Boka här

Gynekologisk undersökning hos von Uexküll Gynekologmottagning i Stockholm

Boka här

Östermalmsgatan 47, Stockholm - Visa på karta

Gynekologisk undersökning

En gynekologisk undersökning innebär en undersökning av kvinnans underliv. Att inta en gynekologstol kan upplevas obehagligt och besvärande hos många kvinnor. Dock brukar undersökningen inte göra ont.

När genomför man en gynekologisk undersökning?

Det kan exempelvis vara i början av en graviditet eller om en kvinna upplever någon form av underlivsbesvär. Undersökningen kan också tillämpas vid misstanke om sjukdom eller vid utprovning av preventivmedel.

Bortsett från gynekologen kan även barnmorskor genomföra en mindre undersökning vid utprovning av preventivmedel.

Att genomgå en gynekologisk undersökning är helt riskfritt.

Innan undersökningen

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan en gynekologisk undersökning. Ska du dock ta ett cellprov ska du inte ha samlag eller annat penetrerande sex kvällen innan eller samma morgon som provtagningen. Om du har menstruation kan du inte ta ett cellprov.

För vidare information om gynekologisk undersökning, välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 26 mars 2020 av Vården.se

Om von Uexküll Gynekologmottagning

Gynekologmottagningen finns från den 1:a mars 2019 på Östermalmsgatan 47. Doktor Nicholas von Uexküll har tidigare varit verksam i läkarhuset på Hötorget sedan 1994.

Boka tid via telefon eller online

Till vår mottagning kommer du enklast genom att själv boka tid hos vår sjuksköterska på telefon, eller genom vår onlinebokning. Vi har sällan långa väntetider och vi erbjuder dagligen akuta tider.

Hitta till oss

Ni finner oss i Engelbrektsklinikens lokaler på Östermalm. Närmaste tunnelbanestation är Stadion och det tar bara några minuter att gå till kliniken därifrån. Du kan också ta buss till Stockholm Stadion, där ett antal linjer stannar. För en mer detaljerad vägbeskrivning hänvisar vi till SL:s reseplanerare.

Hos oss utreder och behandlar vi:

• Blödningsrubbningar

• Preventivmedelsrådgivning

• Könssjukdomar

• Akuta gynekologiska besvär

Har du frågor?

Dr von Uexküll välkomnar frågor om

• tidsbokning
  • behandling
  • övrig vård
  • medicinering

till följande mejladress: engelbrekt.gyn@gmail.com.

Vi läser mejlen dagligen och svarar inom 24 timmar.

Välkommen till von Uexküll Gynekologmottagning du också!

Informationen uppdaterades 26 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos von Uexküll Gynekologmottagning

Gynekologisk undersökning hos von Uexküll Gynekologmottagning i Stockholm

Preventivmedelsrådgivning hos von Uexküll Gynekologmottagning i Stockholm

Gynekologcentrum erbjuder dig preventivmedelsrådgivning. Här har vi sällan långa väntetider utan sätter värde på att vara tillgängliga. ...

Abortrådgivning hos von Uexküll Gynekologmottagning i Stockholm

Om du är gravid men önskar avbryta den kan vi ge dig rådgivning. Vilken abortmetod, medicinsk eller kirurgisk, bestäms av graviditetsläng...

Fertilitetsutredning hos von Uexküll Gynekologmottagning i Stockholm

Om du under en längre tid har försökt att bli gravid kan du genomgå en fertilitetsutredning (infertilitetsutredning). Det finns en rad olika...

Konsultation för fertilitetsbehandling utomlands hos von Uexküll Gynekologmottagning i Stockholm

Vi på von Uexküll Gynekologmottagning har sedan 2020 ett samarbete med EGV Klinika i Riga, för dem som ska genomgå en fertilitetsbehandling ...

Provtagning för könssjukdomar hos von Uexküll Gynekologmottagning i Stockholm

Hos von Uexküll Gynekologmottagning kan du få hjälp med att testa dig för sexuellt överförbara sjukdomar, även kallade könssjukdomar. Om...

Barbro Brobeck

Sjuksköterska

Nicholas von Uexküll

Leg. läkare

Karta - Östermalmsgatan 47, Stockholm

15:23 - 11 dec, 2019 skrev:

Nicholas von Uexküll är en professionell på hög nivå som ger värdefulla råd, är uppmärksam, hänsynsfull, respekterar sina patienter och älskar sitt arbete. Jag rekommenderar Doktor Nicholas till Alla) Barbro Brobeck super duktig Sjuksköterska👌

20:22 - 05 dec, 2019 skrev:

Kan bara säga grattis till alla andra och till mig själv som hittat Nicholas!
Bästa gynekologen!!!

10:47 - 11 okt, 2019 skrev:

ÖVERLÄGSET den bästa gynekolog jag någonsin stött på! Alla borde vara mer som Nicholas.

13:04 - 03 okt, 2019 skrev:

Bra läkare lyssnar och förklarar det man inte förstår på ett bra sätt. Jag rekommenderar alla att komma hit

14:17 - 09 sep, 2019 skrev:

Professionellt och trevligt bemötande vid varje besök. Lugn och trygg när jag gått därifrån.

23:23 - 18 jul, 2019 skrev:

Har gått hos Nicholas i 22 år,han är bäst!

16:56 - 11 jun, 2019 skrev:

Possibly the best doctor in town

11:47 - 16 maj, 2019 skrev:

Otroligt kunnig, trygg och kompetent. Bäst helt enkelt!

14:47 - 10 maj, 2019 skrev:

Väldigt kunnig, erfaren och bra läkare.

15:40 - 26 sep, 2018 skrev:

Mycket noggrann och kunnig äldre läkare som ingav stort förtroende och kunskap. Stor social kompetens bredvid sin kunskap inom gynekologi.

07:47 - 25 jun, 2018 skrev:

Har gått hos Nicholas över 40 år, finns inte bättre gynekolog än han. Så mycket kunnighet,empati och charm . Alltid lyssnar på patienten pch man känner sig så välkommen❤️Absolut att rekommendera.

21:03 - 06 jun, 2018 skrev:

Har gått hos Nicolas i över 21 år.Han är sjukt proffsig och kompetent.
Bästa Nicolas!
/Maria

18:46 - 31 maj, 2018

10:26 - 14 maj, 2018

09:21 - 08 feb, 2018

14:56 - 09 jan, 2018

14:00 - 22 nov, 2017 skrev:

Nicolas är en väldigt bra och duktig gynekolog. Han är en väldigt engagerad, lugn och professionell samt att han får en att känna sig trygg. Rent och fint mottagningsrum och lätt att boka tid!

14:46 - 20 nov, 2017 skrev:

Jag har gått här i snart 20 år och är mycket nöjd.

12:46 - 25 sep, 2017

23:06 - 23 sep, 2017 skrev:

Bästa jag träffat. Han Upptäckte o remitterade till punktion av sköldkörteln. Visades att jag har underfunktion av sköldkörteln som jag gick runt med i minst 8 år enligt Nicholas.
Jag förstod aldrig varför all min ork försvann sakta med massa olika symtom som panikångest m.m när barnen började växa upp.
Vårdcentralen lyssnade inte o sa att värden på sköldkörteln kan svänga upp o ner. Försökte flertal ggr att få hjälp hos de. Togg ngt år innan jag träffade Nicholas.
Minns då jag sökte redan hjälp när min yngsta var bara 6 år.
Jag minns inte varför jag hamnade hos Nicholas men tror att det var för vanlig gynundersökning.

Det tog mig flertal år att bli bättre.
Det var år 2006. Har tyvärr inte träffat honom sen dess. Men är otroligt Tacksam för att han upptäckte att ngt var fel.

Får man inte hjälp på vårdcentralen sök vidare!

16:59 - 17 jun, 2017 skrev:

Har gått hos Nicholas Uexkull många år och det säger väl allt. Professionell, kunnig, vänlig, tydlig, effektiv. Hoppas han arbetar många år till!!!

19:55 - 03 mar, 2014 skrev:

Världens bästa gynekolog!! Första gången jag gick till en gynekolog mötes jag av Nicholas, 14-15år gammal och sjukt nervös.. Han fick mitt förtroende på en gång och har nu i snart 10 år gått hos honom! Har träffat andra gynekologer också men inte alls känt samma tillit där! Han har både humor och är väldigt pedagogiskt! Aldrig haft problem med honom, utan alltid varit nöjd. Han lämnar en aldrig ovetande och är professionell! Rekommenderar honom starkt!! Kommer vara jobbigt att hitta en annan när han går i pension!

• Fråga ställd 12:37 04 apr 2017

Hej!

Jag undrar, jag hör till Södermanlands läns landsting, och har efter 9års bukproblematik, fått nog av att få livet förstört av magen och att inte få hjälp för det heller. Efter vissa mag och tarmutredningar har de nu kommit in på att jag kanske behöver kollas för endometrios istället. Jag undrar om detta är något ni kan göra? och hur går jag till väga om jag vill få komma till er? kan jag boka tid direkt? behöver ni remiss och kostnadsgaranti från mitt län?

Jag vill verkligen ha hjälp så fort de går. Jag är 24år och har fått mina senaste 5 år i livet totaltförstört pga min problematik som totalignorerats av vården här. Så jag hoppas att jag hitta någon som kan hjälpa!

Vänligen
    Lotta

Hej Charlotte!
    Det Du beskriver kan vara endometrios-relaterat. Diagnos sätter man med en bra anamnes=sjukhistoria, samt vid besvärligare fall eventuell titthålsoperation. Om Du vill komma o diskutera Dina problem, är Du välkommen att boka tid. Kostnad 350:-, om Du inte har frikort. Att Du bor i Sörmland spelar ingen rol.
    På jobbet mån+ons+varannan fre. 08/55808000 samma dagar.
    Hej/Nicholas v Uexkull, gynekolog

• Fråga ställd 13:19 04 nov 2014

Hej.
    Kan man komma till er för besvär med klimakteriet?

Hej!
    Välkommen; det går bra att boka tid hos min sköterska, Syster Barbro, tel 08-5580 8000, mån-tors 08-15!

• Fråga ställd 19:19 06 okt 2014

Kan ni sätta kortisoninjektion i bäckenligament. Har fått diagnos i Uppsala

Hej!
    Den som ställer diagnosen bör också ta ansvar för behandling/alternativt vända till Dig till t ex ortoped i Uppsala.
    Detta är inget som, såvitt jag vet, gynekologer ägnar sig åt.

Har Du frågor av gynekologisk karaktär, är Du välkommen att boka tid.
    mvh
    Nicholas v Uexkull

• Fråga ställd 09:06 19 sep 2013

Hej! Jag undrar vad en rutinkontroll kostar? Alltså jag har inga specifika besvär, men vill bara kolla att allt ser ok ut.

Hej!
    350 SEK, högkostnadskort är OK.
    Välkommen!