1/8

Stockholms Kiropraktorklinik

Biblioteksgatan 29, Stockholm

Stockholms Kiropraktorklinik

Kiropraktor i Stockholm med över 25 års erfarenhet!

Stockholms Kiropraktorklinik ligger centralt i fina och ljusa lokaler ett stenkast ifrån Stureplan.

Vi hjälper dig med en rad olika besvär som till exempel

• Idrottsskador
  • Ischias
  • Ledbesvär
  • Nackspärr
  • Ryggskott
  • Tennisarm

Om kiropraktik

Kiropraktiken är en vetenskap som bygger på naturvetenskapliga principer och utvecklas i takt med aktuell forskning. Dess målsättning är att stimulera kroppens medfödda förmåga till självläkning.

En kiropraktor är specialiserad på att behandla besvär i rörelseapparaten – primärt ryggraden – och effekterna av dess funktionsstörningar på nervsystemet. Det är en behandlingsform som bland annat omfattar diagnostik, behandling, rehabilitering och förebyggande av besvär i rörelseapparaten.

Legitimerade Kiropraktorers Riksorganisation

Vi är aktiva medlemmar i LKR - Legitimerade Kiropraktorers Riksorganisation.

Mottagningen grundades 1983 och vi har idag även en mottagning i Uppsala.

Varmt välkommen till Stockholms Kiropraktorklinik!

Informationen uppdaterades 17:11 - 1 mar, 2016

Nackspärr hos Stockholms Kiropraktorklinik

Pris: 700 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En nackspärr kan sitta i flera veckor.

Vad kan orsaka nackspärr?

En orsak kan vara om man har suttit med nacken i direkt vinddrag och blivit kall om den. Den kan också utlösas av en olämplig sovposition eller om man har gjort en allt förhastad rörelse med nacken. Ibland behöver nackspärr inte ha någon påtaglig orsak.

Vad kan jag själv göra om jag har fått nackspärr?

• Se till att hålla din nacke varm. Förse gärna nacken med en halsduk eller en vetesäck som man kan värma i mikron. En varm dusch kan också göra nacken gott.

• Det är bra att röra på sig om man har fått nackspärr, dock med viss försiktighet.

• Receptfria värktabletter innehållande Paracetamol bidrar också till minskad smärta.

Finns det något jag kan göra för att förebygga nackspärr?

Regelbunden motion och stärkt nackmuskulatur kan minska risken för nackspärr. Att tänka på sin arbetsposition, både på jobbet och privat, är också viktigt. Om man ofta vaknar med stel nacke kan man behöva se över sin kudde.

Välkommen att kontakta oss!

Kiropraktorbehandling
hos Stockholms Kiropraktorklinik

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler och smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom ...

Tennisarmbåge
hos Stockholms Kiropraktorklinik

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ...

Ryggskott
hos Stockholms Kiropraktorklinik

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfre...