Hörseltest hos AudioNova Odengatan i Stockholm

Odengatan 19, Stockholm - Visa på karta

Hörseltest

Har du problem med hörseln?

Nedsatt hörsel kan ge försämrad livskvalité och skapa social isolering. Många situationer i vardagen kan upplevas som besvärliga, till exempel samtal med familj och vänner, möten, telefonsamtal, att lyssna på musik och att titta på TV.

Om du upplever att du har problem med din hörsel kan du kontakta oss på AudioNova Odengatan för att boka ett hörseltest. Ett hörseltest är enkelt och helt smärtfritt att genomföra. Du kan också göra ett enklare hörseltest online på vår hemsida.

Vi på AudioNova Odengatan rekommenderar att testa hörseln en gång om året eftersom regelbundna hörseltest gör det lättare att upptäcka förändringar.

AudioNova Odengatan hjälper dig att höra igen!

Hos AudioNova Odengatan erbjuder vi hörseltest utförda av legitimerade audionomer. Genom ett hörseltest mäter audionomen vilka toner du kan uppfatta. När testet är klart sammanställer audionomen en hörselkurva utifrån dina svar. Bilden av din hörsel kallas för ett audiogram och visar vilken/vilka typer av hörselnedsättningar du har. Utifrån det kan audionomen rekommendera lämpliga åtgärder för att hjälpa dig med din hörsel.

AudioNova Odengatan erbjuder ett brett sortiment av hörapparater och hörseltekniska produkter som vi anpassar efter dina behov. Målet är att hitta den bästa lösningen på dina hörselproblem så att din livskvalité förbättras.

Kontakta oss på AudioNova Odengatan för att boka ett hörseltest!

Informationen uppdaterades 06 augusti 2019 av Vården.se

Om AudioNova Odengatan

Välkommen till AudioNova Odengatan – Din Hörselspecialist!

På Östermalm i Stockholm hittar du AudioNova Odengatan. Vi är en hörselmottagning som ligger på Odengatan 19, och du tar dig enkelt till oss med tunnelbana eller Roslagsbanan till Tekniska Högskolan.

AudioNova är en av Sveriges största hörselkedjor och finns på flera platser i landet. Audionommottagningen på Odengatan är en av många hörselkliniker som tillhör AudioNova.

Vad vi på AudioNova Odengatan kan hjälpa dig med

På AudioNova Odengatan hjälper våra erfarna audionomer dig med hörseltest och utprovning av hörapparater och hörselskydd. Du kan också få hjälp med service och justering av hörapparater, samt arbetsplatsanpassningar. Vi på AudioNova Odengatan vet att alla individer har unika förutsättningar, behov och önskemål, och därför gör vi alltid vårt yttersta för att hitta den bästa lösningen för just dig.

Du behöver ingen remiss för att komma till oss på AudioNova Odengatan!

Avtal inom vårdval primär hörselrehabilitering

AudioNova Odengatan är en hörselklinik som är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att du som är över 18 år med lätt till måttlig hörselnedsättning kan få hjälp med behovsbedömning, förskrivning av hörselhjälpmedel, service samt viktig information kring hörselnedsättningen hos oss.

Hörseltest online på audionova.se

Hur står det till med din hörsel? På AudioNovas hemsida kan du göra ett hörseltest online. Under testet får du lyssna på några ljud och sedan besvara ett antal frågor. Testet tar bara några minuter och du får ditt resultat med en gång.

Få hjälp med din hörsel hos AudioNova Odengatan!

Informationen uppdaterades 06 augusti 2019 av Vården.se

Behandlingar hos AudioNova Odengatan

Hörseltest hos AudioNova Odengatan i Stockholm

Har du problem med hörseln? Nedsatt hörsel kan ge försämrad livskvalité och skapa social isolering. Många situationer i vardagen kan uppl...

Hörapparater hos AudioNova Odengatan i Stockholm

Hör du dåligt? På AudioNova Odengatan erbjuder vi ett brett sortiment av hörhjälpmedel med den senaste tekniken. Första steget till utpro...

Batterier till hörapparater hos AudioNova Odengatan i Stockholm

Behöver du batterier till dina hörapparater? Vanliga batterier i dina hörapparater måste bytas ca en gång i veckan och uppladdningsbara h...

Arbetshjälpmedel hos AudioNova Odengatan i Stockholm

Behöver du komplettera din hörapparat med hjälpmedel? Att inte kunna höra bra på jobbet skapar ofta känslan av utanförskap och kan hindra...

Hörselskydd hos AudioNova Odengatan i Stockholm

Skydda din hörsel! Örat är ett känsligt organ och vi kan inte medvetet stänga av hörseln utan uppfattar alltid toner, ljud och buller. Fö...

Hörseltest online hos AudioNova Odengatan i Stockholm

På vår hemsida www.audionova.se kan du göra ett hörseltest online. Hörseltestet kan hjälpa dig att få en första uppfattning om din hörförmåg...

Karta - Odengatan 19, Stockholm

14:39 - 12 nov, 2019 skrev:

Lättillgängliga, seriösa och professionella!

12:52 - 22 jun, 2018

10:47 - 10 jan, 2018

• Fråga ställd 14:43 04 dec 2019

Hej! Jag funderar på att skaffa en sjukvårdsförsäkring och försöker ta reda på vilken skillnad det skulle göra. Hur snabbt kan man få en tid hos er? Hälsningar Anna

AudioNova Odengatan svarar:

Hej Anna!
    Tack för detta meddelande!

Det finns ju två olika slags försäkringar - sjukvårdsförsäkring och sjukförsäkring. Sjukförsäkringen är en ekonomisk försäkring som ger trygghet vid en långtidssjukskrivning, vilket är sällan aktuellt om det handlar om hörselnedsättning som kan åtgärdas med hörapparater. Sjukvårdsförsäkringen ger snabb tillgång till vård, vilket tror jag inte heller skulle vara aktuell här då man kan få väldigt snabbt tid hos oss - om inte samma vecka , då veckan därpå.
    Välkommen att boka tid för mer information, rådgivning och gratis hörseltest!

Med vänliga hälsningar,
    Vesela, AudioNova