Skaffa linser hos Holmquist Optik Synsam Marieberg i Örebro

Säljarevägen 1, Marieberg Galleria, Örebro - Visa på karta

• Söndag 11:00 - 18:00

Skaffa linser

Vi på Holmquist Optik Synsam Marieberg kan hjälpa dig som vill skaffa linser. Det kan vara ett bra alternativ om du har synfel men inte kan eller vill ha glasögon.

Synsam hjälper dig att skaffa linser

När du kommer till oss börjar vi alltid med att göra en noggrann undersökning, för att kontrollera din ögonhälsa och kunna konstatera om du har ett synfel som behöver korrigeras. Utifrån undersökningen kan optikern sedan hjälpa dig med att hitta rätt styrka på linserna. Linserna anpassas efter dina behov och vi ger dig råd och vägledning kring hur du sätter i och tar ur dem, hur du hanterar dem och hur du ska sköta om dem på bästa sätt.

Välkommen att boka tid hos Holmquist Optik Synsam Marieberg för hjälp med att skaffa linser!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Holmquist Optik Synsam Marieberg

Välkommen till oss på Holmquist Optik Synsam Marieberg!

I Marieberg Galleria i Örebro hittar du vår välsorterade butik, där du kan hitta glasögon, linser och tillbehör från välkända märken. Du kan även boka olika sorters synundersökningar som genomförs av någon av våra legitimerade optiker. Vi finns här både för dig som ska skaffa glasögon för första gången och för dig som endast vill uppdatera din stil.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Holmquist Optik Synsam Marieberg hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Gör din ögonhälsoundersökning hos oss

Ibland kan man känna sig orolig för sin ögonhälsa. Vi rekommenderar alla som fyllt 40 år att göra regelbundna ögonhälsoundersökningar. Vid en utförlig ögonhälsoundersökning hos oss på på Holmquist Optik Synsam Marieberg tittar vi på hela ögat. På så sätt kan våra optiker tidigt upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken.

Holmquist Optik Synsam Marieberg hittar rätt glasögon för dig

Behöver du glasögon? Hos oss på Synsam hittar du ett stort utbud glasögonbågar från välkända märken. Är du inte helt säker på vad du vill ha kan våra duktiga rådgivare hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör kan vi naturligtvis hjälpa dig med det också!

Olycksgaranti och uppföljning

Hos oss på Synsam kan du känna dig trygg och vi erbjuder dig stöd även efter att du har gått hem med dina nya glasögon. Skulle de skadas under de första 365 dagarna reparerar vi eller ersätter dem, utan extra kostnad. Om du skulle uppleva att din syn har förändrats inom samma tidsram är du också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri undersökning.

Varmt välkommen att kontakta Holmquist Optik Synsam Marieberg i Marieberg Galleria och boka en tid!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Holmquist Optik Synsam Marieberg

Synundersökning hos Holmquist Optik Synsam Marieberg i Örebro

Har du problem med synen? Tveka inte att boka en tid för synundersökning hos Holmquist Optik Synsam Marieberg redan idag! Vi undersöker d...

Skaffa glasögon hos Holmquist Optik Synsam Marieberg i Örebro

Hos oss på Holmquist Optik Synsam Marieberg kan du få hjälp med att skaffa glasögon som passar perfekt för just dig. Glasögon är en metod...

Skaffa linser hos Holmquist Optik Synsam Marieberg i Örebro

Karta - Säljarevägen 1, Marieberg Galleria, Örebro