Skaffa glasögon hos Holmquist Optik Synsam i Örebro

Kungsgatan 5, Örebro - Visa på karta

Skaffa glasögon

Glasögon hjälper till att korrigera synfel

Om du har problem med synen och misstänker att du är i behov av glasögon går det bra att träffa en av våra optiker. Då får du svara på frågor om din ögonhälsa och olika tester utförs. Visar det sig att du behöver glasögon, hjälper optikern dig med justeringarna för att hitta rätt styrka på glasögonen.

Vi har flexibla lösningar för dina glasögon

Hos oss hittar du bågar från många olika märken, och vi kan hjälpa dig att hitta rätt par för dig. Väljer du att köpa glasögon hos oss täcks du dessutom av vår olycksgaranti, vilket innebär att vi reparerar eller ersätter dina glasögon om de skadas inom de första 365 dagarna. Vill du hellre hyra dina glasögon? Då kan vårt abonnemang Synsam Lifestyle vara något för dig. I abonnemanget får du tre olika typer glasögon som du betalar en fast månadskostnad för.

Hos Holmquist Optik Synsam i Örebro kan vi hitta glasögonen som passar dig!

Informationen uppdaterades 05 februari 2020 av Vården.se

Om Holmquist Optik Synsam

Välkommen till Holmquist Optik Synsam!

Behöver du hjälp med att skaffa glasögon eller linser? Då är du välkommen till vår välsorterade butik på Kungsgatan 5 i Örebro. Här kan våra legitimerade optiker hjälpa dig med olika sorters synundersökningar. Du hittar glasögon, linser och tillbehör från välkända märken hos oss, och självklart hjälper vi både dig som behöver skaffa glasögon för första gången eller dig som bara vill uppdatera din stil.

Våra optiker undersöker din syn

Hos Holmquist Optik Synsam hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Våra optiker kan kontrollera din ögonhälsa

Vi på Holmquist Optik Synsam erbjuder ordentliga ögonhälsoundersökningar där vi undersöker hela ögat. Då kan du få svar på eventuella frågor om din ögonhälsa. Det rekommenderas till alla som fyllt 40 år att gå på regelbundna ögonhälsoundersökningar, så att man tidigt kan upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna:

• Grön starr
  • Grå starr
  • Åldersförändringar i gula fläcken

Holmquist Optik Synsam hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos Synsam finns alltid ett stort utbud av glasögonbågar, från välkända märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt par för just dig. Vill du inte köpa dina glasögon erbjuder vi möjligheten att hyra dem istället, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Hos oss finns naturligtvis också solglasögon, linsvätska och många andra tillbehör.

Vi finns här för dig under hela första året

Efter att vi har undersökt dig och du fått dina glasögon och/eller linser, kan mycket hända på ett år. Då finns vi på Synsam här som stöd. Skulle dina glasögon gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Märker du att din syn blivit försämrad under året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss, utan extra kostnad.

Boka tid hos våra optiker på Holmquist Optik Synsam i Örebro!

Informationen uppdaterades 05 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Holmquist Optik Synsam

Besök hos optiker hos Holmquist Optik Synsam i Örebro

Besök någon av våra legitimerade optiker på Holmquist Optik Synsam i Örebro för en synundersökning. Optikern undersöker ögat Det kan ...

Skaffa glasögon hos Holmquist Optik Synsam i Örebro

Tror du att du kanske behöver glasögon? Då är du varmt välkommen till Holmquist Optik Synsam! Glasögon hjälper till att korrigera synfel...

Skaffa linser hos Holmquist Optik Synsam i Örebro

Ibland kan eller vill man inte ha glasögon vid ett synfel. Då är linser ett bra val. Du kan hitta dina linser hos oss på Holmquist Optik Syn...

Ögonhälsoundersökning hos Holmquist Optik Synsam i Örebro

Du kan göra en ögonhälsoundersökning hos oss på Holmquist Optik Synsam för att kontrollera din ögonhälsa. Våra optiker undersöker hela ög...

Karta - Kungsgatan 5, Örebro