbetsplatsanpassningar för yrkesverksamma.

Fritt vårdval – Hörselmottagning

AudioNova Östermalm är auktoriserade av Stockholms läns landsting inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att personen över 18 år med lätt till måttlig hörselnedsättning kan få hjälp med behovsbedömning, förskrivning av hörselhjälpmedel, service samt viktig information kring hörselnedsättningen.

Vårdvalet ger patienten möjlighet att välja hörselprodukter inom landstingets sortiment eller fritt från vårt stora utbud av produkter med modern teknologi.

Kontakta oss på AudioNova Östermalm för att boka tid!

Informationen uppdaterades 09 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos AudioNova Odengatan

Hörseltest hos AudioNova Odengatan i Stockholm

Nedsatt hörsel kan påverka din vardag - gör ett hörseltest hos AudioNova Östermalm! Nedsatt hörsel kan ge försämrad livskvalité och socia...

Hörapparater hos AudioNova Odengatan i Stockholm

Behöver du hjälp med utprovning av hörapparater? Hos AudioNova Östermalm har vi en egen metod för individuell utprovning av hörapparater....

Tinnitus hos AudioNova Odengatan i Stockholm

Problem med tinnitus? Tinnitus är ett symtom, inte en sjukdom, och kan beskrivas som ljud i öronen som inte kan uppfattas av omgivningen....

Batterier till hörapparater hos AudioNova Odengatan i Stockholm

fr. 200 kr

AudioNova Östermalm erbjuder dig batterier till hörapparater Alla hörapparater idag är batteridrivna och drivs av specialbatterier. Vi er...

Karta - Odengatan 19, Stockholm

12:52 - 22 jun, 2018

10:47 - 10 jan, 2018

• Fråga ställd 18:14 28 sep 2016

kostnader för hörapparater

AudioNova Odengatan svarar:

Vi är en auktoriserad Mottagning vilket innebär att vi är en privat mottagning som jobbar på uppdrag av Stockholms läns landstinget (SLL). Vi provar ut hörapparater och andra hörhjälpmedel från vårat privata sortiment och SLL sortiment. Att prova ut hörapparater är en process på minst 3 besök behovsbedömning, utprovning och återbesök. Oavsett om man bestämmer sig för tillslut efter utprovning att man vill behålla antingen SLL hörappart eller privat så är det alltid en fast kostnad på 600 kr förskrivning avgift. SLL hörapparater får man låna gratis.
    Väljer man prova ut privata så bidrar SLL med 3040kr / öra och är det så att hörapparaterna kostar mer får man betala mellanskillnaden. Om du vill boka ett besök så rekommenderar jag dig att ringa för smidigare och snabbare service.
    Med vänlig hälsning Audium