1/4
Öppet i morgon från 08:00

Tandläkare Robin Pettersson

Karlavägen 40, Stockholm

Tandläkare Robin Pettersson

Tandläkare Robin Petterson är en av tre tandläkare på tandvårdskliniken Karlatandläkarna.

Vi utför all slags tandvård, estetisk tandvård, blekning, implantatbehandling, kirurgi och allmän tandhygien. Särskilt specialiserade är vi på implantatbehandling med Astra Techs implantat.

På kliniken arbetar tre tandläkare och två tandhygienister. Kliniken är väletablerad i Stockholm.

Vi har öppet som vanligt!

Vi håller mottagningen öppen som vanligt och välkomnar både nya och gamla patienter. Vi erbjuder också akuttider för dig som har fått akuta besvär med tänderna och behöver få hjälp snabbt.

Hos oss kan du känna dig trygg; vi är mycket noggranna med våra rutiner kring hygien och vi följer naturligtvis nationella riktlinjer kring smittskydd. Har du frågor om hur vi arbetar eller vill boka en tid är du varmt välkommen att kontakta oss!

Om våra lokaler

Du hittar oss i fina lokaler på Karlavägen 40, 50 m ifrån Sturegatan. Vi sitter ljust på femte våningen.

Vilka är vi som jobbar på Karlatandläkarna

• Tandläkare Robin Petterson
  • Tandsköterska Monica Cronlund
  • Tandsköterska Pia Allinger

Informationen uppdaterades 16:56 - 27 mar, 2020

Implantat hos Tandläkare Robin Pettersson i Stockholm

För 23 år sedan utfördes på denna klinik de första behandlingarna med de implantat som i dag är Astra Tech Dental Implant System. Implantatsystemet har i dag utvecklats till ett av de ledande implantatsystemen i Sverige och i världen.

Vi har alltså en mycket lång erfarenhet av behandling av tandlöshet med dentala implantat och kan idag uppvisa mycket bra resultat hos patienter som haft sina implantatbroar i 20 år.

Tandläkarundersökning
hos Tandläkare Robin Pettersson i Stockholm

Har du fått ont i en tand eller är det dags för en årlig undersökning? Hos mig tar vi väl hand om dig oavsett behov. I undersökningen in...

Bettskena
hos Tandläkare Robin Pettersson i Stockholm

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Tandblekning

Kronor
hos Tandläkare Robin Pettersson i Stockholm

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig o...

5 / 5

8 okt, 2019 PerOlof S. skrev:

Robin är den bästa tandläkare jag träffat och jag är själv tandläkare.

8 feb, 2019 S..a skrev:

Bästa tandläkaren! Kan varmt rekomendera Robin Pettersson och hans team. Jag har 2 implantat utförda hos Robin 2012/2013 och är mycket nöjd med hela processen. Evigt tacksam kund!

Måndag - Fredag : 08:00 - 17:00 Lunchstängt kl 12:00-13:00

Måndag - Fredag : 08:00 - 17:00 Lunchstängt kl 12:00-13:00