1/8

Stockholms Kiropraktorklinik

Biblioteksgatan 29, Stockholm

Stockholms Kiropraktorklinik

Kiropraktor i Stockholm med över 25 års erfarenhet!

Stockholms Kiropraktorklinik ligger centralt i fina och ljusa lokaler ett stenkast ifrån Stureplan.

Vi hjälper dig med en rad olika besvär som till exempel

• Idrottsskador
  • Ischias
  • Ledbesvär
  • Nackspärr
  • Ryggskott
  • Tennisarm

Om kiropraktik

Kiropraktiken är en vetenskap som bygger på naturvetenskapliga principer och utvecklas i takt med aktuell forskning. Dess målsättning är att stimulera kroppens medfödda förmåga till självläkning.

En kiropraktor är specialiserad på att behandla besvär i rörelseapparaten – primärt ryggraden – och effekterna av dess funktionsstörningar på nervsystemet. Det är en behandlingsform som bland annat omfattar diagnostik, behandling, rehabilitering och förebyggande av besvär i rörelseapparaten.

Legitimerade Kiropraktorers Riksorganisation

Vi är aktiva medlemmar i LKR - Legitimerade Kiropraktorers Riksorganisation.

Mottagningen grundades 1983 och vi har idag även en mottagning i Uppsala.

Varmt välkommen till Stockholms Kiropraktorklinik!

Informationen uppdaterades 17:11 - 1 mar, 2016

Kiropraktorbehandling hos Stockholms Kiropraktorklinik

Pris: 700 kr

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler och smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom att behandla leden förbättras både nervsystemets funktion och muskulaturens spänningstillstånd medan smärta och värk lindras.

Ryggen består av många leder mellan kotorna och det är ofta ryggen som kiropraktorn behandlar även om den upplevda smärtan sitter utanför ryggraden.

Före en kiropraktorbehandling

Du behöver inte förbereda dig inför ett besök hos oss.

Under kiropraktorbehandlingen

Besöket inleds med att vi gör en ordentlig undersökning för att förstå vad ditt besvär är och vad det beror på. Behandlingen utförs främst med händerna och en behandlingsmetod som många känner till är kiropraktisk justering. När kiropraktorer justerar en led kan gas som finns mellan lederna frigöras och på grund av tryckutjämningen kan då ett ljud, ett ”knäpp”, uppstå.

Efter kiropraktorbehandlingen

Det flesta upplever att besväret minskar redan under behandlingen. Ibland kan man uppleva en känsla som påminner om träningsvärk efter en behandling men detta är ingen fara. Ofta kan det vara bra att ta det lugnt någon dag efter behandlingen men det är från fall till fall.

Hur många gånger behöver man genomgå en kiropraktorbehandling?

Svaret på detta är individuellt men mellan 3-6 gånger är vanligt.

Nackspärr
hos Stockholms Kiropraktorklinik

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n...

Tennisarmbåge
hos Stockholms Kiropraktorklinik

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ...

Ryggskott
hos Stockholms Kiropraktorklinik

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfre...