Executive Premium Screening

43 000 kr

Ingen moms tillkommer

Blasieholmsgatan 4A, Stockholm - Visa på karta

Executive Health - Östermalm, Stockholm

Den kompletta hälsoundersökningen Executive Premium Screening tar ca 6 timmar.

Executive Premium Screening omfattar:

• Genomgripande samtal med läkare om tidigare hälsa, ärftlighet och livsstil
  • Klinisk undersökning av läkare
  • Vilo-EKG
  • Arbets-EKG
  • Blodanalyser (47 st.)
  • Bentäthetsmätning
  • Spirometri
  • Echocardiodram, ultraljud hjärta
  • Carotis-Doppler, ultraljud pulskärl på hals
  • Femoralis-Doppler, ultraljud pulskärl i ljumske
  • Magnetkamera hjärna
  • Magnetkamera bröstkorg/hjärta
  • Magnetkamera buk inklusive tjocktarm, lever, gallblåsa, gallgång, bukspottskörtel, njurar, mjälte, lymfkörtlar, prostata/livmoder och livmoderhals.
  • Magnetkamera blodkärl inklusive aorta
  • Resultatgenomgång hos läkare då även riskfaktorer och ev. livsstilsförändringar gås igenom. Behandling och kontroll på kliniken av nyupptäckta sjukdomar. Vid behov remiss till sjukhusklinik. Skriftlig sammanställning av resultat och CD-skiva med MR-bilder.

Rekommenderad frekvens

Är du mellan 40-50 år, vart 5:e år.
Mellan 50-60 år, vart 4:e år.
Över 60 år, vart 3:e år.

Kompletterande undersökningar

Executive Premium Screening kan vid återbesöket kompletteras med olika MR undersökningar:

• MR lungor, 4 000 kr.
  • MR ortopediska t.ex ländrygg, axel eller knä, 3 000 kr inkl. ortopedkonsultationen.

Kontakta oss gärna för mer information eller för att boka en tid för konsultation.

Informationen uppdaterades 11 april 2017 av Vården.se

Om Executive Health

Framtidens hälsoundersökning – redan idag!

Executive Health erbjuder Europas mest avancerade och säkra hälsoundersökning för att upptäcka sjukdomar som skulle få allvarliga konsekvenser för din hälsa om de inte behandlades i tid.

Vi använder oss av den senaste tekniken för detaljerade undersökningar av bl.a. hjärtat, artärerna, buken och hjärnan. Våra erfarna läkare går noggrant igenom varje aspekt av din hälsa.

Vilka sjukdomar söker vi efter?

Vi undersöker framförallt för cancer och hjärt- och kärlsjukdomar. Sedan starten i augusti 2008 har vi undersökt mer än 1600 personer. De flesta fynden har behandlats på kliniken där våra läkare också framgångsrikt coachat till livsstilsändringar för många goda levnadsår. Operationsfallen har remitterats till sjukhus.

En grundinställning för oss är att inte skapa onödig oro. Därför undersöker vi bara för sådant som ska åtgärdas omgående och därför arbetar vi inte heller med DNA-analyser eller andra tumörmarkörer än för prostatacancer. Vi följer utvecklingen även på detta område för att vi vill ligga i framkanten på alla områden inom tidig upptäckt.

Cancer

I västvärlden är cancer den näst mest vanliga dödsorsaken, efter hjärt- och kärlrelaterade sjukdomar, och står för ca 25% av alla dödsfall. Bara i Sverige får årligen 50.000 personer diagnosen cancer.

Idag finns beprövad diagnostisk metodik för att upptäcka många typer av cancer på ett tidigt stadium då de ännu inte gett symptom. Många av de som avlider av cancer skulle således ha kunnat räddas med den typ av undersökning som Executive Health erbjuder.

Hjärt-/kärlsjukdomar

Hjärtinfarkt är den vanligaste dödsorsaken i Sverige idag och svarar för 30% av alla dödsfall. I Sverige drabbas drygt 20.000 personer av hjärtinfarkt årligen. Hjärt-/kärlrelaterade sjukdomar drabbar nästan lika ofta kvinnor som män.

Utvecklingen av förträngningar i blodkärlen är en flerårig process och styrs av såväl påverkbara riskfaktorer som icke påverkbara. När man drabbas av hjärtinfarkt eller kärlkramp är oftast kärlförändringarna redan långt framskridna. Det är därför av stor betydelse att hitta begynnande kärlförändringar på ett tidigt stadium innan symptom uppträder.

Välkommen till oss på Executive Health!

Informationen uppdaterades 11 april 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Executive Health

Executive Heart Screening hos Executive Health i Stockholm

24 000 kr Ingen moms tillkommer

Den absolut mest omfattande hjärt- och kärlundersökningen – Executive Heart Screening är lämplig om du har ärftlighet för hjärt-/kärlsjukdom...

Executive Premium Screening hos Executive Health i Stockholm

43 000 kr Ingen moms tillkommer

Den kompletta hälsoundersökningen Executive Premium Screening tar ca 6 timmar. Executive Premium Screening omfattar: Genomgripande s...

Executive Start Screening hos Executive Health i Stockholm

21 000 kr Ingen moms tillkommer

För dem som är yngre än 40 år erbjuder vi en åldersrelevant undersökning – Executive Start Screening. Undersökningen tar 3½ timmar och fokus...

Anders Melcher

Leg. läkare, docent, specialist i klinisk fysiologi, tidigare klinikchef på Danderyds sjukhus, Stockholm.

Lars Erik Strandberg

Telefon: 08–410 957 02

Leg. läkare och specialist i invärtesmedicin och hjärtsjukdomar, tidigare klinikchef i Norrtälje.

Staffan Bremmer

Leg. läkare, med. dr, specialist i radiologi, tidigare klinikchef på Karolinska sjukhuset, Solna.

Ulf Lillkrona

Telefon: 08-410 957 01

Leg. läkare, docent, specialist i ortopedi, tidigare klinikchef på Danderyds sjukhus, Stockholm.

Karta - Blasieholmsgatan 4A, Stockholm