Boka här

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Örebro

Drottninggatan 38, Örebro - Visa på karta

Hälsokontroll Premium

Hos Svensk Provtagning Örebro kan du få en heltäckande bild av din hälsa genom att göra vår mest omfattande hälsokontroll - Hälsokontroll Premium.

Den största hälsokontrollen vi erbjuder

Hälsokontroll Premium är en heltäckande hälsoundersökning som analyserar elva olika områden som är viktiga för din hälsa. Testet innefattar 52 analyter så att du ska få en så bra bild som möjligt om hur du mår på insidan. Då mäter vi detta:

• Blodstatus. Vi tittar på om du har blodbrist, eftersom det kan förklara om du ofta är trött, yr eller andfådd.
  • Vitaminer och mineraler. Vi undersöker vitaminerna och mineralerna i din kropp.
  • B-celler. Vi analyserar de vita blodkropparna, då får vi veta mer om immunförsvarets funktion och status.
  • Hjärta och kärl. Vi tittar på blodets fett- eller sockernivåer. Då kan vi få en indikation på om du löper större risk för hjärt- och kärlsjukdomar.
  • Inflammation. Vi mäter för att se ifall du har en tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.
  • Njurfunktion. Vi undersöker hur din njurfunktion fungerar.
  • Enzymer. Vi analyserar enzymerna, speciella proteiner som agerar katalysatorer i många av kroppens inre processer, till exempel omvandlingen av socker till energi.
  • Leverfunktion. Vi undersöker din leverfunktion.
  • Prostata/testosteron. Vi undersöker nivåer av testosteron hos dig samt nivåer av PSA (prostataspecifik antigen).
  • Blodsocker. Vi mäter nivån på ditt blodsocker.
  • Sköldkörtel. Vi undersöker om du har en eventuell sköldkörtelrubbning.

Hälsokontroll Premium är det största testet Svensk Provtagning Örebro erbjuder. Innan du ska lämna dina blodprover på Drottninggatan 38, kan det därför vara bra att veta att det behövs mer blod från dig för att analysera alla 52 analyter. I praktiken innebär det för dig att du kommer att lämna blod i fler rör än vid våra mindre hälsotester.

Provsvar kompletteras med uttalanden från läkare

Det kan ta 5-7 dagar innan du får provsvaren i din digitala journal. Detta då den omfattar många fler analyter än de mindre hälsokontrollerna. Tillsammans med dina provsvar får du en förklaring av en legitimerad specialistläkare som beskriver vad värdena innebär för dig. Läkaren kan även föreslå vad du kan göra för att förbättra dina värden.

Viktig information innan du lämnar dina prov på Drottninggatan 38

• Glöm inte giltig legitimation.
  • Sikta på att lämna provet innan klockan 10:00.
  • Träna inte före provtagningen.
  • Ta provet på fastande mage, det vill säga att du inte äter något 10-12 timmar innan provtagningen. Du kan däremot dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk.

Tänk på detta dagen innan:

• Ät inte fet mat.
  • Drick inte alkohol.
  • Ta inte järnmedicin.

Lämna inte prover om något av detta stämmer in på dig:

• Du tar medicin med NSAID-preparat.
  • Du har tagit Levaxin eller annan medicin för sköldkörteln några timmar precis innan provtagningen.
  • Du har eller har nyss haft en pågående infektion eller antibiotikabehandling.

Om du vill få en så bra översikt som möjligt över din hälsa, rekommenderar vi Hälsokontroll Premium. Beställ den hos Svensk Provtagning Örebro redan idag!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Örebro

Välkommen till Svensk Provtagning Örebro!

Hos oss på Svensk Provtagning Örebro kan du boka skräddarsydda hälsokontroller digitalt. Vi hjälper dig med att snabbt och enkelt få en indikation på dina värden, och om det finns något i din livsstil som du behöver förändra.

Det är smidigt att göra sin hälsokontroll online! Allt sker digitalt, så när du har bokat din hälsokontroll behöver du bara lämna ditt blodprov på vårt provtagningsställe på Drottninggatan 38 i Örebro. När proverna har analyserats får du dina svar och all hälsodata i en digital journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare.

Vilka hälsokontroller erbjuder vi?

Hos oss kan du göra en rad olika hälsokontroller beroende på vad det är du vill testa. Några av de hälsokontroller vi erbjuder är:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kvinna
  • Hälsokontroll man
  • Hälsokontroll premium
  • Hälsokontroll kost

Du kan läsa mer om våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Varför är det bra att göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Örebro?

Genom våra hälsokontroller kan du enkelt få en indikation på om du ligger i riskzonen för sjukdomar såsom diabetes typ-2, eller hjärt- och kärlsjukdomar. Blodprov kan nämligen avslöja avvikande värden, något som man oftast inte är medveten om. Får du chansen att tidigt upptäcka dessa indikatorer finns det goda möjligheter att tidigt sätta in behandling och därmed motverka framtida hälsoproblem. Dessutom är det fördelaktigt att para ihop de resultaten du får av din hälsokontroll med en kombination av en varierad kost och goda levnadsvanor. Då kan du skapa förutsättningarna för ett långt och hälsosamt liv!

Så här gör du en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Örebro

1. Du loggar in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator på den hälsokontroll du vill beställa.
  2. Om du beställer din hälsokontroll på en vardag brukar Svensk Provtagning Örebro ge dig en remiss för provtagning samma dag. Den är giltig i tre månader.
  3. Du lämnar sedan dina prover på det provtagningsställe du har valt. Du kan välja bland flera; Svensk Provtagning samarbetar med aktörer i hela Sverige. Svensk Provtagning Örebro finns på Drottninggatan 38 och drivs av Encia Örebro.
  4. Du får sedan ett meddelande av oss när dina provsvar finns tillgängliga i din digitala journal. Det brukar ta cirka 1-2 dagar efter att du lämnat proverna. Ibland kan det ta något längre beroende på omfattningen av hälsokontrollen.
  5. Se all din hälsodata enkelt i din digitala journal, som du loggar in i med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Tillsammans med dina provsvar får du också utförliga kommentarer av en legitimerad specialistläkare.

Nyfiken på hur du mår på insidan? Hitta din hälsokontroll redan idag hos Svensk Provtagning Örebro!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Örebro

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Örebro

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Örebro

Hos Svensk Provtagning Örebro kan du göra en specifik hälsokontroll utformad för kvinnor. En omfattande hälsokontroll för kvinnor Den...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Örebro

Vi på Svensk Provtagning Örebro erbjuder hälsokontroller som är specifikt anpassade för män i alla åldrar. Få en tydlig bild av din hälsa...

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Örebro

Vill du enkelt få en överblick av ditt hälsotillstånd? Då kan du göra en allmän hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Örebro! Det h...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Örebro

Hos Svensk Provtagning Örebro är det möjligt att beställa ett omfattande graviditetstest (Graviditetstest stort). Det kan med stor säkerhet ...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Örebro

Misstänker du att du kan lida av någon vitaminbrist? Genom vårt test för vitaminbrist kan vi på Svensk Provtagning Örebro hjälpa dig! Vit...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Örebro

Sköldkörteln har en mycket viktig funktion i kroppen och när den är ur balans kan den ge många och varierande besvär. Därför är det viktigt ...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Örebro

För män som vill testa sitt PSA-värde går det att beställa ett prostatatest hos Svensk Provtagning Örebro. Ett prostatatest kan vara bra för...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Örebro

Svensk Provtagning Örebro kan hjälpa dig få en bild av vad som ligger bakom värk i muskler och leder, genom vår hälsokontroll för ledvärk oc...

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Örebro

Funderar du på om du verkligen får i dig allt du behöver via kosten, eller har du övervägt kosttillskott, utan att veta exakt vad du borde t...

Karta - Drottninggatan 38, Örebro