900 kr

inkl HIV-test

Sandelsgatan 31, Stockholm - Visa på karta

• Måndag - Fredag 08:00 - 19:00 Dock endast tidsbokning

IntygsGruppen - Östermalm, Stockholm

Vid förstagångsundersökning för adoption kräver den svenska familjerättsenheten – förutom själva läkarintyget – oftast även tuberkulos- och hiv-test, men även andra laboratorieproverprover kan förekomma.

Landet från vilket adoption ska ske har ibland ytterligare krav på prover som t.ex Hepatit A, B, C.

Psykisk stabilitet

Sökandens psykiska stabilitet och hälsa har särskild relevans för bedömningen av lämpligheten för adoptivföräldraskap. Adoptivbarn har under hela uppväxten extra stora behov av föräldrarnas känslomässiga tillgänglighet, lyhördhet och stöd.

De behöver psykiskt stabila föräldrar, med så stor egen trygghet att de har kapacitet att ta hand om ett barn som kanske är avvisande, ger svaga eller svårtolkade signaler, väcker känslor av oro och osäkerhet.

• Vid eventuell sjukdom, funktionsnedsättning eller psykiska svårigheter är prognosen särskilt betydelsefull som underlag för utredarens bedömning.

• Uppgifter om hälsotillståndet är också viktiga för barnets ursprungsland, när de ansvariga där väljer bland olika tänkbara adoptivföräldrar.

IntygsGruppen har lång erfarenhet

Vi har sedan 1988 arbetat med att hjälpa föräldrar att adoptionsutredningen och har omfattande kunskaper om adoptionsprocessen och hög service grad för att bistå föräldrar till att genomföra en framgångsrik adoption. Vi hjälper er gärna med adoptionsintyg.

Informationen uppdaterades 15 augusti 2018 av Vården.se

Om IntygsGruppen

4,9

Vi hjälper dig med intyg!

På IntygsGruppen kan vi hjälpa dig med intyg. Fredrik Buch, legitimerad läkare och specialist i ortopedi är ansvarig för verksamheten i IntygsGruppen. Dr Buch har varit ansvarig för verksamheten sedan 1988 och har lång erfarenhet av utfärdande av intyg för olika behov. Dr Fredrik Buch bedriver även företagshälsovård.

Ett exempel då du behöver intyg är när du ska ta körkort för lastbil eller buss. Då krävs läkarintyg för att du ska kunna få ut din behörighet. Efter 45 års ålder behövs även förnyelse av de högre behörigheterna på körkortet vart femte år.

Exempel på läkarintyg som vi kan hjälpa dig med:

• Adoptionsintyg
  • Anställningsintyg
  • Friskintyg för visum till t. ex Thailand, Kina med mera.
  • Idrott, t.ex maraton, Iron Man, cykling och båtsporter
  • Körkortsbehörighet samt behörighet för taxi, lastbil och buss
  • Körkortsintyg
Informationen uppdaterades 15 augusti 2018 av Vården.se

Behandlingar hos IntygsGruppen

Läkarintyg för körkort hos IntygsGruppen i Stockholm

fr. 800 kr

Avser högre behörighet C, CE, D, DE eller taxi. Vi har erfarenhet att sedan 1988 utfärda intyg för körkort. De intyg vi utfärdar är för högr...

Läkarintyg för sjöfolk hos IntygsGruppen i Stockholm

800 kr

Vi har lång erfarenhet av att utfärda intyg för sjöfolk och har behörighet att utfärda intyg elektroniskt till Transportstyrelsen (Läkarwebb...

Läkarintyg för adoption hos IntygsGruppen i Stockholm

900 kr inkl HIV-test

Dr Fredrik Buch

Legitimerad läkare, specialist i ortopedi

Dr Fredrik Buch är ansvarig för verksamheten i IntygsGruppen. Dr Buch har varit ansvarig för verksamheten sedan 1988 och har lång erfarenhet av utfärdande av intyg för olika behov. Dr Fredrik Buch bedriver även företagshälsovård.

Karta - Sandelsgatan 31, Stockholm

4,9

13:34 - 27 aug, 2018

13:30 - 27 aug, 2018

13:30 - 27 aug, 2018 skrev:

Smidig bokning på internet.
Ingen väntetid på plats.
Snabbt besök!

13:29 - 27 aug, 2018 skrev:

Snabbt och nogrant, lätt att få en passande tid! Mycket nöjd med dagens besök!

13:28 - 27 aug, 2018 skrev:

Lätt att boka tid via hemsidan

13:26 - 27 aug, 2018

13:24 - 27 aug, 2018 skrev: