Logo Medikus

Medikus - Örgryte-Härlanda, Göteborg

Hos Medikus i Göteborg erbjuder vi hälsokontroller och undersökningar. Alla undersökningar är ledda av läkare som gör mycket noggranna mätningar och analyser.

Utöver vår ordinarie hälsokontroll erbjuder vi även en utvidgad hälsoundersökning samt blodprov för prostatacancer på män över 50 år och kontroll av sköldkörtelhormon TSH på kvinnor över 50 år.

Vad innehåller en hälsokontroll?

Hälsokontrollen innefattar en läkarundersökning samt mätning av blodtryck, vilo-EKG, lungfunktion, syn, hörsel och blodprov (blodvärde, blodsocker, leverfunktion och blodfetter).

Vad innehåller den utökade hälsokontrollen?

Vår utökade hälsokontroll riktar sig till dig över 40 år eller som tränar mycket.

Den utökade hälsokontrollen innehåller även ett arbetsprov på cykel med EKG-registrering som ger en noggrannare bedömning av ditt hjärta och ett mått på din kondition och syreupptagningsförmåga.

Vi utför också en kroppsanalys med vår Tanita-våg som bland annat ger oss information om din fettprocent, fettmassa och muskelmassa samt basala metabolism (BMR) och metabolisk ålder.

Informationen uppdaterades 08 november 2017 av Vården.se

Visa telefonnummer

Långåsliden 24, Göteborg - Visa på karta

• Måndag - Fredag 09:00 - 16:00 Lunchstängt 12:00-13:00

Om Medikus

Företagshälsovård – Hälsokontroller - Intyg

På Medikus i Göteborg arbetar vi med företagshälsovård, sjukvård och friskvård. Hos oss erbjuder vi hälsokontroller och hälso- samt stressprofiler. Vi utfärdar även intyg och gör olika typer av vaccinationer.

Medikus startades 1997 och vi arbetar fortfarande med samma saker på samma sätt. Du kan göra din hälsoundersökning här hos oss eller via vår fältmottagning som kommer ut och gör undersökningarna på plats hos er på företaget.

Kvalitet är ett av Medikus viktigaste ledord och därför genomför vi regelbundna kundundersökningar och utför ett kontinuerligt kvalitetsarbete av verksamheten.

Enda mottagningen som utfärdar samtliga sjöintyg och offshore-intyg

Medikus är den enda mottagningen i Sverige som utfärdar alla intyg som behövs sjö- och offshorearbete. Vår leg läkare Maurice Westerlund utför alla internationella offshore-intyg och är även Sveriges enda rymdläkare. Våra kunder kommer från hela landet och slipper nu att åka till England för att få dessa intyg utfärdade.

Din personliga läkarmottagning

Vi vill gärna bli din personliga läkarmottagning och har möjlighet att ta emot nya patienter från 16 år.

Vi har avtal med Västra Götalandsregionen och hos oss gäller frikort.

Om du har en privat sjukvårdsförsäkring kan du använda den hos oss.

Välkommen till Medikus!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Medikus

• Företagshälsovård

På Medikus erbjuder vi företagshälsa och företagshälsovård till dig och dina medarbetare. Första steget - hälsokontroll Det första bes... Läs mer

• Intyg

På Medikus utfärdar vi olika typer av intyg som kan krävas för exempelvis förnyad körkortsbehörighet, olika typer av licenser och certifikat... Läs mer

• Vaccination

Hos Medikus kan vi vaccinera dig med de vanligaste vaccinen som exempelvis influensa, lunginflammation och TBE. Vad innebär det att vacci... Läs mer

Karta - Långåsliden 24, Göteborg

• Fråga ställd 09:54 20 nov 2017

Vi är 25 man på kontoret som skulle vilja ha regelbundna hälsoundersökningar. Vad har ni för alternativ och priser? Vem kan jag ringa och prata med?

Medikus svarar:

Hej! Hör gärna av Dig på telefon 031-402728 så berättar vi mer.
    Hälsningar Birgitta Halldén, Medikus