1/3
Öppet i morgon från 08:00

Vegatus

Grev Turegatan 7, Stockholm

Vegatus

Varumärket Vegatus vilar på en solid grund av framstående och mycket erfarna läkare som vill gå ifrån dagens sätt att behandla allvarliga sjukdomar först när symptom visat sig till att aktivt söka efter tidiga sjukdomstecken – långt innan patienten själv känt av några symptom.

Vi tar emot både företag och privatpersoner.

Diagnos före symptom

Vi vet att cancer liksom t ex hjärt- kärlsjukdomar kan upptäckas innan de ger symptom – bara man vet vad man letar efter och har tillräcklig kunskap att analysera alla blodvärden, väga in genetik och livsstilsfrågor för att sedan lägga det intellektuella pussel som leder fram till en sjukdomsmisstanke.

Många känner en oro inför att göra den här typen av undersökningar, man är helt enkelt orolig vad sjukdomen kan innebära. Men faktum är att både gällande cancer, hjärt-kärlsjukdomar och diabetes typ 2 är oddsen för att bli helt frisk högre ju tidigare man upptäcker den.

Om Vegatus läkarmottagning

Vegatus har läkarmottagning och kontor på Grev Turegatan i Stockholm, centralt beläget precis vid Östermalmstorg. Våra program med hälsokontroller drivs av ansvarig läkare docent Jörgen Boëthius och ansvarig sköterska Anna Nygren.

Informationen uppdaterades 10:04 - 23 mar, 2021

Hormonrubbningar hos Vegatus i Stockholm

Pris: 6000 kr

Hos oss kan du träffa en endokrinolog!

Hos oss på Vegatus arbetar en specialiserad läkare som undersöker och behandlar sjukdomar i kroppens hormonproducerande organ. Sjukdomarna kan orsakas av överproduktion av - eller brist på - hormoner. De kanske vanligaste sjukdomarna som behandlas av endokrinologer är sjukdomar som drabbar sköldkörteln.

Vanliga symtom vid hormonrubbningar

Det finns ett stort antal endokrinologiska sjukdomar och gemensamt för dem är att ”vanliga” läkare ofta har svårt att hantera dem. Vid en hormonrubbning har en kemisk obalans uppstått och symtomen på dessa kan vara vaga och ibland ta tid innan de visar sig. Ofta vet patienten inte om att det är just en hormonrubbning som orsakar symtomen och vet därför inte att det är en endokrinolog de ska gå till.

Men några symtom som kan uppstå vid hormonrubbningar är:

• Kronisk trötthet
  • Orkeslöshet
  • Ont i kroppen
  • Klimakteriebesvär
  • Konstiga viktuppgångar
  • Håravfall
  • Dålig hy
  • Lealöshet

Hormonrubbningar kan medicineras och gör att du kan leva ett normalt liv utan besvär.

Hur går en utredning till?

Vid ett nybesök får du träffa endokrinologen för att berätta om dina symtom och problem. Nästa steg blir sedan att ta eventuella prover. Vid ditt uppföljande besök går vi igenom provsvaren samt diskuterar behandlingsåtgärder. Detta besöka kan tas på telefon vid behov.

Vi erbjuder även uppföljning för de som redan fått en diagnos då vi bland annat kan kolla din dosering.

Hos Vegatus kan du få en tid snabbt!

Det finns en brist på endokrinologer via vårdcentralen eller andra vårdenheter som drivs av landstinget, vilket gör att patienter kan behöva vänta länge. Hos oss på Vegatus har vi kort väntetid till vår endokrinolog och kan därför erbjuda dig en tid snabb. Dock är vi en privat mottagning och högkostnadsskyddet gäller därför inte.

Kontakta oss på Vegatus om du har några frågor!

Företagshälsovård - kontor
hos Vegatus i Stockholm

Inom företagshälsovården gör vi bland annat omfattande hälsokontroller med speciellt fokus på att hitta cancer, hjärt- kärlproblem och andra...

Hälsokontroll privat - MEDI
hos Vegatus i Stockholm

Vad innebär hälsokontroll MEDI? Medi är en allmän hälsokontroll inriktad på att identifiera symptom på sjukdomar som hjärt-kärlsjukdomar ...

Pris: 4200 kr

Hälsokontroll privat - MAXI
hos Vegatus i Stockholm

Vad innebär hälsokontroll MAXI? Maxi är en heltäckande hälsokontroll och innehåller två läkarsamtal och tumörmarkörer som är avsedda att ...

Pris: 6800 kr

Hälsokontroll privat - MAXI PLUS
hos Vegatus i Stockholm

Maxi Plus är en mycket omfattande hälsokontroll inriktad på att identifiera symptom på sjukdomar som cancer, hjärt-kärlsjukdomar och diabete...

Pris: 7900 kr

Hälsokontroll MAXI PLUS med helkropps-MR
hos Vegatus i Stockholm

Maxi Plus med helkropps-MR är en oerhört omfattande hälsokontroll inriktad på att identifiera symptom på sjukdomar som cancer, hjärt-kärlsju...

Frågor och svar

Fråga ställd 12:40 - 1 feb, 2020

Hej! Jag är intresserad av att göra en MAXI plus med helkropps-MR men jag undrar vilka organ som undersöks i helkropps-MR? Tack

Vegatus svarar:

Hej Isabelle Tack för din fråga. Vi undersöker med hjälp av MR-teknik med ett snitt var 10:e mm från skallen till övre delen av låren. Det innebär att hela skallen samt alla organ i torson undersöks. Armar och ben undersöks inte pga att där finns det sekundära tumörer och då hittar vi modertumören i undersökningen.

Fråga ställd 12:44 - 16 dec, 2019

Hej Vad kostar en helkropps-MR-undersökning? MVH Pia Hjalmarsson

Vegatus svarar:

Hej. Man börjar med ett läkarbesök då man går igenom vad man är orolig för och bakgrund, sedan görs en ordentlig läkarundersökning. Efter det så tas alla blodprover och urinprover samt att man får med sig hem för avföringsprover. Så går vi igenom alla organsystem i kroppen och ser om allt fungera som det ska. Efter ca 10 dagar så gör man MR-undersökningen. Det tar ca 45 minuter i kameran. Efter ca 10 dagar så har vi fått provsvaren och då kommer patienten på återbesök till sin läkare och man går igenom vad proverna och röntgensvaren innebär och hur de hänger ihop och vad man ska göra för att de ska bli bättre. Om vi hittar något så ser vi till att det första steget i utredningen tas och att man kommer till rätt instans direkt. Priset för hela processen är 29 000:- Ring gärna oss på 08/122 000 20 om du har frågor eller om vill hitta en tid för första läkarbesöket.

Fråga ställd 07:32 - 30 nov, 2019

Hejsan! How much does the "Hälsokontroll MAXI PLUS med helkropps-MR" cost? mvh

Vegatus svarar:

Hej Fadi Tack för din fråga om Vegatus hälsokontroll med helkropps-MR. För hela undersökningen med alla läkarbesök, blodprover, urinprover, avföringsprover, uppföljning, MR-undersökning samt remiss vid eventuell sjukdom är priset 29 000 kr. Kontakta oss gärna på info@vegatus.se eller 08/122 000 20 så kan vi berätta mera.

Fråga ställd 02:32 - 19 nov, 2019

Vad kostar maxi plus med mr?

Vegatus svarar:

Hej Niklas, Tack för ditt mail. Vårt paket Maxi plus med helkropps-mr kostar 29000 kronor. Du får gärna läsa mer om vad som ingår i detta paket. Vad god se länken nedan: https://www.vegatus.se/vara-paket/halsoundersokning-maxi-plus-med-helkropps-mr/ Med vänlig hälsning, Sara Al-Amirri, Sjuksköterska sara.al-amirri@vegatus.se 08-122 000 29 Riddargatan 16 114 51 Stockholm 08-122 000 20 www.vegatus.se

Fråga ställd 16:56 - 18 aug, 2019

Hej! Jag undrar ni kan ange ett pris eller ett ungefärligt prisspann för maxi-plus undersökningen med MRI? Jag undrar också om det är möjligt att genomföra hela paketet på en dag eller två efter varandra följande dagar för personer som inte bor i Stockholm? (PS! Ni har fortfarande information på webbsidan om att det är semesterstängt t.o.m. 9 augusti)

Vegatus svarar:

Hej Frida Tack för ditt meddelande. Vår hälsoundersökning Maxi plus med helkropps-MR kostar 29 000 kr för alla prover, läkarbesök MR och uppföljning om vi hittar tecken på sjukdom. För de patienter som reser till vår mottagning i Stockholm så brukar vi ordna så att de kan träffa läkaren och ta sina prover på förmiddagen och göra MR-undersökningen senare under samma dag. Ring gärna oss på 08/122 000 20 eller maila på info@vegatus.se så kan vi berätta mera om hur det går till.