Näsplastik hos Plastikkirurg Leif Gylbert i Stockholm

Valhallavägen 91, Stockholm - Visa på karta

• Tisdag - Torsdag 08:00 - 15:30

Näsplastik

Varför tillämpas näsplastik?

Patienter som genomgår näsplastik vill oftast ha en mindre näsa antingen smalare, kortare eller lägre eller en kombination av dessa.

Under första läkarbesöket

Här får patienten beskriva hur hon vill att näsan skall bli. Utifrån dessa önskemål planeras de åtgärder som behövs för att resultatet så mycket som möjligt skall överensstämma med patientens förväntningar. Ibland tillämpas datasimulering av bilder på näsan.

Hur går operationen till?

Näsplastik utförs oftast under narkos men mindre åtgärder av framför allt näsans broskskelett kan med fördel göras i lokalbedövning. Snittet läggs alltid innanför näsöppningarna ibland kombinerat med ett litet snitt tvärsöver hudbryggan mellan dessa. Därefter görs de korrigeringar av näsans brosk- och benskelett som ingår i den kirurgiska planen. Förbandet består alltid av tejp ibland kompletterat med gips.

Efter näsplastiken

Efter en vecka tas förband och eventuella stygn. Delar av resultatet är synliga redan nu men på grund av en måttlig svullnad i näsans mjukdelar kan slutresultatet dröja upp till ett år efter operation.

En tunn hud draperar sig lättare över den nya formen på näsans skelett än en tjock hud. Smärtan efter operation är måttlig eller ingen alls. Exempelvis andningsförmåga och lukt etcetera påverkas inte av operationen.

Välkommen att kontakta oss för mer information om näsplastik!

Informationen uppdaterades 04 mars 2015 av Vården.se

Om Plastikkirurg Leif Gylbert

Dr. Leif Gylbert driver sedan 1995 plastikkirurgisk klinik vid Sophiahemmet med i huvudsak estetiska operationer samt även hudföryngring, injektions- samt laserbehandling. Han är legitimerad läkare och specialist i plastikkirurgi.

Kliniken

Vår klinik är belägen på Sophiahemmet i Stockholm, i huvudbyggnaden. Där har vi tillgång till nybyggda moderna operationssalar och nyrenoverade vårdavdelningar med kunnig personal. Där bedrivs, förutom mottagning, även den del av den kirurgiska verksamhet som utförs under lokalbedövning samt injektions-, ljus- och laserbehandling.

Vår personal

Sjuksköterskorna vid kliniken är specialutbildade inom plastikkirurgi som med koordinatorsamtal noggrant informerar patienten före operationen. På kliniken arbetar även en undersköterska och en läkarsekreterare. Övrig sjukvårdspersonal på operationsavdelningar och vårdavdelningar arbetar under Sophiahemmets regim.

Välkommen till oss du också!

Informationen uppdaterades 04 mars 2015 av Vården.se

Behandlingar hos Plastikkirurg Leif Gylbert

Ansiktslyftning hos Plastikkirurg Leif Gylbert i Stockholm

Hur går ansiktslyftning till? Ett ansiktslyft kräver operation och ingreppet sker under narkos och tar mellan 90-120 minuter. Ett snitt l...

Bröstförstoring hos Plastikkirurg Leif Gylbert i Stockholm

Hos vissa kvinnor utvecklas inte brösten normalt, detta kan ha ärftliga orsaker. Hos andra sker en utarmning av brösten efter amning. I båda...

Bröstlyft hos Plastikkirurg Leif Gylbert i Stockholm

Varför genomför man ett bröstlyft? Bröst tenderar att sjunka med åren. Det är vanligen en långsam process och dessutom individuell beroen...

Bukplastik hos Plastikkirurg Leif Gylbert i Stockholm

När tillämpar man bukplastik? Vävnadsöverskott på magen kan uppstå efter graviditeter eller efter en större viktsreduktion. Andra orsaker...

Ögonlocksplastik hos Plastikkirurg Leif Gylbert i Stockholm

När tillämpas ögonlocksplastik? När elasticiteten i vävnaden minskar med åren yttrar sig detta som ett överskott av hud över och under ög...

Pannlyft hos Plastikkirurg Leif Gylbert i Stockholm

Varför genomför man pannlyft? Lågt sittande ögonbryn och horisontella veck i pannan är ett resultat av åldrande. Det finns även ärftliga ...

Fettsugning hos Plastikkirurg Leif Gylbert i Stockholm

När tillämpar man fettsugning? Lokaliserad fetma förekommer vanligen på magen, låren, höfterna, knäna eller under hakan. Orsaken till det...

Läpplastik hos Plastikkirurg Leif Gylbert i Stockholm

Olika typer av ingrepp vid läpplastik Anledningen till varför man anpassar ingreppen är för att man ska kunna göra olika former och storl...

Näsplastik hos Plastikkirurg Leif Gylbert i Stockholm

Varför tillämpas näsplastik? Patienter som genomgår näsplastik vill oftast ha en mindre näsa antingen smalare, kortare eller lägre eller ...

Ami

Läkarsekreterare

Lena

Leif Gylbert

Leif Gylbert

Leg. läkare och specialist i plastikkirurgi

Han är utbildad på Karolinska Institutet, verksam på Plastikkirurgiska Kliniken Karolinska Sjukhuset sedan slutet av 70-talet fram till 1994. Sedan 1995 driver han plastikkirurgiska kliniken vid Sophiahemmet i Stockholm.

Leif är medlem i Sveriges Läkarförbund, Svensk Plastikkirurgisk Förening, Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi, Nordisk Plastikkirurgisk Förening samt International Society for Aesthetic Plastic Surgery.

Karta - Valhallavägen 91, Stockholm

17:57 - 29 okt, 2016

00:04 - 01 jan, 2014 skrev:

Jag genomgick en total näsplastik på Sophiahemmet. Det var det bästa som kunde hända mig, operationen har förändrat mitt liv. Jag är evigt tacksam gentemot Dr. Leif Gylbert.

20:33 - 06 dec, 2013 skrev:

Jag, kille, genomgick en total näsplastik(smalare näsben, mindre tipp och indragna näsvingar) för drygt 3 månader sen på Sophiahemmet.
Dr Leif Gylbert har gjort ett fantastisk jobb. Han har förändrat mitt liv och självförtroende. Jag led mycket pga min stora näsa, som dominerade ansiktet.
Trots att det bara har gått 3 månader och att jag har tjock hud och mycket svullnad på näsan, är jag mycket nöjd med resultatet. Näsan ser verkligen naturlig och harmonisk efter så kort tid. Jag kan knappt bärga mig för att se slut resultatet, vilket brukar vara ett år efter operationen då all svullnad förhoppningsvis har lagt sig.

18:06 - 09 sep, 2013 skrev:

Jag genomgick en skönhetsoperation ( näsplastik ) för ungefär sju månader sen i Sophia hemmet och då var det Dr.Leif Gylbert som genomförde operationen. Min näsa ser jätte naturlig ut och söt! Det ser inte alls ut som en ''fake'' näsa, mångra andra kiruger får näsan att se väldigt oäkta t men Leif förstod mig direkt! både han och sköterskorna var otroligt vänliga och välkomnande, jag kände ingen smärta bara dagen efter men det var inte så värst mycket. Jag rekommenderar de starkt! Jag lovar hade jag kunnat så hade jag gjort om det för att de var så duktiga!

• Fråga ställd 19:47 29 jun 2017

Hej, jag funderar över vad det kostar att komma in på konsultation och höra lite efter Näsplastik samt bli fotograferad för att få se lite simulering av näsan.

Hej Auwes!
    Tack för ditt mail. En konsultation kostar 500 kr, då ingår även datasimulering av din näsa. Du är välkommen att ringa oss på telefon nr 08-21 01 01 då kan vi svara på fler frågor eller om du vill boka in en tid för konsultation.

• Fråga ställd 14:36 05 nov 2016

Hej!
    Hur mycket kostar det att flytta in/förminska näsvingarna några mm?
    Mvh Julie

Hej Julie!
    Tack för ditt mail. Tyvärr har jag ingen fast kostnad för detta ingrepp. Exakta summan får du när du och doktorn har träffats och han har gjort en bedömning om vad som behöver göras utifrån dina önskemål och förutsättningar. Du är välkommen att ringa oss på telefon nr 08-21 01 01 om du önskar boka in en konsultation eller om du har fler frågor.

• Fråga ställd 21:05 01 jul 2016

Hej, undrar hur mycket det kostar att ta bort en liten knöl på näsbenet utan att röra något annat? :)

Hej Loreen!
    En mindre näsplastik kostar från 28.000 k, det exakta priset får du när du och doktorn har träffats. Du är välkommen att ringa oss på telefon nr 08-21 01 01 om du har fler frågor eller om du vill boka in en konsultation.

• Fråga ställd 11:18 05 maj 2016

Vad kostar en näsoperation? Har inte tjock hud på näsan och inget brosk:)

Hej Sevgi!
    En näsoperation kostar från 38.000 kr. Det exakta priset får du när du har träffat doktorn. Du är välkommen att ringa oss på telefon nr 08-21 01 01 om du har fler frågor eller om du vill boka in en konsultationstid.

Med vänlig hälsning Catharina usk