Boka här

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Örebro

Drottninggatan 38, Örebro - Visa på karta

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk

Svensk Provtagning Örebro kan hjälpa dig få en bild av vad som ligger bakom värk i muskler och leder, genom vår hälsokontroll för ledvärk och muskelvärk.

Det här ingår i hälsokontrollen

Vid hälsokontrollen går vi igenom 7 stycken olika områden och analyserar dem för att ge dig en bra bild av ditt allmänna hälsotillstånd. Det här tittar vi på:

1. Blodstatus - visar om du lider av blodbrist och kan ge en indikation på hur ditt immunförsvar fungerar.
  2. Inflammation - visar om det finns tecken på att du har en inflammation i kroppen.
  3. Njurfunktion - njurarna är ett av våra viktigaste organ och därför testar vi din njurfunktion.
  4. Leverfunktion - visar hur väl din lever fungerar, vilket är oerhört viktigt för att du ska må bra.
  5. Enzymer - vi undersöker enzymer, som bland annat är viktiga för matsmältning och omvandling av socker till energi.
  6. Sköldkörtel - vi undersöker om det finns tecken på att din sköldkörtel är över- eller underaktiv.
  7. Reumatism - vi tittar på om det finns tecken på någon typ av reumatisk sjukdom.

Provsvar och läkarkommentar

Det tar oftast 1-2 dagar från det att du lämnat prov hos Svensk Provtagning Örebro på Drottninggatan 38 innan du får dina svar, men ibland kan det ta lite längre tid. Tillsammans med provsvaren får du en kommentar från en legitimerad läkare. Det hjälper dig att förstå resultaten bättre och vad du eventuellt behöver göra för att förbättra dina värden.

Att tänka på innan testet

Innan du genomför din provtagning finns det några saker du behöver tänka på. När du kommer till provtagningsenheten på Drottninggatan 38 behöver du ha med dig giltig legitimation och vi rekommenderar att du tar provet innan kl 10. Provet ska tas på fastande mage. Det innebär att du inte får äta något 10-12 timmar innan provtagningen (vatten och kaffe/te utan tillsatt socker och mjölk går bra). Dagen innan provtagningen bör du undvika:

• Träning
  • Fet mat och alkohol
  • Järnmedicin
  • Levaxin
  • Medicinering med NSAID-preparat

Provtagningen bör inte genomföras vid pågående eller nyss avslutad antibiotikabehandling.

Välkommen att boka din hälsokontroll för ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Örebro!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Örebro

Välkommen till Svensk Provtagning Örebro!

Hos oss på Svensk Provtagning Örebro kan du boka skräddarsydda hälsokontroller digitalt. Vi hjälper dig med att snabbt och enkelt få en indikation på dina värden, och om det finns något i din livsstil som du behöver förändra.

Det är smidigt att göra sin hälsokontroll online! Allt sker digitalt, så när du har bokat din hälsokontroll behöver du bara lämna ditt blodprov på vårt provtagningsställe på Drottninggatan 38 i Örebro. När proverna har analyserats får du dina svar och all hälsodata i en digital journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare.

Vilka hälsokontroller erbjuder vi?

Hos oss kan du göra en rad olika hälsokontroller beroende på vad det är du vill testa. Några av de hälsokontroller vi erbjuder är:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kvinna
  • Hälsokontroll man
  • Hälsokontroll premium
  • Hälsokontroll kost

Du kan läsa mer om våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Varför är det bra att göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Örebro?

Genom våra hälsokontroller kan du enkelt få en indikation på om du ligger i riskzonen för sjukdomar såsom diabetes typ-2, eller hjärt- och kärlsjukdomar. Blodprov kan nämligen avslöja avvikande värden, något som man oftast inte är medveten om. Får du chansen att tidigt upptäcka dessa indikatorer finns det goda möjligheter att tidigt sätta in behandling och därmed motverka framtida hälsoproblem. Dessutom är det fördelaktigt att para ihop de resultaten du får av din hälsokontroll med en kombination av en varierad kost och goda levnadsvanor. Då kan du skapa förutsättningarna för ett långt och hälsosamt liv!

Så här gör du en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Örebro

1. Du loggar in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator på den hälsokontroll du vill beställa.
  2. Om du beställer din hälsokontroll på en vardag brukar Svensk Provtagning Örebro ge dig en remiss för provtagning samma dag. Den är giltig i tre månader.
  3. Du lämnar sedan dina prover på det provtagningsställe du har valt. Du kan välja bland flera; Svensk Provtagning samarbetar med aktörer i hela Sverige. Svensk Provtagning Örebro finns på Drottninggatan 38 och drivs av Encia Örebro.
  4. Du får sedan ett meddelande av oss när dina provsvar finns tillgängliga i din digitala journal. Det brukar ta cirka 1-2 dagar efter att du lämnat proverna. Ibland kan det ta något längre beroende på omfattningen av hälsokontrollen.
  5. Se all din hälsodata enkelt i din digitala journal, som du loggar in i med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Tillsammans med dina provsvar får du också utförliga kommentarer av en legitimerad specialistläkare.

Nyfiken på hur du mår på insidan? Hitta din hälsokontroll redan idag hos Svensk Provtagning Örebro!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Örebro

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Örebro

Hos Svensk Provtagning Örebro kan du få en heltäckande bild av din hälsa genom att göra vår mest omfattande hälsokontroll - Hälsokontroll Pr...

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Örebro

Hos Svensk Provtagning Örebro kan du göra en specifik hälsokontroll utformad för kvinnor. En omfattande hälsokontroll för kvinnor Den...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Örebro

Vi på Svensk Provtagning Örebro erbjuder hälsokontroller som är specifikt anpassade för män i alla åldrar. Få en tydlig bild av din hälsa...

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Örebro

Vill du enkelt få en överblick av ditt hälsotillstånd? Då kan du göra en allmän hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Örebro! Det h...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Örebro

Hos Svensk Provtagning Örebro är det möjligt att beställa ett omfattande graviditetstest (Graviditetstest stort). Det kan med stor säkerhet ...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Örebro

Misstänker du att du kan lida av någon vitaminbrist? Genom vårt test för vitaminbrist kan vi på Svensk Provtagning Örebro hjälpa dig! Vit...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Örebro

Sköldkörteln har en mycket viktig funktion i kroppen och när den är ur balans kan den ge många och varierande besvär. Därför är det viktigt ...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Örebro

För män som vill testa sitt PSA-värde går det att beställa ett prostatatest hos Svensk Provtagning Örebro. Ett prostatatest kan vara bra för...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Örebro

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Örebro

Funderar du på om du verkligen får i dig allt du behöver via kosten, eller har du övervägt kosttillskott, utan att veta exakt vad du borde t...

Karta - Drottninggatan 38, Örebro