Logo Tandläkare Olof Thörne

Tandläkare Olof Thörne - Östermalm, Stockholm

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en visdomstand.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan behövning innan själva behandlingen börjar.

Vad ingår i priset för tandutdragning?

I priset ingår alla moment men om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare. I vissa fall kan det även krävas en kontrollröntgen ca 14 dagar efter behandlingstillfället.

Informationen uppdaterades 31 maj 2018 av Vården.se

1 190 kr

Vanlig utdragning av en tand. Alla moment ingår.Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Linnégatan 52, Stockholm - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 08:00 - 17:00 Lunchstängt 12:30-13:30
  • Fredagar se hemsidan

Om Tandläkare Olof Thörne

Jag, Olof Thörne, är en erfaren tandläkare som har över 30 år inom tandvårdsbranschen. Jag erbjuder allmäntandvård med specialinriktning på rotfyllningar och estetisk tandvård. Hos mig får du som patient ett personligt bemötande eftersom jag månar om mina patienters tandhälsa.

Flera specialister under samma tak

Min mottagning ligger i samma lokaler som Linnétandläkarna på Östermalm, Stockholm. Det är en mottagning där ett flertal specialisttandläkare driver egna praktiker men med gemensamma tandhygienister och tandsköterskor. Det gör att vi tillsammans kan erbjuda våra patienter all typ av tandvård.

Alla är välkomna - remiss behövs inte

Till mig är alla välkomna - ung som gammal - och du behöver ingen remiss för att boka en tid. Men har du fått en remiss från din tandläkare eller tandhygienist är du mer än välkommen på en behandling hos mig!

Välkommen till Tandläkare Olof Thörne!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandläkare Olof Thörne