Massage

Metropolis - Östermalm, Stockholm

Vad är massage bra för?

Den primära effekten är att lösa upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och flexibla. Massage kan även öka blodcirkulationen, frigöra endorfiner som har en smärtlindrande effekt och hormonet oxytocin som kallas ”lugn-och-ro-hormon”.

Har massage några biverkningar?

Rätt utförd massage har få biverkningar, många upplever dock en kortvarig men ökad stelhet dagen efter massagen men när det lagt sig brukar rörligheten vara bättre än innan massagetillfället. Man kan bli trött och dåsig efter en massage. Många blir också kissnödiga och törstiga av massage, detta beror på att blodcirkulationen ökar.

När är massage inte bra?

En kraftig och djupgående helkroppsmassage kan vara olämpligt för personer med högt blodtryck, pågående infektion med feber, cancer, hjärtsjukdom, blodpropp, benskörhet eller andra svåra sjukdomar.

Nästan alla kan däremot få mjuk och lätt massage. Man ska inte få massage kring ett öppet sår, benbrott, inflammerade leder, åderbråck, skadade muskler, trasiga senor och ledband eller stora blåmärken.

Behandlingen utförs av

• Bengt Holmberg

Telefon 073-568 42 20

Massageterapeut
    Massage vid besvär eller idrottsskador.

Informationen uppdaterades 24 april 2017 av Vården.se

073-568 42 20
Visa telefonnummer

Birger Jarlsgatan 36, Stockholm - visa på karta

Om Metropolis

Här på Metropolis erbjuder vi både rehab och friskvård. Rehaben sker genom våra duktiga naprapater, kiropraktorer, sjukgymnaster och massörer.

Friskvård sker genom vårt gym där du kan träna på egen hand med hjälp av ett träningsprogram som en instruktör lagt upp till dig alternativt kan du välja att träna tillsammans med en personlig tränare som är med och coachar dig genom dina pass.

Våra ljusa och fräscha lokaler hittar du på Birger Jarlsgatan 36, ett stenkast från Stureplan. Hos oss kan du träna både kondition, styrka och rörlighet.

Frukost varje dag

Vi serverar frukost mellan 08.00 - 10.00. Perfekt start på dagen med ett träningspass, som av slutas med en Metropolisfrukost. Eller avsluta passet med någon av våra hälsosmoothies.

Du kan också vara med på våra schemalagda drop-in klasser. Vi erbjuder till exempel Cirkelträning, Yoga, Metrospinn, Core och Thaiboxning.

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Metropolis

• Naprapatbehandling

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ... Läs mer

• Personlig träning

Att träna med en personlig tränare är att få högsta kvalitet och resultat för den tid du avsatt. På Metropolis har vi samlat ett team av per... Läs mer

• Sjukgymnastik

Sjukgymnastik genomförs för att underhålla eller få tillbaka, rehabilitera, och möjliggöra bästa rörelseförmåga för att uppnå ett bra arbets... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Aktivera Kiropraktik och Privatvård Tillgängligheten verkar bättre hos er än konkurrenter men ni har mycket bokat. - Gustav Cedenholm
    • BB Stockholm Family Ekerö Superbra hjälp med alla frågor osv. Johanna är super! :) - Malin Jonsson
    • Rosenlunds vårdcentral Detta är en riktigt dålig vårdcentral. Rekommenderas inte. - Moa Larsson
    • Rehdo Ett bra bemötande av en läkare som bryr sig samt tar sig tiden att lyssna på sin patient. Kunnig inom sin profession och som har hjälpt mig ... - Tatjana Sadkov